GPU VRAM test - lijnkleuren in tekst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@Trygve In de tekst van review: Hoeveel vram heeft je videokaart nodig voor games? wordt verwezen naar de lijnkleuren van de grafieken:
Daarin zijn de donkerblauwe en lichtblauwe lijnen belangrijk om op te letten.
Ik heb custom CSS ingesteld voor een donker thema, waarbij die kleuren aangepast zijn (en ik ben vast niet de enige). Het benoemen van de kleuren zonder labels in de tekst maakt het lastig om te bepalen welke lijnen hier bedoeld worden.

Wellicht handig om in ieder geval bij de eerste keer dat de kleur benoemd wordt het label ("FPS 99p" en "FPS avg") van die lijnen te benoemen, zodat het in ieder geval makkelijker uit te vogelen is waar over gesproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:44

Trygve

Redacteur
De zin die je quote wordt opgevolg met:
Deze laten namelijk het daadwerkelijke prestatieverschil zien van respectievelijk de framerates en frametimes als we overschakelen naar de hoogste kwaliteit textures.
Bedoel je dat toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Die had ik inderdaad gelezen, maar het kostte mij in ieder geval wat gepuzzel om het helemaal duidelijk te krijgen. Ik ben zelf niet helemaal thuis in de terminologie wat denk ik ook niet helpt.

De beschrijving ("framerates" en "frametimes") klikte niet meteen met "FPS avg" en "FPS 99p". Wellicht omdat ik - als leek - "framerate" interpreteer als "FPS". Dus staat er voor mij in de grafiek 2 keer framerate (verwarrend) en geen frametime.

Ik kom er dus uiteindelijk wel uit, maar het kost nu wat extra energie.

Overigens vind ik het wel een erg interessant artikel hoor, daarom ook dat ik het helemaal probeer te begrijpen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:44

Trygve

Redacteur
De meeste uitleg over de variabelen staat halverwege pagina 4 bij de testmethode, met een link naar een ander artikel over frametimes. Het is ook een hoop informatie en niet direct eenvoudig te verteren ;) dank voor je compliment!