Toon posts:

Camera voor “window to the world”

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik woon dus op een mooi plekje met een prachtig uitzicht op 3 rivieren. Nou zat ik eraan te denken om mijn uitzicht via YouTube live te gaan streamen. Afgelopen weekend ben ik me eens gaan verdiepen in camera’s maar er is zoveel keuze dat ik het spoor een beetje bijster ben. Ik weet wat ik wil maar weet dus niet zo goed welke camera daar heel goed geschikt voor is. Mijn lijstje is al volgt:
  • Budget max 300 euro
  • PoE
  • Infrared (hoeft geen verlichting op te zitten want heeft weinig nut, toepassing niet security gerelateerd)
  • Geen PTZ camera. Gewoon fixed beeld zonder zoomen
  • RTSP zodat ik een url kan aanmaken en de camera als bonus kan koppelen aan Homebridge zodat ik hem ook in HomeKit zie
  • Microfoon zou wel leuk zijn zodat de kijkers de voorbijkomende schepen ook kunnen horen
Ik wil de camera in een hoek van 90 graden aan de muur bevestigen. Idee dat ik erbij heb is een camera zoals deze:

https://www.hikvision.com...eries/ds-2cd1t47g2-l-uf-/

waar ik de beugel dus op een zijmuur kan bevestigen en de camera 90 graden kan draaien.

Er zullen vast wel camera’s zijn die het meest geschikt zijn voor deze toepassing, maar welke? :?

[Voor 3% gewijzigd door Borland op 23-05-2023 21:10]

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:41
Als je bij Hikvision zoekt, kan ik mij voorstellen dat je het spoor bijster raakt: zoveel modellen, net als bij Dashua.
Je zou ook eens kunnen kijken naar Reolink.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Borland
  • Niet online
Ja klopt maar ook bij Reolink weet ik niet welke goed is voor de toepassing die ik hierboven beschreven heb.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
Ik weet niet hoever de rivieren van je woning zijn maar 90graden geeft wel leuk overzicht maar ook weinig pixels per strekkende meter. Als je weet hoe breed het stuk is wat je wil zien en hoever dat vanaf de montage zit dan kan je pas gaan focussen ;) op de hoek van de lens.

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

• Borland
  • Niet online
Met die 90 graden bedoelde ik de bevestiging van de camera op de muur 😁. Ik zit ongeveer een meter of 20 van de rivieren vandaan op 9 hoog. Wat ik zoek is een camera die de schepen op 300 meter afstand ook nog een beetje kan waarnemen. Gewoon een mooi uitzicht op het plaatje. Maar dat is dus het probleem. Er is zoveel aanbod en ik heb geen idee welke te kiezen of die het beste is voor deze toepassing.

Als voorbeeld deze stream op en andere plek (bij Dordrecht). De mijne hoeft niet te kunnen draaien.

https://www.youtube.com/watch?v=UHusIDPjDSI

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:08

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Misschien een puntje: mag je dat wel filmen? Heb je die vraag in ieder geval voor jezelf beantwoord?

• Borland
  • Niet online
Openbare ruimte toch? Lijkt me wel te mogen.

• The-Source
Filmen ja, opnemen niet zonder toestemming.
Maar als je beelden niet opslaat maar direct streamed valt denk ik onder het eerste aangezien het een publieke plek is.
Bij je zoektocht voor een camera houd ook rekening of deze tegen de zon in moet kijken.
Water en zonlicht is niet het makkelijkste ;)

Mijn V&A adv.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:24
Zoek even uit wat voor een hoek je nodig hebt in de simulator.
https://www.jvsg.com/calculators/cctv-lens-calculator/

Dan gewoon de goedkoopste camera met de meeste pixels?
Die webcam in dordrecht heeft een losse microfoon zo lijkt het.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The-Source
En vergeet bij de tool die hierboven wordt genoemd de hoogte van montage goed te zetten want 9 hoog zal ongeveer 27 meter zijn en als je dan al vanaf 20 meter afstand wil starten is het leuk naar kapsels kijken maar niet boten daarvoor heb je een vlakke hoek nodig en als je dan weer detail wilt hebben ook een redelijk telelens ( hoger mm getal)

Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
Nee ik ga de beelden niet opnemen, alleen streamen.

Thanks voor jullie input, daar heb ik wat aan _/-\o_
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee