Record expires <datum> Kan ik die dan reggen?

Pagina: 1
Acties:

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 11:16

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
Ik heb ooit in een wazige bui geprobeerd om www.maztrix.org te registreren via namezero. Ik wist dat die domain dan in hun handen terecht kwam dus ik had expres maztrix.org genomen ipv maztrix.net wat ik in eerste instantie wil.
Wat ik dus niet wist is dat zij dan gelijk .com .net .cc en nog een zooi er bij registreren |:( Mijn geliefde domain in handen van namezero dus ;(

Vandaag deed ik echter een whois op maztrix.net met dit resultaat:
code:
1
2
3
4
5
<knip>..</knip>
   Record last updated on 23-Sep-2000.
   Record expires on 23-Sep-2001.
   Record created on 23-Sep-2000.
   Database last updated on 2-Sep-2001 00:07:00 EDT.

Is het voor mij nu mogelijk om op 23 september dat domein te registreren :? Of wordt dit automagisch weer door hun geupdate? Of zijn hier misschien zelfs restricties op oid :?

• Dutchman!
  • Laatst online: 05-05 15:45
neuh, ik zat een keer te azen op de .com versie van mijn bedrijfsnaam. Op de verval datum: niet te registreren. Dag daarna: nog niet. Dag daarna: nog niet. Week daarna: nog niet. Twee weken daarna: nog niet. Twee weken en een dag daarna: mailtje van een domeinkaper of ik effe $2500 wilde neerleggen. Domein stond toen idd ineens op zijn naam. En nu nog steeds :(

We spend our years as a tale that is told

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:50
Je zal het niet direct kunnen registreren. Het moet eerst uit de whois database verdwenen zijn. Bij networksolutions duurt dat meestal rond de 60 dagen. Met een beetje pech verlengd namezero het domein voordat jij het kan reggen, maar aangezien dat nog niet gebeurd is denk ik dat het wel goed zal gaan.

* Rukapul heeft ook een domein gezien dat op 17 aug expired was, maar nog steeds in de whois database bij de originele eigenaar staat.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:50
Op zondag 02 september 2001 17:57 schreef Dutchman! het volgende:
neuh, ik zat een keer te azen op de .com versie van mijn bedrijfsnaam. Op de verval datum: niet te registreren. Dag daarna: nog niet. Dag daarna: nog niet. Week daarna: nog niet. Twee weken daarna: nog niet. Twee weken en een dag daarna: mailtje van een domeinkaper of ik effe $2500 wilde neerleggen. Domein stond toen idd ineens op zijn naam. En nu nog steeds :(
Hoe weet zo'n domeinkaper dat jij interesse hebt voor het domein? Heb je ergens een keer het domein en je emailadres ingevuld ofzo?

• Dutchman!
  • Laatst online: 05-05 15:45
omdat ik alle andere extenties en variaties van die naam al had :) (.net, .org, .nl, -online.com/net)

We spend our years as a tale that is told