MIFI router gezocht buiten Europa

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 10:58

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Komende zomervakantie gaan we buiten Europa. Helaas zijn onze databundels daar niet geldig. Om toch fatsoenlijk te kunnen internetten onderweg, is een mobiele MIFI router waarschijnlijk de beste optie.

Ik heb ongeveer de onderstaande eisen:
  • bruikbaar in meerdere/alle landen: USA, Aruba zijn onze bestemmingen deze zomer, maar moet ook gewoon in Europa bruikbaar zijn.
  • 4G is voldoende
  • Voldoende gebruikers, minimaal 10. Onze kinderen zijn grootverbruikers.
  • Minimaal WIFI-5
  • Mobiel, dus met accu
  • Budget max 200 euro

[ Voor 6% gewijzigd door vanDaal op 24-05-2023 11:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@vanDaal wat heb je zelf al gevonden als je bijvoorbeeld kijkt in onze Pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Nee, niet echt. Je kunt helaas niet filteren op MIFI routers. En bij de routers die ik vind, staat geen specificatie over de bruikbaarheid in meerdere landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarom wil je specifiek een mifi router een mobiel met lokale sim kaart als hotspot gebruiken werkt toch prima?
Filteren niet zoeken wel of als filter woord opgeven. Beetje inspanning en ken je site >:)

[ Voor 29% gewijzigd door Frogmen op 24-05-2023 14:15 ]

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:57

The Zep Man

🏴‍☠️

Frogmen schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:13:
Waarom wil je specifiek een mifi router een mobiel met lokale sim kaart als hotspot gebruiken werkt toch prima?
En zelfs als je een apart apparaat wilt, dan is een tweedehands smartphone prima bruikbaar als hotspot met accu. Dat kan prima binnen het gestelde budget.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 24-05-2023 14:16 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:15
vanDaal schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:10:
Nee, niet echt. Je kunt helaas niet filteren op MIFI routers. En bij de routers die ik vind, staat geen specificatie over de bruikbaarheid in meerdere landen.
Je moet kijken naar welke mhz banden er worden ondersteund door de apparaten, daarmee kan je bepalen met welke providers in welke landen het apparaat kan werken. En die informatie staat in iedere handleiding van elke MIFI router die je kan vinden.

Of nog beter en eigenlijk al eerder genoemd.. haal een goedkope smartphone aldaar en gebruik die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Ja, een extra smartphone mee is inderdaad geen slecht idee. Daar had ik nog niet aan gedacht eigenlijk. Ik had geen zin om mijn eigen telefoon met extra sim te gebruiken ivm batterijverbruik en dat je dan altijd in de buurt moet blijven van de rest.
Frogmen schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:13:
Filteren niet zoeken wel of als filter woord opgeven. Beetje inspanning en ken je site >:)
Haha, beide gebruikt, maar ook zoekwoord MIFI geeft een beperkt overzicht. Ik loop hier al een tijdje rond }:O

[ Voor 38% gewijzigd door vanDaal op 24-05-2023 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:50
Filteren op modems met accu categorie: Modems en routers

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:39
Hier staan genoeg mifi routers met daarbij ook genoemd "geschikt voor wereldwijd gebruik"
https://internationalsim.nl/mifi.html

bv deze
https://internationalsim....4g-mifi-shfiel40-wit.html

wel beetje vaag merk :P
ik zou je budget *iets* oprekken en zoiets kopen:
https://www.amazon.nl/ZTE...d=pla-1433835681533&psc=1

of gewoon dit:
https://www.mifi-hotspot....-mifi-router-300-mbps-Wit

staat ook "nagenoeg overal dekking". ik zou even de banden opzoeken van die landen dat je het zeker weet

[ Voor 62% gewijzigd door laurens0619 op 24-05-2023 20:47 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:47
Ik zou m'n geluk eens beproeven met de producten van GlocalMe, o.a. te vinden op Amazon. Scheelt je ook een hoop gedoe omdat niet iedere SIM-kaart buiten de EU tethering/gebruik in een hotspot toestaat.
Pagina: 1