Slimme deurbel met of zonder abonnement en beltrafo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinumstein
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-02 10:12
Ha allemaal,

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe deurbel, en overweeg een 'slimme deurbel' te nemen. Maar dan wil ik er liefst wel eentje zonder abonnement, waarbij je wél langer dan een paar uur de beelden terug kunt kijken. Als er iets 's nachts gebeurt, wil ik dat in de ochtend nog wel kunnen bekijken.

Tot nu toe loop ik dan vooral tegen een Eufy aan. Is dat dan de beste keuze wat jullie betreft? Waar zouden jullie dan voor gaan? Zijn er alternatieven? Ik wil voor puur een deurbel liever geen 5 euro (of meer) per maand blijven betalen, daarom valt de Google Nest bv af, of de Ring.

Momenteel hebben we een bedrade deurbel met een losse 'chime' op de muur gemonteerd die op stroom werkt, maar ook een vakkie voor batterijen heeft. Zowel de bel als de chime gaan in de meterkast zo te zien (heb er niet al te veel verstand van) naar een ABB-HAF beltrafo waar 8V op staat. Het is de 0918.005 van ABB-HAF: https://www.technischeunie.nl/product/prd1999862786.

Speelt dat in mijn keuze nog een rol? Kan ik zo'n ding eventueel eenvoudig zelf vervangen als er meer volts nodig zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironheart
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 02-05 13:11
Ik zou dit niet doen. Zelf heb ik een camera aan de gevel hangen voor video bewaking. Deze heeft ook een snapshot functie. Mijn raspberry pi hangt met een relais vast aan onze oude traditionele deurbel. Wanneer iemand de knop indrukt dan signaleert het relais dat en triggert een snapshot van de camera welke via pushover naar onze telefoons worden gestuurd. Resultaat: een foto van degene die aan de deur staat op onze telefoons. Tevens via de NVR de mogelijkheid om de beelden langer terug te kijken ( enkele maanden bij ons ). Kosten; behalve de initiele setup: € 0,- per maand.

Edit; ohja en onze huisbel maakt natuurlijk nog steeds hetzelfde trrrrrrrrringggg geluid!

[ Voor 7% gewijzigd door ironheart op 23-05-2023 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steinumstein
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-02 10:12
ironheart schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:13:
Ik zou dit niet doen. Zelf heb ik een camera aan de gevel hangen voor video bewaking. Deze heeft ook een snapshot functie. Mijn raspberry pi hangt met een relais vast aan onze oude traditionele deurbel. Wanneer iemand de knop indrukt dan signaleert het relais dat en triggert een snapshot van de camera welke via pushover naar onze telefoons worden gestuurd. Resultaat: een foto van degene die aan de deur staat op onze telefoons. Tevens via de NVR de mogelijkheid om de beelden langer terug te kijken ( enkele maanden bij ons ). Kosten; behalve de initiele setup: € 0,- per maand.

Edit; ohja en onze huisbel maakt natuurlijk nog steeds hetzelfde trrrrrrrrringggg geluid!
Dat klinkt mooi, maar een slimme deurbel klinkt dan toch weer een stuk eenvoudiger voor iemand die niet veel ervaring heeft met zulke technische dingen ;)

De aanleiding is in ons geval vooral dat de knop van de huidige deurbel is afgebroken. Hij is nog wel in te drukken, maar gaat ook af en toe (vooral in de nacht) spontaan af haha. Hem vervangen voor een simpele bel is een fluitje van een cent, maar een upgrade naar iets slimmers is dan mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:49
Eufy deurbel werkt hier prima.
Heb zelf voor de wired versie gekozen dus via beltrafo adapter aangesloten (video stream etc is WiFi)
Afhankelijk hoe gevoelig je de video opname trigger zet kan je zeker meerdere dagen terug kijken.
Wired versie heeft ook voordeel tov battery versie dat die een pre-opname kan doen. Maar dat puntje weet ik niet zeker omdat ik de laatste tijd ook veel in mijn NVR (reolink)bezig ben geweest en dan haal je nog wel eens zaken door elkaar ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 16:44

TheProphet

unifi-forum.nl

Ik heb een Unifi Doorbel Pro, werkt super en zonder abbo of cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Misschien de Reolink doorbell ook eens overwegen, is er zowel in een wifi als POE variant, heeft lokale opslag maar ook de optie voor cloud opslag en is zelfs aan een NAS te koppelen zonder al teveel problemen. Heb hem hier nu een paar weken hangen en hij bevalt me eigenlijk best goed.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hier ook eufy. Op accu. Gaan maanden mee op accu en terugkijken is afhankelijk van wanneer de opslag vol zit, dus ofwel je basisstation ofwel de deurbel zelf als je een stand alone versie hebt. Nog steeds heel lang, sowieso meerdere weken.

Dat eufy spul bevalt zo goed dat de egelhuisjes hier nu ook deurbellen hebben als wildcams 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

TheProphet schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:47:
Ik heb een Unifi Doorbel Pro, werkt super en zonder abbo of cloud.
Je hebt wel een cloudkey gen2 nodig als je beelden wil opslaan. Maar idd, je hebt geen subscription nodig.
Ik heb hem zelf ook al 1.5 jaar, ben er nog steeds blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 16:44

TheProphet

unifi-forum.nl

Is een UDM Pro SE ook goed? :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Alles waar je Unifi Protect (Ubiquiti) op kunt draaien is in principe geschikt voor de deurbellen van Ubiquiti, hè :+

Helaas is het dus niet een simpele kwestie van even vlug zo'n Unifi deurbel op het kozijn schroeven én klaar is...@Steinumstein

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 26-05-2023 10:32 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 14:54
Als je wat spullen van Apple in huis hebt kun je de volgende overwegen: uitvoering: Aqara Smart Video Doorbell G4
Werkt perfect samen met Homekit namelijk!

Zucht...

Pagina: 1