Beste allemaal,
Ik heb momenteel een NAS die ik puur gebruik als een BACKUP systeem
Er staan dus alleen backups van productieomgevingen op.
Het is een Synology DS2415+ NAS
Ik heb er 11 HD's van 6TB momenteel in zitten. Er is 1 Storage pool:
Synology Hybrid Raid (SHR) (with data protection for 1-drive fault tolerance)
dit resulteert in een totale capaciteit van 54.54 TB
Probleem wat ik heb: ik heb geen ruimte meer vrij. er is 100% van de 54.54TB gebruikt.
Nu wil ik dus extra ruimte gaan toevoegen. het liefst door de 6TB harde schijven te vervangen door schijven met een grotere capaciteit (bijv 10 of 12 TB)
Wat is nu het beste om te doen? kan ik bijvoorbeeld 4 schijven van 6TB vervangen door 4 schijven van 12 TB zodat ik 24TB extra ruimte krijg? of moet ik alle 11 schijven vervangen door grotere? kan ik 1 (ik heb nog 1 slot over) schijf van 14TB in slot-12 plaatsen zodat ik 14TB meer krijg?
Het liefst wil ik een totale opslagcapaciteit van ergens tussen de 80 en 100 TB krijgen. daar kan ik voorlopig mee vooruit :-)
Wat adviseren jullie om te doen?
Ik heb momenteel een NAS die ik puur gebruik als een BACKUP systeem
Er staan dus alleen backups van productieomgevingen op.
Het is een Synology DS2415+ NAS
Ik heb er 11 HD's van 6TB momenteel in zitten. Er is 1 Storage pool:
Synology Hybrid Raid (SHR) (with data protection for 1-drive fault tolerance)
dit resulteert in een totale capaciteit van 54.54 TB
Probleem wat ik heb: ik heb geen ruimte meer vrij. er is 100% van de 54.54TB gebruikt.
Nu wil ik dus extra ruimte gaan toevoegen. het liefst door de 6TB harde schijven te vervangen door schijven met een grotere capaciteit (bijv 10 of 12 TB)
Wat is nu het beste om te doen? kan ik bijvoorbeeld 4 schijven van 6TB vervangen door 4 schijven van 12 TB zodat ik 24TB extra ruimte krijg? of moet ik alle 11 schijven vervangen door grotere? kan ik 1 (ik heb nog 1 slot over) schijf van 14TB in slot-12 plaatsen zodat ik 14TB meer krijg?
Het liefst wil ik een totale opslagcapaciteit van ergens tussen de 80 en 100 TB krijgen. daar kan ik voorlopig mee vooruit :-)
Wat adviseren jullie om te doen?