Toon posts:

Deur bij scharnier repareren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Melvinvossen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 31-05 05:10
Hallo,

Ik heb een binnendeur open laten staan toen het tochtte met als gevolg dat de deur bij de onderste scharnier schade heeft opgelopen.

Er zijn nog 2 goede scharnierpunten waar die prima aan hangt.

Zou hem graag repareren, snap dat een nieuwe deur de beste optie is maar wil het eerst proberen te fixen.

Wat zou het beste middeltje te zijn? Dacht zelf aan een filler en die opschuren uiteindelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Scharnier 7cm naar onderen verplaatsen.

Vrees/vermoed/denk/weet dat anders de scharnierpen met filler en al weer de deuk komt uitwandelen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Zeker weten dat je alle moeite wilt doen, als het een opdekdeur is heb je voor 80€ een nieuwe, die afgelakt is.

PS2 SRSM Moon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:48
jack zomer schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:24:
Scharnier 7cm naar onderen verplaatsen.

Vrees/vermoed/denk/weet dat anders de scharnierpen met filler en al weer de deuk komt uitwandelen.
Dit zou ik ook doen. Ik heb zelf met deze opdek deuren dat het gat voor de schroefpen in de deur soms te groot wordt. Dan lijm ik er een deuvel in en boor ik opnieuw een passend gat op dezelfde plek. Hier wordt een fix op de plek zelf lastig dus beter scharnier verplaatsen en oude schade en kozijngat opvullen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:48
daniel14 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:10:
Zeker weten dat je alle moeite wilt doen, als het een opdekdeur is heb je voor 80€ een nieuwe, die afgelakt is.
Hopelijk past het slot op een nieuwe deur meteen, en zit deze ook op de goede hoogte tov van het kozijn en hoeft er aan de onderkant niets afgezaagd te worden. Dus moeite is relatief denk ik.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 16:28
Wat je wellicht beter kan doen als je het gereedschap en de tijd er voor hebt is een net vierkant stuk uitzagen uit deze deur, en daar een blokje hout in lijmen van dezelfde grootte, dit kan dan ook beter de krachten opvangen en je hoeft je scharnier niet te verplaatsen. In dit blokje kan je dan het bovenste deel van de paumelle netjes in schroeven door op de juiste plek een iets kleiner gat te boren en eventueel voor te tappen. Dat is denk ik de meest stevige en op lange termijn werkbare oplossing.

Daarna netjes opschuren en aflakken en je ziet er niets meer van. Als je met vuller aan de slag gaat dan verwacht ik inderdaad niet dat dit stevig genoeg is om de krachten die er op komen te weerstaan. Of je moet met hele goede (en dus ook dure) tweecomponenten filler aan de slag gaan, maar dan kan je bijna net zo goed een nieuwe opdekdeur kopen.

Eigenaar van:https://www.feestlijstjes.nl | https://www.vakantie-check.nl | http://www.dereuverwebbeheer.nl/ | https://5top.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:04

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

nixjuh schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:21:
Wat je wellicht beter kan doen als je het gereedschap en de tijd er voor hebt is een net vierkant stuk uitzagen uit deze deur, en daar een blokje hout in lijmen van dezelfde grootte

Zwaluwstaartje, mbv multitool prima te doen. Zit als een huis.

[Voor 0% gewijzigd door ElMacaroni op 23-05-2023 16:50. Reden: tikvoud]

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee