Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In orde van belangrijkheid:
- Stable Diffusion
- ML, PyTorch
- Blender
- Premiere Pro, video editing
- Zbrush, Maya, Arnold, Houdini
- gamen, coderen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hoe minder hoe beter, maar ik wil natuurlijk wel betrouwbaarheid en een lange levensduur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een 3090 met 24gb VRAM
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia, cuda library
Intel heeft mijn voorkeur boven amd cpu's
Fractal cases heb ik goede ervaring mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC hoeft niet muisstil te zijn, coin while zou wel jammer zijn. Grootte maakt niet zoveel uit. Wbt energie, hoe minder hoe beter natuurlijk, maar performance first.
Ga je overklokken?
Misschien op termijn.
+ tweedehands 3090 dan. Mocht iemand tips/aanbevelingen hebben, of incompatibilities zien. Please let me know
sidenote: PC hoeft niet future proof te zijn, vandaar ook 1700 en ddr4. Het enige wat ik nog wil doen is misschien later een 4090 erin zetten, vandaar de 1000 watt psu.
sidenote: ik twijfel over de uitvoering: Gigabyte B760 GAMING X AX en dan icm met ddr5 ram
In orde van belangrijkheid:
- Stable Diffusion
- ML, PyTorch
- Blender
- Premiere Pro, video editing
- Zbrush, Maya, Arnold, Houdini
- gamen, coderen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hoe minder hoe beter, maar ik wil natuurlijk wel betrouwbaarheid en een lange levensduur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een 3090 met 24gb VRAM
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia, cuda library
Intel heeft mijn voorkeur boven amd cpu's
Fractal cases heb ik goede ervaring mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC hoeft niet muisstil te zijn, coin while zou wel jammer zijn. Grootte maakt niet zoveel uit. Wbt energie, hoe minder hoe beter natuurlijk, maar performance first.
Ga je overklokken?
Misschien op termijn.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B760 DS3H DDR4 | € 119,99 | € 119,99 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Air Black TG Clear | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Ventilators | Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm | € 26,24 | € 26,24 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32 | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 1000W | € 162,59 | € 162,59 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB | € 116,90 | € 116,90 |
| Totaal | € 923,52 | |||
+ tweedehands 3090 dan. Mocht iemand tips/aanbevelingen hebben, of incompatibilities zien. Please let me know
sidenote: PC hoeft niet future proof te zijn, vandaar ook 1700 en ddr4. Het enige wat ik nog wil doen is misschien later een 4090 erin zetten, vandaar de 1000 watt psu.
sidenote: ik twijfel over de uitvoering: Gigabyte B760 GAMING X AX en dan icm met ddr5 ram
[ Voor 4% gewijzigd door ceescees op 24-05-2023 12:40 ]