Zit al een uur te zoeken naar een niet beschadigende zachte borstel die ik aan een goedkope telescoop kan aansluiten zodat ik wat vogelpoep kan verwijderen van mijn net gelegde zonnepanelen maar ik vind alleen maar €150+ schoonmaakartikelen. Ik zoek een betaalbare telescoop met passen zachte schoonmaakdoek of borstel. Heeft er iemand een tip? Budget max €50.
Vraag
Alle reacties
de kosten die je daarvoor maakt ga je in ieder geval nooit terugverdienen, dus zonde.
Ik heb het in 5 jaar in ieder geval nog nooit gedaan. regent wel weer weg.
Ik heb het in 5 jaar in ieder geval nog nooit gedaan. regent wel weer weg.
[Voor 31% gewijzigd door de Peer op 24-05-2023 13:04]
Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018
Geen doeken-expert, maar bij panelen met een hoek van >10 graden is schoonmaak meestal niet noodzakelijk. Vogelpoep verpulverd uiteindelijk in de zon en dan spoelt het weg bij regen.Kungfufighter schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:02:
Zit al een uur te zoeken naar een niet beschadigende zachte borstel die ik aan een goedkope telescoop kan aansluiten zodat ik wat vogelpoep kan verwijderen van mijn net gelegde zonnepanelen maar ik vind alleen maar €150+ schoonmaakartikelen. Ik zoek een betaalbare telescoop met passen zachte schoonmaakdoek of borstel. Heeft er iemand een tip? Budget max €50.
Zelf heb ik panelen op verschillende hellingshoeken, maar zelfs die op 4/5 graden zijn redelijk zelfreinigend. (1x per jaar even met geel doekje op een stok langs de onderrand is afdoende)
Bij deze 2 geschikte artikelen welke binnen het budget passen, en zeer effectief zijn.
Telescoopsteel inclusief borstel
Losse hoek borstel van Vikan (zachte haren)
Telescoopsteel inclusief borstel
Losse hoek borstel van Vikan (zachte haren)
Ja ik zie toch echt vogelpoep en er ligt nu (al) echt een laagje troep op, beetje sahara zandachtig. Maar het goede nieuws: ik had een Leifheit schoonmaaksteel en hoewel die niet zo kort is blijkt deze al lang genoeg. Dus nieuwe dweil erop en met wat regenwater hou ik het in de gaten. Dank.
[Voor 72% gewijzigd door Kungfufighter op 24-05-2023 13:44]
dat is normaal. verdwijnt vanzelf weer.Kungfufighter schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:27:
Ja ik zie toch echt vogelpoep en er ligt nu (al) echt een laagje troep op,
Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018
Nou het ligt er al een week en ik zie niets verdwijnen hoor
Hier al 6 jaar panelen op t dak, nog nooit schoon gemaakt. En na een flinke bui zijn ze gewoon 100% schoon. Uiteraard ligt er vandaag ook wat stof op. Pollenseizoen! Je gaat ze toch niet elke dag afstoffen??
Hoe vaker je gaat poetsen, hoe sneller je de coating beschadigd. Maar doe vooral wat je niet laten kunt.
Hoe vaker je gaat poetsen, hoe sneller je de coating beschadigd. Maar doe vooral wat je niet laten kunt.
[Voor 20% gewijzigd door hesselbeertje op 24-05-2023 15:02]
28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 LIVE + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...
dat gaat niet zomaar natuurlijk. moet eerst lekker uitdrogen en dan wegregenen. of alleen flink regen is vaak ook genoeg.Kungfufighter schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:40:
Hier heeft het ook maar weinig geregend in de laatste week.Kungfufighter schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:40:
The devil is in the details.
ooooooow okay, ik moet me dus niet zo druk maken...
Kungfufighter schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 17:00:
ooooooow okay, ik moet me dus niet zo druk maken...

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Pagina: 1