Toon posts:

Zachte betaalbare borstel om schoon te maken niet te vinden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Kungfufighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-06 00:27
Zit al een uur te zoeken naar een niet beschadigende zachte borstel die ik aan een goedkope telescoop kan aansluiten zodat ik wat vogelpoep kan verwijderen van mijn net gelegde zonnepanelen maar ik vind alleen maar €150+ schoonmaakartikelen. Ik zoek een betaalbare telescoop met passen zachte schoonmaakdoek of borstel. Heeft er iemand een tip? Budget max €50.

Alle reacties

Acties:
  • +3Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Regent vanzelf wel weg. Kost je geen euro.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:38

de Peer

under peer review

de kosten die je daarvoor maakt ga je in ieder geval nooit terugverdienen, dus zonde.
Ik heb het in 5 jaar in ieder geval nog nooit gedaan. regent wel weer weg.

[Voor 31% gewijzigd door de Peer op 24-05-2023 13:04]

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• lolle1212
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:48
Kungfufighter schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:02:
Zit al een uur te zoeken naar een niet beschadigende zachte borstel die ik aan een goedkope telescoop kan aansluiten zodat ik wat vogelpoep kan verwijderen van mijn net gelegde zonnepanelen maar ik vind alleen maar €150+ schoonmaakartikelen. Ik zoek een betaalbare telescoop met passen zachte schoonmaakdoek of borstel. Heeft er iemand een tip? Budget max €50.
Geen doeken-expert, maar bij panelen met een hoek van >10 graden is schoonmaak meestal niet noodzakelijk. Vogelpoep verpulverd uiteindelijk in de zon en dan spoelt het weg bij regen.

Zelf heb ik panelen op verschillende hellingshoeken, maar zelfs die op 4/5 graden zijn redelijk zelfreinigend. (1x per jaar even met geel doekje op een stok langs de onderrand is afdoende)

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 08:09
Bij deze 2 geschikte artikelen welke binnen het budget passen, en zeer effectief zijn.

Telescoopsteel inclusief borstel
Losse hoek borstel van Vikan (zachte haren)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Gewoon een leifheit telescoopsteel met dweil uiteinde?

• Kungfufighter
Ja ik zie toch echt vogelpoep en er ligt nu (al) echt een laagje troep op, beetje sahara zandachtig. Maar het goede nieuws: ik had een Leifheit schoonmaaksteel en hoewel die niet zo kort is blijkt deze al lang genoeg. Dus nieuwe dweil erop en met wat regenwater hou ik het in de gaten. Dank.

[Voor 72% gewijzigd door Kungfufighter op 24-05-2023 13:44]

• de Peer

de Peer

under peer review

Kungfufighter schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:27:
Ja ik zie toch echt vogelpoep en er ligt nu (al) echt een laagje troep op,
dat is normaal. verdwijnt vanzelf weer.

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• Kungfufighter
Nou het ligt er al een week en ik zie niets verdwijnen hoor

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:56
Hier al 6 jaar panelen op t dak, nog nooit schoon gemaakt. En na een flinke bui zijn ze gewoon 100% schoon. Uiteraard ligt er vandaag ook wat stof op. Pollenseizoen! Je gaat ze toch niet elke dag afstoffen??

Hoe vaker je gaat poetsen, hoe sneller je de coating beschadigd. Maar doe vooral wat je niet laten kunt.

[Voor 20% gewijzigd door hesselbeertje op 24-05-2023 15:02]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 LIVE + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• de Peer

de Peer

under peer review

Kungfufighter schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:40:
dat gaat niet zomaar natuurlijk. moet eerst lekker uitdrogen en dan wegregenen. of alleen flink regen is vaak ook genoeg.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 22:21
Kungfufighter schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:40:
Hier heeft het ook maar weinig geregend in de laatste week.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kungfufighter
ooooooow okay, ik moet me dus niet zo druk maken...

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kungfufighter schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 17:00:
ooooooow okay, ik moet me dus niet zo druk maken...
(y)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee