Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-04 20:07
Google Pixel 7 / 7 Pro / 7a vervangt Motorola One Zoom
Ik zoek een?
Google Pixel 7 / 7 Pro / 7a

Wat is je budget?
500-850

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Android; bellen, mailen, internet, fotograferen

Wat heb je zelf al gevonden?
https://tweakers.net/pric.../1871982;1606330;1928712/

Welke vragen heb je hier nog over?
Komende van verschillende HTC’s, daarna verschillende OnePlus’, heb ik sinds twee jaar een Motorola One Zoom, en ik heb nog nooit betere foto’s kunnen maken dan met dit toestel, prachtige foto’s in alle omstandigheden. Dat is dan ook mijn ‘eis’ dat mijn nieuwe toestel ook zo’n mooie foto’s kan maken. En alhoewel dat fotograferen voor mij belangrijk is, heb ik verder er absoluut geen verstand van, diafragma en zo.

Omdat ik een telefoon wil met een ‘schone omgeving’ en een lange updateservice (bij Motorola belabberd) wil ik graag een Google Pixel aanschaffen. Maar ik zit in dubio welke versie, wie wil/kan me helpen?
In onderstaande vergelijking staan de cameraspecificaties met mijn “oude” One Zoom in het midden. Welke Google Pixel 7, komt het meest in de buurt of is beter?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rshl-_aeINeM0O-EpjkuLbKVIxE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W9HTou5sNtGCiiGlvSvPHpBK.png?f=fotoalbum_large
Een ander issue is het formaat, daar lijkt toch behoorlijk verschil in te zitten. Merk je dat? Mijn huidige One Zoom aan dat formaat moest ik echt wennen (behoorlijk groot) echter ben ik bang dat als ik kleiner kies (7a) dat het dan een stap terug is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o_SApzVcX0qdkc06FFHrg_6CTb0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x0E2G6HgJi3jgWv0Wd0SP979.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Song op 27-05-2023 11:45)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Song schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:09:
Dank voor je inspanning om mijn twijfelbericht in ieder geval te lezen :-)
En ik heb intussen nog wat nadelen gevonden die me dwars zitten:
7 Pro heeft een gebogen scherm, wat ik echt niet tof vind.
7A heeft geen 256 GB uitvoering, was ik wel aan toe maar is geen must.
7 bij de kenmerken staat dat deze geen Camera-autofocus zou hebben? Als enige van de 3...

En ik ga inderdaad nog naar de winkel voor de look en feel....
De kenmerken hier op Tweakers kloppen wel vaker niet. De Pixel 7 heeft wel autofocus op de hoofdcamera (zie de review: review: Google Pixel 7 en Pixel 7 Pro - Indrukwekkend en teleurstellend tegelijk). De Pixel 7 heeft zelfs een laser voor betere autofocus in het donker. De Pixel 7a heeft deze laser niet.
De selfie camera en ultrawide hebben geen autofocus (dus geen macro foto's, al heeft de Motorola dat ook niet zo te zien).

De Pro heeft als enige een zoom lens net als de Motorola. Als je die vaak gebruikt op de Motorola is dat ook iets om rekening mee te houden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-05 21:36
Ja, dat is een moeilijke.
Als je je huidige al groot vindt.....
Ga dan naar een fysieke winkel voor een hands on ervaring en vergeet dan ook niet dat als je er een hoesje om doet eea nog wat groter wordt...
Wil je kleiner dan de 7A.
Maar als foto kwaliteit belangrijker is 7Pro...

Ik snap je dillema.
En ja je heb niets aan dit antwoord....
Je kan echt alleen maar kijken en zelf(!) beslissen bij een hands on ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
7 bij de kenmerken staat dat deze geen Camera-autofocus zou hebben? Als enige van de 3...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ik heb een Pixel 7 maar daar heb ik niets van gezien. Even getest. Camera heel dicht op bureau en je krijgt een toast bericht met doe dat ding es naar achter gek. Was wel een stukje netter maar ergens in die richting. Dus ik denk dat er gewoon autofocus op zit. Kan me niet voorstellen dat een telefoon van 479 euro (Ze hebben nu een cashback van €100,- bij Belsimpel) dat niet zou hebben tegenwoordig.

In hoeverre je DXOmark vertrouwd qua reviews, is de Pixel 7 ook met score van 140, beter dan die van de 7a met 133.

Oh, en de Pixel 7 is ook iets groter dan de 7a, maar niet veel kleiner dan je Motorola Zoom.

[ Voor 31% gewijzigd door Jivebunny op 23-05-2023 15:38 . Reden: Cashback en reviews van de camera's ]

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online

De kenmerken hier op Tweakers kloppen wel vaker niet. De Pixel 7 heeft wel autofocus op de hoofdcamera (zie de review: review: Google Pixel 7 en Pixel 7 Pro - Indrukwekkend en teleurstellend tegelijk). De Pixel 7 heeft zelfs een laser voor betere autofocus in het donker. De Pixel 7a heeft deze laser niet.
De selfie camera en ultrawide hebben geen autofocus (dus geen macro foto's, al heeft de Motorola dat ook niet zo te zien).

De Pro heeft als enige een zoom lens net als de Motorola. Als je die vaak gebruikt op de Motorola is dat ook iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 15:43
De 7a krijgt een half jaar langer OS/security updates tov van de 7 en 7 pro. Dit kan een extra Android versie betekenen met een beetje geluk.

https://support.google.co...l=en#zippy=%2Cpixel-later

Verder zit het met de camera ook wel goed.

review: Google Pixel 7a - In (haast) niets meer een middenklasser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
Ik ben in de winkel geweest voor de look en feel en vond het vervolgens nog moeilijk kiezen.... Omdat het scherm van de pro afgeronde hoeken heeft en ik daar slechte ervaringen mee heb (Huawei) heb ik uiteindelijk toch gekozen voor de 7a. Ik ga nu ervaringen opdoen en later zal blijken of het de goede keuze is geweest....
Bedankt voor jullie input!

[ Voor 4% gewijzigd door Song op 11-06-2023 10:00 ]

Pagina: 1