Koptelefoon goed voor muziek en Gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 08:16
Ik zoek een Goede koptelefoon die zowel goed is voor luisteren naar muziek maar ook goed te gebruiken is op de PS5
merk maakt niet zo veel uit

Budget max 450
Tussen de 350 en de 450

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om muziek te luisteren en mee te gamen
Moet dus goed zijn om muziek mee te luisteren maar ook goed klinken als ik ga gamen op de PS5 en de microfoon moet ook goed zijn

Ik zat zelf te kijken naar de WH-1000XM4 /XM5
Eerste instantie intresse in de Sony WH-1000XM4/5 maar daar word de interne microfoon niet gebruikt bij het gamen

Dus wil ik graag van anderen weten of er andere merken zijn die kwa geluid in de buurt komen van de Sony maar ook goed te gebruiken zijn bij het gamen en dus en microfoon hebben die wel werkt

PSN: FreakGIB

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05 16:46
Een goede koptelefoon voor audio is prima om te gamen vice versa is dat vaak minder.

Persoonlijk zou ik dan een knappe koptelefoon kopen met een losse microfoon.
Ik weet niet hoe het bij de ps5 zit maar bij de vorige modellen kon je apart mic en audio uitvoer selecteren.

Ik gebruikte dan zelf een bluetooth microfoon en een bekabelde koptelefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:36
Ik heb wel goede ervaring met de Steelseries.
Bijvoorbeeld een Arctis Nova 7p

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Het probleem met vrijwel alle Bluetooth koptelefoons is dat ze om de microfoon aan te zetten naar telefoonmodus springen, dan krijg je dus veel lagere kwaliteit audio (op PC 'handsfree' genoemd). Als de microfoon niet actief is heb je gewoon normale stereo audio, maar die heeft wat meer vertraging.

Je kunt dus het beste een bedrade koptelefoon gebruiken, of eentje met een eigen dongle die niet gebonden is aan de Bluetooth standaard.

Daarnaast zul je moeten kiezen tussen een (goede) microfoon of een goede koptelefoon voor muziek. Er is geen enkel gaming headset dat echt goede audio heeft, en er zijn geen koptelefoons die echt goede audio hebben met een goede microfoon. Je zou kunnen overwegen om bijv. een gewone headset met een ModMic te combineren, maar dat is niet aan te raden als je met vrienden speelt, want die dingen klinken voor de andere partij ook nergens naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 13:03
Bijna apart dat er niemand in dit gat in de markt is gesprongen. Met een headset die 2 losse Bluetooth verbindingen opzet ofzo. 1.5 jaar geleden zat ik met hetzelfde dilemma, dan niet voor de PS5, maar vooral i.c.m. Teams.

Uiteindelijk ben ik voor een oplossing met draad gegaan: uitvoering: Beyerdynamic MMX 300 (v2)

[ Voor 8% gewijzigd door SiErRa op 23-05-2023 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 20:33

anc

Oon schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:06:
Het probleem met vrijwel alle Bluetooth koptelefoons is dat ze om de microfoon aan te zetten naar telefoonmodus springen, dan krijg je dus veel lagere kwaliteit audio (op PC 'handsfree' genoemd). Als de microfoon niet actief is heb je gewoon normale stereo audio, maar die heeft wat meer vertraging.

Je kunt dus het beste een bedrade koptelefoon gebruiken, of eentje met een eigen dongle die niet gebonden is aan de Bluetooth standaard.

Daarnaast zul je moeten kiezen tussen een (goede) microfoon of een goede koptelefoon voor muziek. Er is geen enkel gaming headset dat echt goede audio heeft, en er zijn geen koptelefoons die echt goede audio hebben met een goede microfoon. Je zou kunnen overwegen om bijv. een gewone headset met een ModMic te combineren, maar dat is niet aan te raden als je met vrienden speelt, want die dingen klinken voor de andere partij ook nergens naar.
Met dat laatste ben ik het niet mee eens. Modmic klinkt heel zuiver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:21

D4NG3R

kiwi

:)

