Beste Tweakers,
na 9 jaar word het echt tijd om mijn 4770K te laten rusten en een nieuwe pc samen te stellen. Dit word de eerste PC die ik ook zelf ga bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is een systeem puur om te gamen op het moment op 1440P maar uiteindelijk 4K
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €2400 dit is puur voor het systeem zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 1440p/144Hz monitor, toetsenbord, muis verder heb ik nog een corsair RM1000x voeding uit 2016 van mijn werk meegenomen die ik wil gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De planning is om net als met mijn huidige systeem er vrij lang mee te doen daarom ben ik op zoek naar componenten die zo lang mogelijk relevant blijven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Of jullie even mee willen kijken of ik geen gekke dingen heb gekozen. Kan ik mijn huidige Voeding mee nemen naar dit nieuwe systeem ? Verder twijfel ik nog om de 4080 te wisselen voor een 7900XTX iets meer VRAM klinkt toch wel lekker en ook al hou ik van eye candy vind ik de dip in FPS bij ray tracing toch wel erg groot.
na 9 jaar word het echt tijd om mijn 4770K te laten rusten en een nieuwe pc samen te stellen. Dit word de eerste PC die ik ook zelf ga bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is een systeem puur om te gamen op het moment op 1440P maar uiteindelijk 4K
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €2400 dit is puur voor het systeem zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 1440p/144Hz monitor, toetsenbord, muis verder heb ik nog een corsair RM1000x voeding uit 2016 van mijn werk meegenomen die ik wil gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De planning is om net als met mijn huidige systeem er vrij lang mee te doen daarom ben ik op zoek naar componenten die zo lang mogelijk relevant blijven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Of jullie even mee willen kijken of ik geen gekke dingen heb gekozen. Kan ik mijn huidige Voeding mee nemen naar dit nieuwe systeem ? Verder twijfel ik nog om de 4080 te wisselen voor een 7900XTX iets meer VRAM klinkt toch wel lekker en ook al hou ik van eye candy vind ik de dip in FPS bij ray tracing toch wel erg groot.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 439,- | € 439,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B650 AORUS ELITE AX (rev 1.0) | € 245,28 | € 245,28 |
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4080 16GB X3 | € 1.179,- | € 1.179,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Torrent Black TG Light Tint | € 200,84 | € 200,84 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 63,43 | € 63,43 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2D6000Z36 | € 105,90 | € 105,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 144,43 | € 144,43 |
| Totaal | € 2.377,88 | |||