Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Waarom niet de installatie files naar je HD kopieren en dan w98 installeren.
Windows 98 installeren over een netwerk lijkt me niet goed gaan. Tijdens de installatie moet de machine immers gereboot worden waarna de installatie wer verder gaat..
Kzou nie weten hoe ja dat zou willen oplossen..
Gewoon de instal files vanaf de cd naar je hd kopieren en dan installeren..
Suc6
Windows 98 installeren over een netwerk lijkt me niet goed gaan. Tijdens de installatie moet de machine immers gereboot worden waarna de installatie wer verder gaat..
Kzou nie weten hoe ja dat zou willen oplossen..
Gewoon de instal files vanaf de cd naar je hd kopieren en dan installeren..
Suc6
Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?
Verwijderd
Dit kan zeker wel goed gaan, gewoon een NT netwerk bootfloppy maken die NetBeui ondersteund.
Vervolgens de CDrom gewoon sharen en met Net Use een drivelettertje eraan koppelen op de pc waarop je wilt installeren....
Dan Setup draaien, gaat perfekt.
Vervolgens de CDrom gewoon sharen en met Net Use een drivelettertje eraan koppelen op de pc waarop je wilt installeren....
Dan Setup draaien, gaat perfekt.
1. Ja, kan, gewoon bootflop maken met TCP/IP erop, dan win98 vanaf netwerk naar hd kopieeren en installen.Op zondag 02 september 2001 17:44 schreef woutur het volgende:
Hoi,
Mijn huisgenote heeft een compaq pceetje. Mijn vraag is of het mogelijk is W98 op een kale harddisk over het netwerk te installeren valt aangezien ze geen cdrom heeft. Het idee is dus een bootflop in haar computer te gooien en dan via het netwerk Windows te installeren vanaf mijn computer. Kan dat?
Direct vanaf lan installen wil niet ivm reboots
http://www.wown.com/j_helmig/Dosclnt3.htm
2. Waarom stop je er geen cdrom bij haar in?? Is altijd handig...
3. Je kan natuurlijk ook met cdrom ff langsgaan bij 'r
4. Windows installeren op een compraq?? zonder restore troep?? wens je success met bootpartities, biossen op harddisk en niet-werkende/vindbare drivers.
Zoals opgemerkt een DOS NETBUI flop maken en de PC op naam connecten. Dan van de locatie eerst de cab-files kopieren en dan de setup lokaal starten.Op zondag 02 september 2001 17:44 schreef woutur het volgende:
Hoi,
Mijn huisgenote heeft een compaq pceetje. Mijn vraag is of het mogelijk is W98 op een kale harddisk over het netwerk te installeren valt aangezien ze geen cdrom heeft. Het idee is dus een bootflop in haar computer te gooien en dan via het netwerk Windows te installeren vanaf mijn computer. Kan dat?
Maar ja, voor een paar tientjes haal je wel ergens een wat langzamere (24x-40x) cd-spelertje.
ik moet helemaal meegaan met mijn collegas hier
in NT kan je een netwerk bootflop maken en tijdens de install zeggen wat je wil.. (tcpip of ipx of wat anders) erg handig..
en dan niet de setup draaien over netwerk maar gewoon de installatiefiles overkopieren
weet je zeker dat je bij een reboot geen gekke dingen krijgt
oh en btw over compaq drivers, gewon halen van de compaq site werkt prima
en dan niet de setup draaien over netwerk maar gewoon de installatiefiles overkopieren
weet je zeker dat je bij een reboot geen gekke dingen krijgt
oh en btw over compaq drivers, gewon halen van de compaq site werkt prima
blup
Oei. Ik heb geen NT hier draaien dus zo'n bootflop zou ik ergens vandaan moeten halen (downloaden?) Ik was niet helemaal duidelijk: Mijn huisgenote heeft geen cdromspeler in haar computer...
Vandaar dus dat ik het hier via het LAN wil doen...
Suggesties hoe ik aan de bootflop kan komen?
Vandaar dus dat ik het hier via het LAN wil doen...
Suggesties hoe ik aan de bootflop kan komen?
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Dus haar HD eruit halen en die in mijn computer knallen en dan de cdrom kopieren en de HD weer terugzetten?
mmm, ik snap het probleem eigenlijk niet zo, als je al een netwerk hebt dan kan je toch gewoon die bestanden van win98 naar c:\windows\options\cabs (als windows op c staat natuurlijk) kopieëren en dan naar dos en installeren?
Anders heb je vast nog wel ergens zo'n null-modem kabel liggen! Dan kan je het zo (*uguh* met 100 kb/sec) windows installeren met pctools of Norton Commander ofzo. Er bestaat ook iets voor dos (en windows) waarmee je over zo'n kabel een verbinding kan maken en dan station aanmaken.
Anders heb je vast nog wel ergens zo'n null-modem kabel liggen! Dan kan je het zo (*uguh* met 100 kb/sec) windows installeren met pctools of Norton Commander ofzo. Er bestaat ook iets voor dos (en windows) waarmee je over zo'n kabel een verbinding kan maken en dan station aanmaken.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
Nullmodemkabel @ 100kb/s ? no way!
max. 10 kb/s man
Moet je een paralelle kabel voor hebben... en dan nog haal je maar 75 kb/s ofzo (en een pc die niet vooruit te branden is als je data transfert
)
max. 10 kb/s man
Moet je een paralelle kabel voor hebben... en dan nog haal je maar 75 kb/s ofzo (en een pc die niet vooruit te branden is als je data transfert
gewoon eerst de cab files (de /win98 map)naar de laptop copyenOp zondag 02 september 2001 17:44 schreef woutur het volgende:
Hoi,
met fastlinx, laplink, norton commander<---ownzz proggie toen (nu ook in windows
en hupatee daat gaan de files met 13kb/s via compoort en 40-60 kb/s met lpt
en daarna SETUP.EXE /IS (optie /is slaat scandisk over..scheeld weer tyd)
met de printer poort kan je 400 kb/s halen met een speciale ECP kabel en bijde pc's moet ECP "mode" aan hebbenOp zondag 02 september 2001 20:43 schreef VaagOH het volgende:
Nullmodemkabel @ 100kb/s ? no way!
max. 10 kb/s man
Moet je een paralelle kabel voor hebben... en dan nog haal je maar 75 kb/s ofzo (en een pc die niet vooruit te branden is als je data transfert)
Verwijderd
Moeilijk (en traag) gedoe hier boven allemaal. HD er uit. Bij jou erin. Kopieren en terughangen. Klaar.
Verwijderd
nog makkelijker:
jouw CD-rom eruit en bij haar erin. Daarna windows vanaf CD-rom installeren..
jouw CD-rom eruit en bij haar erin. Daarna windows vanaf CD-rom installeren..
Pagina: 1