Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:20

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
Goedemorgen!

Weet iemand het verschil tussen de lenzen aangeboden op deze en op deze webshop?

De naam en specs zijn identiek voor zover ik kan zien, net als de mount aanduiding. Echter is er op de foto's duidelijk te zien dat de lens van Kamera-Express korter lijkt dan die op Foto Verweij. De versie op Foto Verweij heeft aan de kant van waar je hem op de mount bevestigd een heel stuk extra aan de lens zo lijkt het. Ik heb zelf deze lens in de verkoop op V&A maar toen iemand interesse toonde ontstond hier verwarring over (vooral aan mijn kant, ik wil niet iets verkopen wat net anders blijkt te zijn dan ik denk te verkopen).

Ik vermoed/hoop dat de 'compactere' variant gewoon een nieuw ontwerp is of iets dergelijks, en dat beide lenzen gewoon echt hetzelfde zijn qua kwaliteit want ze worden echt als dezelfde producten gepresenteerd (en beide verkopers staan onder dezelfde lens in de Pricewatch van Tweakers)

Wie weet het? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
Foto's ter verduidelijking:
De versie van Kamera-Express:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kw-BcJf80524t9L7axWT19YmPC0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3C7RZpbRriinlFcoI9Gzq9eV.jpg?f=user_large

De versie van Foto Verweij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTtqaxfHu3_gLBaVRqpcq1_Rgq4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mCAXeYeCgYGo2TopQmuE1Ev6.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Het is sowieso dezelfde lens, mogelijk dat het een nieuwere generatie is. Maar ik gok vooral dat het twee verschillende mounts zijn. Je ziet ook dat het grijze ijzeren deel, de mount zelf, verschillend is.

Begrijp ik het goed dat jij de kortere versie hebt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
Hahn schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:20:
Het is sowieso dezelfde lens, mogelijk dat het een nieuwere generatie is. Maar ik gok vooral dat het twee verschillende mounts zijn. Je ziet ook dat het grijze ijzeren deel, de mount zelf, verschillend is.

Begrijp ik het goed dat jij de kortere versie hebt?
Ik heb de langere versie.

Wat mij verbaasd is dat ze beiden als Sony FE mount worden gepresenteerd en de mount dus exact dezelfde zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
YES schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:22:
[...]

Ik heb de langere versie.

Wat mij verbaasd is dat ze beiden als Sony FE mount worden gepresenteerd en de mount dus exact dezelfde zou zijn.
Aangezien er nergens op de lens staat welke mount het is (in ieder geval niet op de foto's), zal het denk ik vooral een verkeerde aanlevering van foto's zijn, wat niet opgemerkt is door winkels/sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
Hahn schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:24:
[...]

Aangezien er nergens op de lens staat welke mount het is (in ieder geval niet op de foto's), zal het denk ik vooral een verkeerde aanlevering van foto's zijn, wat niet opgemerkt is door winkels/sites.
Dus ze hebben een Sony EF mount lens in de aanbieding maar gebruiken productfoto's van een andere mount-versie? Dat zou natuurlijk kunnen maar is wel bijzonder eigenlijk. Ik was helemaal in de war. :)

Hopelijk reageert/verduidelijkt SIGMA de verwarring nog, ik ga de winkel die vermoedelijk de verkeerde foto's gebruikt ook vragen of het klopt dat het gewoon verkeerde foto's zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
YES schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:29:
[...]

Dus ze hebben een Sony EF mount lens in de aanbieding maar gebruiken productfoto's van een andere mount-versie? Dat zou natuurlijk kunnen maar is wel bijzonder eigenlijk. Ik was helemaal in de war. :)

Hopelijk reageert/verduidelijkt SIGMA de verwarring nog, ik ga de winkel die vermoedelijk de verkeerde foto's gebruikt ook vragen of het klopt dat het gewoon verkeerde foto's zijn.
Na nog een beetje detective-werk: de kortere versie heeft '99911832' op de lens staan, en de langere versie '99911872', verschil in 1 cijfer dus. Als ik daarop Google Image search, dan kom ik bij de x32-versie alleen maar de korte tegen, en bij de x72-versie alleen maar de lange versie. En bij de lange, x72-versie, wordt vooral L-mount genoemd in titels, terwijl bij de x32-versie vooral E-mount.

Nog steeds geen 100% sluitend antwoord, maar ik ben van 90% naar 98% zekerheid gegaan dat het alleen een andere mount is :+

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 24-05-2023 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
Hahn schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:30:
[...]

Na nog een beetje detective-werk: de kortere versie heeft '99911832' op de lens staan, en de langere versie '99911872', verschil in 1 cijfer dus. Als ik daarop Google Image search, dan kom ik bij de x32-versie alleen maar de korte tegen, en bij de x72-versie alleen maar de lange versie. En bij de lange, x72-versie, wordt vooral L-mount genoemd in titels, terwijl bij de x32-versie vooral E-mount.

Nog steeds geen 100% sluitend antwoord, maar ik ben van 90% naar 98% zekerheid gegaan dat het alleen een andere mount is :+
Voor mij maakt dit het juist verwarrender, de lange versie is dus juist degene die ik gebruik op mijn Sony E mount :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
Op Reddit krijg ik nu dezelfde reactie, dat het waarschijnlijk een afbeelding is van een andere mount. Bij Kamera-Express kan je ook een andere mount selecteren en blijven de afbeeldingen verder hetzerlfde. Ik ben nu ook overtuigt dat dat het is. Ik wacht voor de zekerheid nog even de reactie van Kamera-Express af.

Bedankt voor je speurwerk zover @Hahn! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Op de Sigma site, https://www.sigmabenelux.com/nl/70mm-f2-8-dg-macro-a, zie je ook beide varianten in de afbeeldingen langskomen maar zonder toelichting over welke mount getoond wordt. Tevens is hier te vinden dat deze lens in vier verschillende mounts te verkrijgen is: Sony E mount, L-mount, Canon EF-mount en Sigma SA mount. Ik zou gokken dat de langere variant op een mirrorless camera hoort en de kortere wellicht Canon EF is, voor een camera met spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
Archer_VC10 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:41:
Op de Sigma site, https://www.sigmabenelux.com/nl/70mm-f2-8-dg-macro-a, zie je ook beide varianten in de afbeeldingen langskomen maar zonder toelichting over welke mount getoond wordt. Tevens is hier te vinden dat deze lens in vier verschillende mounts te verkrijgen is: Sony E mount, L-mount, Canon EF-mount en Sigma SA mount. Ik zou gokken dat de langere variant op een mirrorless camera hoort en de kortere wellicht Canon EF is, voor een camera met spiegel.
Ja mijn vermoeden is hetzelfde. Ik had ook wel gezien dat er meerdere mounts zijn maar ik had liever gezien dat SIGMA zelf daar wat duidelijker in was.

Maar op zich is het me wel duidelijk zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre208
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:52
De korte is voor Canon EF en en de lange is een sony uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
andre208 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 17:36:
De korte is voor Canon EF en en de lange is een sony uitvoering.
Precies. Als je goed kijkt kun je bij de Sony E mount versie een soort MC-11 adapter denkbeeldig zien zitten.
De Sigma 70mm is nog een DSLR ontwerp en om deze op Sony te draaien heeft Sigma daar gewoon een verlengstuk op geplakt. Daardoor is het een DG lens, en geen DG DN lens.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 19:33
In de review van Christopher Frost is inderdaad de korte EF versie te zien:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Sigma 70mm f/2.8 DG Macro 'Art' lens review with samples (Full-frame & APS-C)

De afbeeldingen op de site van KE kloppen dus niet voor de Sony versie van de lens.

[ Voor 26% gewijzigd door equationunequal op 25-05-2023 11:00 ]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Pagina: 1