Hoi allen,
M'n 9 jaar oude PC is inmiddels wel aan vervanging toe en omdat het toch een flink prijzige aankoop is, kan wat advies vooraf geen kwaad. Fijn dat dat hier kan!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een systeem om op 1440p te gamen. De games die ik speel zijn vooral RTS als Total War:Warhammer en RPGs als Cyberpunk 2077 en in de nabije toekomst hopelijk Starfield.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer het rond de 1500 euro te houden, dit is geen keiharde grens.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord, muis zijn al aanwezig. Moet nog wel een Windows licentie bij, dus die zal ook nog dik 100 euro kosten, geloof ik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een PC die niet al te veel herrie maakt is fijn
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf vooral naar processor en GPU gekeken, over die keuzes ben ik redelijk zeker. Met name het kiezen van een moederbord vind ik erg lastig, weet simpelweg niet goed waar ik op moet letten behalve dat de socket voor de cpu een geschikte is. Ik weet dus niet goed wat de eventuele nadelen zijn van het moederbord in onderstaande configuratie en wat anders een goede keuze zou kunnen zijn. Maar lever gerust ook commentaar bij andere onderdelen als iets opvalt!
M'n 9 jaar oude PC is inmiddels wel aan vervanging toe en omdat het toch een flink prijzige aankoop is, kan wat advies vooraf geen kwaad. Fijn dat dat hier kan!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een systeem om op 1440p te gamen. De games die ik speel zijn vooral RTS als Total War:Warhammer en RPGs als Cyberpunk 2077 en in de nabije toekomst hopelijk Starfield.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer het rond de 1500 euro te houden, dit is geen keiharde grens.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord, muis zijn al aanwezig. Moet nog wel een Windows licentie bij, dus die zal ook nog dik 100 euro kosten, geloof ik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een PC die niet al te veel herrie maakt is fijn
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf vooral naar processor en GPU gekeken, over die keuzes ben ik redelijk zeker. Met name het kiezen van een moederbord vind ik erg lastig, weet simpelweg niet goed waar ik op moet letten behalve dat de socket voor de cpu een geschikte is. Ik weet dus niet goed wat de eventuele nadelen zijn van het moederbord in onderstaande configuratie en wat anders een goede keuze zou kunnen zijn. Maar lever gerust ook commentaar bij andere onderdelen als iets opvalt!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X3D Boxed | € 289 | € 289 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | € 138,80 | € 138,80 |
| 1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 6700 XT 12GB | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Black | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 82,90 | € 82,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair 32GB, DDR4, 3600MHz | € 88,90 | € 88,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 750W | € 112,76 | € 112,76 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 144,43 | € 144,43 |
| Totaal | € 1395,69 | |||