Suse 7.2 pro & ADSL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Tja,... ik heb Linux geinstalleerd en het lijhkt zo gemakkelijk om ADSL aan de praat te krijgen. Echter is bij mij dit niet het geval.

Ik heb geprobeerd mijn ADSL verbinding aan de praat te krijgen, maar kan het niet voor elkaar krijgen. Ik kan mijn adsl modem wel gewoon pingen en krijg daar ook gewoon een reactie op.

Telkens als ik via de menu balk (KDE 2) inlog, krijg ik te zien dat er een verbinding is, maar vervolgens kan ik niets. Ik kan niet surfen of wat dan ook en krijg dan direct na het invoeren van het web adres de melding dat het adres niet gevonden kan worden.

Ik gebruik XS4ALL als ADSL provider. Heeft iemand tips, die mij kunnen helpen mijn ADSL verbinding aan te praat te krijgen?

Groeten,

Peter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je wel gewoon ip-adressen pingen i.p.v. hostnamen?
Zo ja dan zit het probleem dus in dee dns-server installingen.
Daarvoor zul je in /etc/resolv.conf moeten zijn.

Als hij dat al niet doet, dan gooi de routerings tabel maar eens online (route -n).
Vergeet ook vooral niet te controleren of er niet een firewall draait. (ipchains -L, iptables -L).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 18:48
Heb je het gewoon gedaan via Yast2 > Network > ADSL?

Want er moet natuurlijk wel een PPPoE verbinding worden opgezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je deze HOWTO bij xs4all al hebt gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Op zondag 02 september 2001 17:39 schreef balou het volgende:
Ik neem aan dat je deze howto (http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/fast/linux/configureren.html) bij xs4all al hebt gelezen?
Vooral niet op die manier doen, alles zit standaard in SuSE...

[edit] Hooguit het eerste stukje over routing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 17:49 schreef MikeN het volgende:

[..]

Vooral niet op die manier doen, alles zit standaard in SuSE...

[edit] Hooguit het eerste stukje over routing...
Op deze manier weet je wel precies wat je insteld en werkt het voor elke distributie ipv. die Suse specifieke config tooltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Op zondag 02 september 2001 17:51 schreef balou het volgende:

[..]

Op deze manier weet je wel precies wat je insteld en werkt het voor elke distributie ipv. die Suse specifieke config tooltjes.
Tja, maar als het makkelijk kan, waarom zou je moeilijk doen, ik zou voorstellen doe die stap voor het configgen van je netwerkkaart handmatig en ga dan naar yast2 en stel de adsl verbinding in.
Dan weet je zeker dat het goed werkt en je kunt het makkelijk via rc.config en dat soort bestanden editten.

[edit]
Maar ik weet niet hoe het precies zit met mxstream, dus misschien toch die hele howto doen? Of kijken op www.adsl4linux.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de instellingen al via yast 2 gedaan... alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb heeft helaas nog niet mogen helpen.

Over de firewall.... die draait volgens linux nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, beide opties zijn nu genoemd, dus nu kan hij zelf kiezen welke optie hij neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 17:56 schreef Verbrugge het volgende:
Ik heb de instellingen al via yast 2 gedaan... alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb heeft helaas nog niet mogen helpen.

Over de firewall.... die draait volgens linux nog niet.
Als je nou eens begint stap voor stap mijn vragen te beantwoorden!
Als het daarna nog niet lukt, dan kan je altijd nog naar de HOWTO's gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nelske > Kan je wel gewoon ip-adressen pingen i.p.v. hostnamen?

Nee, dat is helaas ook niet mogelijk. Ik ga nu even rebooten naar linux en zal dan de route -n even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Mischien is dit nuttig: IK heb ook ongeveer hetzelfde probleem gehad: ik heb 2 netwerkkaarten, op de eerste ADSL en op de 2e het thuisnetwerk. Met de 2 kaarten geconfigureerd kon ik wel inloggen met adsl, maar niets gaf antwoord. Nadat ik de 2e netwerkkaart verwijderde deed ADSL het terug.

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
route -n werkt niet eens bij mij in de terminal. Dan krijg ik de melding dat dit commando niet bestaat??? Tja,... geloof het of niet, het is echt zo.

Eeeuhm... ik heb momenteel maar 1 netwerk kaart in mijn computer zitten. Er zit geen tweede in die dit probleem kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-09 18:23
route staat in /sbin en /sbin staat bij gewone gebruikers niet in het pad (echo $PATH) bij SuSE.
Als je root was geweest had 'ie het (zeer waarschijnlijk) wel meteen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Marcel, Dank voor je antwoord. Ik heb het commando inmiddels ook al gevonden. Echter helpt het nog niet... Ik kan nog steeds niet op Internet via Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan je de ouput van route -n posten op het forum. Heb je al de xs4all howto gevolgd waar ik je eerder op wees?

Ok, tijd om te slapen. Morgen weer naar mijn Cisco cursus :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, daar ben ik tot op heden nog niet aan toe gekomen. Ik heb het allemaal al wel uitgeprint op m'n bureau liggen en hoop het morgen even te kunnen testen.

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 18:11
XS4ALL En SuSE 7.2

http://omega.xs4all.nl/

Heb alleen zelf het mxstream.pl filetje gewijzigd in iets anders! Maar heb dat nu niet bij de hand :(

My weblog

Verwijderd

Heb je je netmasks wel goed ingesteld want die kunnen afwijken van de standaard 255.255.255.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje, ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb YaST2/ADSL ook ingesteld, dan zie ik een stekkertje rechtsonder. Als ik daarop klik wordt het stekkertje verbonden, maar dan zoekt hij de hele tijd naar een Nameserver!

ADSL4Linux is ook niet gelukt...
Pagina: 1