Adguard | Chrome Android blokkeert alleen in incognito

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 15:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag!

Ik kom er niet uit. Ik heb Adguard draaien op een server thuis. Werkt prima als ik de statistieken check, alleen op mobiel (Chrome, Android S21FE) werkt het blokkeren alleen in incognito. Desktop ditto volgens mij, maar weet ik zo niet zeker.

Als ik nu.nl check zie ik overal ads, maar in incognito dus niet.

Een nieuwe browser gaat ook goed. Lijkt alsof Chrome dus de DNS ofzo cached. Maar zelfs als ik: chrome://net-internals/#dns leeg, werkt het niet.

Hoe krijg ik dit wel goed geleegd, zonder een reinstall/cookies weg etc?

Professioneel Heftruck Syndroom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Ik heb vanuit android -> apps, alle data verwijderd van Chrome, beveiligde DNS uitgezet, maar nog steeds zie ik bijv. op nu.nl reclame, en in incognito niet.

Dat is toch vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 15:03

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Als ik het goed heb begrepen gebruikt Android intern hardcoded Google DNS-en. Deze kun je met moeite omzijlen. Waarschijnlijk om DNS based Add-Blockers te voorkomen. Zoek maar eens op custom DNS android.

Je telefoon rooten, zou ook kunnen helpen, denk ik. Ik heb hetzelfde probleem met YouTube app. Sinds YT Vanced het niet meer doet, moest ik weer terug naar de officiele YT app en krijg ik weer fijn twee reclames te zien voor een filmpje begint of midden in een clip. :(

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Maar het is dan toch gek dat het in incognito en in Firefox wel werkt voor zover ik 't kan beoordelen, en chrome normaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:28
start Chrome eens zonder extensies, wellicht heb je een extensie welke je DNS queries 'afhandelt' (lees: verzameld en doorverkoopt) defaultgedrag is dat een extensie in incognito mode niet aanstaat. zou direct verklaren waarom het in incognito wel werkt want dan die is boosdoener extensie niet actief.

welke extensies heb je in gebruik?

[ Voor 33% gewijzigd door Zwelgje op 01-06-2023 12:00 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Geen, gezien het om Chrome Android gaat. Voor zover ik weet zijn daar geen extensies voor? Het betreft echt een rauwe installatie van chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FistFull95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 09:49
Je kunt bij je WiFi instellingen zien welke DNS server er wordt gebruikt. Sommige Android telefoons kunnen deze tevens overschrijven. Deze instelling zit onder Settings -> Internet -> Private DNS.

Dit verklaart overigens niet waarom het enkel in incognito werkt, maar wellicht een stap in de juiste richting.
Pagina: 1