FreakGIB schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:02:
Ik zat zelf te kijken naar de WH-1000XM4 /XM5
Eerste instantie intresse in de Sony WH-1000XM4/5 maar daar word de interne microfoon niet gebruikt bij het gamen
De XM serie is geweldig qua geluid, maar moet je niet (willen) kopen voor de microfoon. Daar komt bij dat ze godsgruwelijk veel delay hebben wanneer draadloos verbonden en (naar mijn mening) vrij matig klinken wanneer bedraad aangesloten. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 23-05-2023 13:21 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 08:16
Het mag best bedraad zijn voor bv op de joystick maar als het kan moet dan wel de microfoon werken
en dat werkt bv bij de Sony WH-1000x series niet wat ik wel jammer vind zijn tenslotte Sony koptelefoons en een Sony Console
Heb nu nog een hele oude bijna uitelkaar vallende PS4 headset maar die moet echt vervangen worden.

Heb ook nog de Nura phone maar ook al vind ik het geluid heel goed is het toch niet de ideale headset om heel lang te dragen maar je kan er wel appart een game microfoon uiitbreiding voor kopen wat eventueel ook nog een optie is.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:36
Als het ook bedraad mag zou je ook kunnen kijken naar de Beyerdynamic mmx 300.
Zeer goed geluid, goede mic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janvdw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-05 11:15
TRAXION schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:05:
Een goede koptelefoon voor audio is prima om te gamen vice versa is dat vaak minder.

Persoonlijk zou ik dan een knappe koptelefoon kopen met een losse microfoon.
Ik weet niet hoe het bij de ps5 zit maar bij de vorige modellen kon je apart mic en audio uitvoer selecteren.

Ik gebruikte dan zelf een bluetooth microfoon en een bekabelde koptelefoon.
Ik deel jouw mening wat betreft de combinatie muziek en Gamen

Zelfde zoektocht achter de rug maar dan voor een PC. Uiteindelijk beland bij een EVO 4 recording bundle (af en toe voor belachelijk weinig geld op Amazon te vinden) en een Beyerdynamic Tygr 300r (B-stock). Heel goed geluid vooral voor gaming met een brede soundstage en de micro is meer dan behoorlijk (via Voicemeeter wel wat bijstellen). Deze oplossing gaat niet werken voor de PS5 dus zou ik persoonlijk ook opteren voor de MMX serie van Beyerdynamic en zeker eens kijken in hun outlet (B-stock). De bouwkwaliteit is top en ze zitten goed (althans voor mij).

Ik had voordien een Logitech G Pro en een Steelseries. Het verschil met de Beyerdynamic is enorm. Logitech is in vergelijking gewoon speelgoed. De Steelseries Nova 7x was iets beter en vooral de mogelijkheid om gelijktijdig draadloos te verbinden met mijn Xbox (er is een ps alternatief) en via bluetooth met mijn PC maakte het mogelijk om ook via Discord te communiceren. Dat is misschien ook een overweging waard? Muziek is met de Logitech ronduit slecht, de Steelseries een klein beetje beter. Beyerdynamic maakt brandhout van beide.

MAAR om echt goed naar muziek te luisteren is het toch weer niet dat. Veel gaming gerichte hoofdtelefoons gaan wat meer de nadruk leggen op lage en middentonen voor het cinemagevoel en de immersie (explosies, voetstappen,...). Hoge tonen en de kleine details in weergave ga je missen met dit soort van hoofdtelefoons.

Daarvoor heb ik onlangs IEM's gekocht: Fiio FD3 (99 euro). Die kan ik aansluiten op mijn hoofdtelefoonversterker of mijn USB-c DAC en dat is echt genieten (zeker met TIDAL). Gamen met de IEM's is dan weer niet te doen. Veel te hoge tonen die je wel kan aanpassen met een equalizer maar dan nog...

Voor jouw budget kan je heel wat moois kopen maar gamen en muziek hebben hun eigen geluidsprofiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryButsers
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-05-2024
De Bang & Olufsen Beoplay Portal is een fijne hoofdtelefoon. Ik heb de Xbox versie. Klinkt goed en hij zit fijn en comfortabel. Hij ziet er ook goed uit zodat je hem ook buitenshuis kunt gebruiken.
Pagina: 1