Raytracing in PC racing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08 08:26
Mijn vraag:

Hoe erg heb je raytracing nodig bij racegames? of meer gezegd, hechten de doorgewinterde racers hier er waarde aan of juist niet?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Ik wil een windows pc gaan bouwen met een 7800x3d en twijfel tussen 7900xtx en een 4080/4090

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

ik probeer me in te lezen maar ik kan tot nu toe erg slecht vinden of raytracing echt heel veel meerwaarde heeft of dat een hoge framerate zonder raytracing belangrijker is in racegames.

Ik wil oa F1, forza horizon en later ook Testdrive solarcrown gaan spelen

Beste antwoord (via twijg92 op 24-05-2023 16:46)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Sowieso is raytracing niet nodig, want raytracing bestaat nog niet zo lang, terwijl racegames al decennia bestaan ;)

En verder is het persoonlijke voorkeur. De één geeft meer om heel hoge framerates, de ander wat meer om mooiere graphics. Er kunnen wel 100 'die hard racers' zeggen dat raytracing uit den boze is, want het zorgt voor minder soepele gameplay, uiteindelijk mag je het zelf weten.

Met de hoge specs die je van plan bent om te gaan halen zou ik zeggen: probeer het uit. Vind je het wat toevoegen en is de framerate goed genoeg voor je, laat je het aanstaan. En anders zet je het uit.

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:04
Hoeveel waarde geef je aan mooie graphics?

FPS lijkt mij belangrijker in racegames.
Tenzij je een bakbeest gaat bouwen waardoor je raytracing makkelijk kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Race games zijn doorgaans relatief lichte games voor de PC en kun je vaak met alle toeters en bellen spelen, afhankelijk van je resolutie en kaart uiteraard.

Raytracing is echt niet nodig voor het racen. Je hebt er meer aan bij het kijken van een herhaling van je race. Tijdens het racen is mijn ervaring dat je toch niet genoeg kunt opletten om er veel van te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:35
De spellen die je opnoemt zijn arcade racegames. Die geven meer om graphics dan om physics. Ik denk dat het niet zo veel uitmaakt. Raytracing heeft een flinke impact op je performance en als je op 4K gaat gamen heb je een flinke kaart nodig om dat nog op volle FPS te trekken..

Zucht...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Sowieso is raytracing niet nodig, want raytracing bestaat nog niet zo lang, terwijl racegames al decennia bestaan ;)

En verder is het persoonlijke voorkeur. De één geeft meer om heel hoge framerates, de ander wat meer om mooiere graphics. Er kunnen wel 100 'die hard racers' zeggen dat raytracing uit den boze is, want het zorgt voor minder soepele gameplay, uiteindelijk mag je het zelf weten.

Met de hoge specs die je van plan bent om te gaan halen zou ik zeggen: probeer het uit. Vind je het wat toevoegen en is de framerate goed genoeg voor je, laat je het aanstaan. En anders zet je het uit.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08 08:26
ah goed om te vermelden dat ik een 34 curved ultrawide bij die nieuw aan te schaffen wil gaan gebruiken.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 439,-€ 439,-
1MoederbordenASUS ROG Strix B650-A GAMING WIFI€ 259,-€ 259,-
1VideokaartenSapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XTX€ 1.134,-€ 1.134,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 FX€ 131,98€ 131,98
1MonitorsIiyama G-Master GB3467WQSU-B5 Zwart€ 399,-€ 399,-
1ProcessorkoelingThermalright Peerless Assassin 120 SE€ 0,-€ 0,-
1ToetsenbordenDell KB522 (Qwerty US)€ 33,-€ 33,-
1Geheugen internKingston Fury Beast KF560C40BBK2-64€ 239,56€ 239,56
1VoedingenCorsair RM850e V2€ 131,82€ 131,82
1Solid state drivesWD Black SN770 2TB€ 116,90€ 116,90
1Solid state drivesWD Black SN850X (met heatsink) 2TB€ 176,87€ 176,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.061,13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

De games die je noemt (F1, Forza Horizon en Test Drive) zijn relatief arcade achtige games (over F1 valt nog te twisten).
Je wilt bij de serieuzere games geen framedrops hebben, dan mis je mogelijk de apex van de bocht. Bij arcade games als Forza Horizon is dat al iets minder erg.

Overigens denk ik dat je met de specs die je genoemd hebt, sowieso wel een minimum van 60 fps zou moeten kunnen halen op 1440p met max settings bij de games die je wilt spelen.
Pagina: 1