Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoobOnTour024
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09 15:57
Dag allemaal,

Wij zijn onze woning aan het verbouwen en hebben onder andere besloten een warmtepomp te nemen en overal vloerverwarming te plaatsen.

Nu zit ik met een dilemma omtrent de vloerverwarming in de oude serre (gesloopt en wordt vervangen door een stenen uitbouw) en de keuken (wordt nog gesloopt ivm zeer slechte staat, en groter teruggeplaatst).

De betonvloer van de oude serre heeft een (volgens tekening) 40mm dikke isolatielaag eronder. Dit lijkt me wat karig voor vloerverwarming. Langs de vorstrand ligt geen 20mm isolatie, deze ga ik nog wel bijplaatsen, is immers niet ingewikkeld.
Nu hebben we de dekvloer eruit gesloopt en ik had gehoopt dat deze zoals op tekening 70mm dik zou zijn. Was dit zo geweest, had ik 20mm pir isolatie kunnen plaatsen, en daarna nog ruimte over gehad voor de vloerverwarming + nieuwe dekvloer. (wel gelet op het gebruik van de juiste materialen, 50mm is immers vrij dun).

Helaas blijkt de dekvloer op sommige plekken maar 50mm dik, en ligt deze daarnaast alles behalve mooi waterpas.

Ik ben opzoek naar ideeën hoe ik dit het beste op kan lossen. Ik kan de vloer in de woonkamer wat ophogen zodat de dekvloer in de oude serre wat extra ruimte krijgt, of natuurlijk de hele betonvloer van de oude serre slopen, dieper uitgraven en een nieuwe betonvloer plaatsen volgens de huidige standaard. Dat is wel een flinke klus die ook weer extra kosten met zich mee brengt; slopen, graven, puin afvoeren en nieuw beton storten.

Wat de keuken betreft, hiervan weet ik de dikte van de dekvloer nog niet. Ik vermoed dat de betonvloer aan de onderkant daarnaast niet geïsoleerd zal zijn omdat deze nog ouder is dan de serre. In dat geval zal daar sowieso ook isolatie aangebracht moeten worden.

Ik loop een beetje vast. Misschien kan iemand hier me de juiste weg wijzen. Ben benieuwd naar jullie ideeën, alvast dank voor de input!

Groet,
NoobOnTour024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoobOnTour024
Hier nog 2 foto's ter impressie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UweJj1ruvsPGeGEkPhgGYiG2ORE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6uHDMy63NARZQnqVmT5yUeC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Bxnm7dbbQOqepB17X9hPcqhyDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DnuZQVcX5Z3IojDfqdKLKX6Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQdAoBn9ckw9lU3ps4vRb_fA0uU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rcHKRhFnAoYYHFyAyz39T8HL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door NoobOnTour024 op 23-05-2023 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoobOnTour024
Vloer van de serre uiteindelijk volledig verwijderd en een nieuwe vloer (samen met de nieuwe uitbouw) op hoogte gestort.

Hier komt dan 12cm isolatie bovenop, met daarop een 7cm dikke dekvloer waar de vloerverwarming in komt.

Vloerverwarming voor het oude gedeelte worden aparte groepen die in de bestaande dekvloer worden gefreesd.