Toon posts:

Off grid verlichting parkeerterrein

Pagina: 1
Acties:

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:21
Het betreft een parkeerterrein met 14 parkeerplaatsen, twee rijen van 7. Doel is deze te verlichten alleen op het moment dat dit nodig is, ofwel als iemand in de avond/nacht/vroege ochtend met de auto op pad gaat of juist aankomt.

Nu is dat alles niet zo'n punt, lampen en sensor zijn voldoende. En een electra aansluiting. Maar die laatste hebben we dus niet.
Nu zou het mogelijk zijn een tweede meter in een huis te plaatsen, maar dat heeft dus niet de voorkeur.

Twee jaar geleden, na alle opties naast elkaar geklegd te hebben, zijn we uitgekomen op bollards met ingebouwde zonnepanelen en lichtsensor. IK07 gecertificeerd, dus geschikt voor openbare ruimtes. (ze kunnen een tik hebben).
4x10W zonnepaneel, 200Wh accu, zou voldoende moeten zijn. Echter, ze blijken onvoldoende te werken. Nu zijn we er nog steeds niet achter waarom, en de fabriek weet het eigenlijk ook niet. Fabrikant zegt nu dat ze in NL toch niet gaan werken. Voor de duidelijkheid, ze werken prima in de lente t/m herfst, maar juist op het moment dat we ze het hardst nodig hebben, de winter dus, laten ze het afweten. Lijken onvoldoende op te laden.

Dus op zoek naar een andere oplossing. En wel 1 die zich in de praktijk bewezen heeft. Specs zijn leuk, maar geven dus geen garantie.

Dsu wat gaat wel werken? We hebben al voldoende opties bekeken en uitgewerkt, (zonnepaneel met accu, portable accu om bij te laden, off gridkit, windmolen+zonne energie combi, etc) maar het gaat me nu dus om praktijkervaring.

Ervaring mee? Of weet iemand ergens een opstelling te staan die het gehele jaar werkt?

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
mogelijkheid om de panelen meer te kantelen? in de winter staat de zon lager en heb je meer aan een wat verticalere paneel opstelling

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:51
Ik heb ongeveer 4 jaar een buitenlamp gehad waar een kleine zonnepaneel aan vast zat. In de lamp zaten 3 oplaadbare batterijen. Lamp ging alleen aan bij beweging en als het donker is. Gaf best veel licht naar mijn mening, maar ik weet niet of het genoeg is voor op een parkeerplaats.
Die batterijen heb ik nooit hoeven vervangen. Bij verhuizing heb ik de lamp meegenomen en niet meer gebruikt. Toevallig laatst uit een kast gehaald en even buiten neergelegt. Werkt nog steeds kwam ik na een paar dagen achter.

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het is al led en de bewegingssensoren hangen er ook al. Is het echt geen optie om een paar honderd meter kabel aan te leggen voor b.v. 1h opladen in de winter per dag?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:21
De lampen die we nu hebben (en binnenkort worden teruggenomen) hebben hun eigen zonnepanelen en sensor ingebouwd (verticale panelen)

Daar kan niets op aangesloten worden. En panelen kantelen kan dus niet, want ingebouwd.

Ik heb ok zo'n el cheapo lamp met ingebouwd kantelbaar zonnepaneel bij de brievenbussen opgehangen, en die doet het beter. Nog steeds niet perfect, en kan niet geprogrammeerd worden. Die staat dus altijd aan, op x% en bij beweging gat ie 1 minuut op 100%. Bij bijna lege accu blijft ie wel uit, en gaat deze pas bij beweging aan.

Voldoet du ook niet, en isextreem lelijk en flimsy ook.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee