iPad mini 6 scherm gebarsten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:54
Helaas is onze iPad mini 6 (wifi,64GB, spacegrey) gevallen en het glas van het scherm is gebarsten.
Ik ben al bij onze lokale telefoonreparateur geweest, maar die geeft aan dat er geen schermen voor deze ipad leverbaar zijn.

Als ik Google op diverse reparatiesites zie ik de iPad mini 6 er inderdaad ook niet tussen staan.
Bij officiele Apple service centers kan hij wel 'gerepareerd' worden, oftewel omgeruild voor een nieuw exemplaar tegen een iets gereduceerd tarief (439 bij Coolblue).

Wie heeft er de gouden tip voor reparatie?
Het betreft alleen het glas dat gebarsten is, de LCD en touch werkt nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-04 07:47
Als ik er op zoek vindt ik er vrij veel alleen niet echt duidelijk of zo ook de LCD vervangen maar in de tekst staat dan vaak alleen glas dus mogelijk even een paar bellen / mailen en navraag doen.

https://www.telefoonmaken.nl/ipad-mini-reparatie/
https://www.gsmtempo.nl/p...-6-scherm-glas-reparatie/

Dit zijn 2 voorbeelden en ken de bedrijven verder niet. Dus zou zeker voor je een bedrijf belt / mailt even naar ervaringen zoeken want er zullen ook minder betrouwbare bedrijven tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:26
Het glas is gelamineerd. Dat is niet eenvoudig te vervangen. Daarom kost het zoveel, omdat de hele scherm assembly nieuw is. Je moet dus een firma zoeken die een nieuw glaasje erop kan lamineren.

YouTube: iPad Mini 6 Touch Glass Replacement | Mini 6 Glass Changing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

glas vervangen geeft geheid stof. het blijft statisch of je moet een stofvrije kamer hebben. in dit geval het hele scherm. je zou nog wat kunnen proberen te verhalen op je woonverz. scherm kost ~E350,- ook je Face-Id

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Hackus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:47:
glas vervangen geeft geheid stof. het blijft statisch of je moet een stofvrije kamer hebben. in dit geval het hele scherm. je zou nog wat kunnen proberen te verhalen op je woonverz. scherm kost ~E350,- ook je Face-Id
Het is in de tuin gebeurd, de tuin valt niet onder inboedelverzekering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04 11:43

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb zelf recent het scherm van een ipad pro 12” uit 2021 laten vervangen wat via de officiele wegen niet kan. Deze winkel heeft het wel gedaan en het resultaat is prima. De kosten waren wel 380 euro.

Dat is dan glas, scherm, camera, want het is alles in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Glas vervangen kan niet meer. je kunt alleen maar het hele scherm vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
MikeOO schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:33:
Als ik er op zoek vindt ik er vrij veel alleen niet echt duidelijk of zo ook de LCD vervangen maar in de tekst staat dan vaak alleen glas dus mogelijk even een paar bellen / mailen en navraag doen.

https://www.telefoonmaken.nl/ipad-mini-reparatie/
https://www.gsmtempo.nl/p...-6-scherm-glas-reparatie/

Dit zijn 2 voorbeelden en ken de bedrijven verder niet. Dus zou zeker voor je een bedrijf belt / mailt even naar ervaringen zoeken want er zullen ook minder betrouwbare bedrijven tussen zitten.
Helaas, telefoonmaken.nl ben ik geweest, die geeft aan dat er geen onderdelen voor zijn.
gsmtempo lijkt de pagina voor de Mini 5 (die wel repareerbaar is) te hebben gekopieerd. Maar je kan uiteindelijk geen reparatie er voor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
jeroen3 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:37:
Het glas is gelamineerd. Dat is niet eenvoudig te vervangen. Daarom kost het zoveel, omdat de hele scherm assembly nieuw is. Je moet dus een firma zoeken die een nieuw glaasje erop kan lamineren.

YouTube: iPad Mini 6 Touch Glass Replacement | Mini 6 Glass Changing
Dit is idd het type reparatie wat ik zoek.
Maar nu nog een partij in NL die dit kan doen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-04 14:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hann1BaL schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:22:
[...]

Glas vervangen kan niet meer. je kunt alleen maar het hele scherm vervangen.
Dat zeg ik dat dat niks wordt, zal ik het verder toelichten ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Dat is de reparatie die ik zelf in de OP aangaf.
Maar dat is dus de complete ipad omruilen tegen een iets lager tarief.
Ik zoek zo'n scherm lamineer partij die kan uitvoeren wat @jeroen3 liet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Hackus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:40:
[...]

Dat zeg ik dat dat niks wordt, zal ik het verder toelichten ?
Je stelt dat het stof kan geven en dus slecht idee. Ik stel gewoon: Niet mogelijk.
Dus je reactie klopt niet.
Ik heb dat even duidelijk gemaakt voor de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

zjeeraar84 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:40:
[...]

Dat is de reparatie die ik zelf in de OP aangaf.
Maar dat is dus de complete ipad omruilen tegen een iets lager tarief.
Ik zoek zo'n scherm lamineer partij die kan uitvoeren wat @jeroen3 liet zien.
Dat kan alleen als je stofvrije ruimte hebt zoals ik zei, anders blijf je stof zien !
ook al heb je verwarmplaat om de lijm te laten smelten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hann1BaL schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:42:
[...]

Je stelt dat het stof kan geven en dus slecht idee. Ik stel gewoon: Niet mogelijk.
Dus je reactie klopt niet.
Ik heb dat even duidelijk gemaakt voor de TS.
Dat schreef ik al als je beter leest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Hackus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:43:
[...]

Dat schreef ik al als je beter leest
nee dat schreef je niet:
Het geeft geheid stof schreef je.

@zjeeraar84 :
The Fixables verving voor mij wel het scherm. Alle Apple “certified” reparateurs doen alleen aan vervanging van de ipad voor een gereduceerd tarief. Als The Fixables op een locatie zitten die haalbaar zijn voor je, kun je altijd even mailen voor een offerte. Ik ben in ieder geval heel blij met het resultaat voor mijn iPad pro.

Via Apple zou het ruim 1100 euro kosten en nu 380, wat nog steeds een smak geld is, maar wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hann1BaL schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:46:
[...]

nee dat schreef je niet:

[...]

Het geeft geheid stof schreef je.

TS:
The Fixables verving voor mij wel het scherm. Alle Apple “certified” reparateurs doen alleen aan vervanging van de ipad voor een gereduceerd tarief. Als The Fixables op een locatie zitten die haalbaar zijn voor je, kun je altijd even mailen voor een offerte. Ik ben in ieder geval heel blij met het resultaat voor mijn iPad pro.

Via Apple zou het ruim 1100 euro kosten en nu 380, wat nog steeds een smak geld is, maar wel beter.
Zoals je zelf schrijft vervangen ze niet het glas, maar compleet scherm. Ik schreef ook wat een compleet scherm kost en dat het glas vervangen niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Hackus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:48:
[...]

Zoals je zelf schrijft vervangen ze niet het glas, maar compleet scherm. Ik schreef ook wat een compleet scherm kost en dat het glas vervangen niet gaat werken.
Lees je eigen bericht nog eens. |:( 8)7
Dat stel je nu, maar niet in die post. Zeg dan gewoon dat je het met mij eens bent joh, dat maakt het allemaal wat makkelijker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hann1BaL schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:49:
[...]

Lees je eigen bericht nog eens. |:( 8)7
Dat stel je nu, maar niet in die post. Zeg dan gewoon dat je het met mij eens bent joh, dat maakt het allemaal wat makkelijker 8)
Neem een bakje koffie en lees daarna rustig door. Glas is wat anders dan compleet scherm.

edit: oa hier koop je een compleet scherm https://www.fixje.nl/ipad-mini-6-2021-scherm-lcd/

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 24-05-2023 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Hackus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:50:
[...]

[...]

Neem een bakje koffie en lees daarna rustig door
Lees je eerste zin eens? Stof is helemaal niet relevant. Stofvrije ruimte ook niet.
Laten we maar weer focussen op de TS, want jij wil het niet zien. Prima. Fijne dag

De TS kan via niet officiele reparateurs een schermvervangingsofferte vragen of de ipad laten vervangen. Meer smaken zijn er niet. Daar ben je het geloof ik via een omweg het mee eens. Laten we dat dan maar concluderen. :)

Ik zou niet snel adviseren dit zelf te doen, tenzij je echt ervaren bent met schermvervanging en het gereedschap er voor hebt.. De kans dat je het verpest is echt veel te groot.

[ Voor 13% gewijzigd door Hann1BaL op 24-05-2023 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hann1BaL schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:53:
[...]

Lees je eerste zin eens? Stof is helemaal niet relevant. Stofvrije ruimte ook niet.
Laten we maar weer focussen op de TS, want jij wil het niet zien. Prima. Fijne dag

De TS kan via niet officiele reparateurs een schermvervangingsofferte vragen of de ipad laten vervangen. Meer smaken zijn er niet. Daar ben je het geloof ik via een omweg het mee eens. Laten we dat dan maar concluderen. :)

Ik zou niet snel adviseren dit zelf te doen, tenzij je echt ervaren bent met schermvervanging en het gereedschap er voor hebt.. De kans dat je het verpest is echt veel te groot.
Gaat om oa indicatie van prijs en evt. zelf fix. TS wilt zijn glas vervangen en ik geef aan dat dat niet werkt.
Mag aannemen dat TS zelf goed kan bepalen of hij dit zelf kan of niet.

@zjeeraar84 Lees eerst je voorwaarden goed door voordat je zelf denk dat je niets vergoed krijgt.
vaak heb je zelf een eigen risico van E150,- maar dat staat in je polisvoorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Hackus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:58:
[...]

Gaat om oa indicatie van prijs en evt. zelf fix. TS wilt zijn glas vervangen en ik geef aan dat dat niet werkt.
Mag aannemen dat TS zelf goed kan bepalen of hij dit zelf kan of niet.

@zjeeraar84 Lees eerst je voorwaarden goed door voordat je zelf denk dat je niets vergoed krijgt.
vaak heb je zelf een eigen risico van E150,- maar dat staat in je polisvoorwaarden
Sure, maar soms hebben mensen een kleine mate van zelfbescherming nodig :)
Genoeg mensen op het forum gezien die iets begonnen zijn en dan vastlopen.
Daarbij kan, met die prijsindicatie het laten inbouwen misschien wel net zo duur eindigen.
De TS kan dat inderdaad zelf beslissen.
Zorg dat je goed gereedschap zoals een fohn (geen haardroger :)) beschikbaar hebt.

En mee eens: bel gewoon je verzekering en leg de situatie uit. Niet er omheen draaien, maar eerlijkheid wordt gewaardeerd en zelf heb ik ervaring met coulance vanuit verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:18

Eagle Creek

Breathing security

zjeeraar84 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:21:
[...]

Het is in de tuin gebeurd, de tuin valt niet onder inboedelverzekering...
Pff... welkom in de wereld van "we willen graag uw geld maar uw probleem oplossen ho maar" ;w

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Ik wil idd graag het glas laten vervangen, ik ga het niet zelf doen. Ik heb daar niet de juiste apparatuur en skills voor.
Ik zie op Youtube dat het kan (alleen glas vervangen), maar ik kan geen dienstverlener vinden die het kan uitvoeren.

De verzekeringsoptie is bekeken en wordt niet vergoed. Dit omdat het in de tuin is gebeurd, 1 meter van de woonkamer waar het wel vergoed zou zijn... dus tot zover wordt de eerlijkheid niet gewaardeerd ;)

Het complete scherm vervangen kan natuurlijk ook, maar ook daar kan ik geen concrete dienstverlener voor vinden (als je gaat kijken naar de reparatieopties komt de iPad mini 6 nooit naar voren).

Mijn vraag is dus: kent iemand een partij die een iPad mini 6 kan repareren volgens deze methode
Zo niet, dan ga ik denk ik alsnog voor de officiele 'reparatie' namelijk het omruilen van de iPad voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

zjeeraar84 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:25:

Mijn vraag is dus: kent iemand een partij die een iPad mini 6 kan repareren volgens deze methode
Zo niet, dan ga ik denk ik alsnog voor de officiele 'reparatie' namelijk het omruilen van de iPad voor een nieuwe.
Volgens mij heb ik dat al beantwoord.

[ Voor 43% gewijzigd door Hackus op 24-05-2023 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Hackus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:29:
[...]

Volgens mij heb ik dat al beantwoord.
En volgens mij klopt je antwoord niet, want het kan wel, het bewijs daarvan is dat Youtube filmpje van @jeroen3 .

Wellicht is het geen realistische optie omdat er geen dienstverlener is die het uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

zjeeraar84 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:33:
[...]

En volgens mij klopt je antwoord niet, want het kan wel, het bewijs daarvan is dat Youtube filmpje van @jeroen3 .

Wellicht is het geen realistische optie omdat er geen dienstverlener is die het uitvoert.
waarom zullen er reparateurs mee gestopt zijn denk je ?

Bel hier maar even heen of hun het nog doen of iemand weten https://www.iphone-reparatie-twente.nl/ipad-mini-6/

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 24-05-2023 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
We komen nu een beetje in een semantische discussie terecht wat niet mijn bedoeling was van dit topic haha.
Maar 'we' kunnen mensen op de maan zetten. Er is bewijs dat dit kan, en het is eerder gedaan.
Maar het is een derhalve moeilijke operatie dat tot nu toe maar 1 partij dit gelukt is, en het gaat ook niet altijd goed (Apollo 13).
Wellicht geldt hetzelfde voor het glas van de iPad vervangen, het kan, er is bewijs voor dat dit eerder gelukt is, maar het is een dermate lastige operatie dat het niet realistisch is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
De iPad is inmiddels gerepareerd. Compleet nieuwe voorkant zit er in. Kosten: 349.
Maar ja, het is goedkoper dan een nieuwe….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pfudaniel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-03 15:13
Ik zie het een beetje laat maar het glas had ik voor je kunne vervangen😅
Pagina: 1