nieuws: SIDN wil Nederlandse steden helpen bij aanvragen van eigen tld's
@TijsZonderH
Paar kleine opmerkingen:
Wil je meer weten, contact me dan even via PM - als product owner van Dotlocal weet ik er wel het e.e.a. van!
@TijsZonderH
Paar kleine opmerkingen:
SIDN is niet betrokken bij .frl, die is volledig in handen van Dotlocal. SIDN draait overiges wel de besloten TLD .politie.SIDN heeft met .frl voor Friese domeinen en het .amsterdam-domein al ervaring met zulke lokale domeinextensies
Dotlocal is betrokken bij beide extensies (.frl geheel in eigen beheer, .amsterdam als operationeel partner van de gemeente).werkt daarvoor samen met Dotlocal, een commercieel bedrijf dat ook al betrokken was bij het .frl-domein.
Het volgende aanvraagvenster gaat naar verwachting in 2024 open (zoals je in de eerste paragraaf linkt), niet "dit jaar".Dit jaar gaat er weer zo'n venster open, waardoor het mogelijk is nieuwe tld's aan te vragen.
Voor de compleetheid: zolang er nog geen aanvraagvenster gedefinieerd is, is er ook nog geen deadline, de verwachting is "ergens in 2024". 1 augustus is de datum waarop wij hopen dat een openingsdatum bekend wordt gemaakt. Doordat bij overheden alles altijd wat langer duurt, is het uiteraard wel wenselijk niet tot het laatste moment te wachten (been there, done that...)Gemeenten, regio's en steden die interesse hebben in zo'n eigen tld kunnen dat voor 1 augustus van dit jaar aanvragen.
Kleine opmerking mbt uniformiteit: kies voor "de Icann" of "het Icann" (of gewoon "Icann"), maar geen mixIcann
Wil je meer weten, contact me dan even via PM - als product owner van Dotlocal weet ik er wel het e.e.a. van!