Mijn vriend wil een nieuwe Desktop PC. Advies?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeppoo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 07-11-2024
Mijn vriend wil een nieuwe Desktop in elkaar zetten.
Hij zoekt voor genoeg performance om Star Citizen in hogere kwaliteit te spelen. Ik had al zelf rondgekeken en zat te denken aan een RX 6700 XT Dual Fan met een Ryzen 7 5800X3D. Ook 32GB DDR4 RAM. maar zelf heb ik nog niet veel ervaring met PC's samenstellen dus ik kom hier om zekerheid op te zoeken. Komen er straks bottlenecks of is het niet genoeg/te veel power.

Zijn Budget is ongeveer 1300 euro
Hij hoeft geen nieuwe monitor of andere accesories. Alleen de basis componementen.

Hij wilt het vooral gebruiken om games mee te spelen zoals Star Citizen of Tarkov, omdat hij al zijn werk op zijn laptop doet
Hier zijn links naar components die ik had uitgekozen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als het specifiek voor Star Citizen is, kan het wellicht een optie zijn om te wachten tot na de release van de game. De game is al jaren in ontwikkeling, geen idee of er een launch date intussen bekend is. Maar als dat nog jaren duurt, is het zonde om nu te investeren in een PC en strakjes dus performance te missen of teveel geld uit te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

CH4OS schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:51:
Als het specifiek voor Star Citizen is, kan het wellicht een optie zijn om te wachten tot na de release van de game. De game is al jaren in ontwikkeling, geen idee of er een launch date intussen bekend is. Maar als dat nog jaren duurt, is het zonde om nu te investeren in een PC en strakjes dus performance te missen of teveel geld uit te geven.
Dan kun je nog lang wachten, tegen de tijd dat het spel uit is hebben we allemaal thuis een kwantumcomputer staan die de beelden direct onze hersenen in streamt.

Gewoon nu een lekkere PC bouwen en over 10 jaar nog een keer, dan heb je 'maar' een stuk of 6 nieuwe PC's nodig om de release af te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Oon schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:54:
Dan kun je nog lang wachten, tegen de tijd dat het spel uit is hebben we allemaal thuis een kwantumcomputer staan die de beelden direct onze hersenen in streamt.
Zoals ik al aangaf, geen idee van hun planning. Als het daadwerkelijk zo lang nog is, dan heeft het geen zin om te wachten inderdaad.

EDIT: Volgens https://scfocus.org/release-dates/ wordt het wel een stukje duidelijker dat het nog even gaat duren voor Star Citizen.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 23-05-2023 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCmisbruiker
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 15:44

PCmisbruiker

2B|!2B

Beste Zeppoo,

een idee voor een leuke pc:

CPU: uitvoering: AMD Ryzen 7 5800X3D Boxed +/ - € 290
CPU Cooling: uitvoering: Noctua NH-D15 chromax.black +/- € 120
MOBO: : Gigabyte B550 AORUS ELITE AX V2 +/- € 170
PSU: uitvoering: NZXT C650 Gold v2 +/- € 80
RAM: uitvoering: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C16 +/- € 100
STORAGE: uitvoering: WD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB +/- € 160
GPU: uitvoering: ASUS Dual Radeon RX 6700 XT 12GB +/- € 400
TOWER: uitvoering: Fractal Design Pop Air Black TG Clear +/- € 90

+/- € 1410 (met wat hier en daar afgerond)

Net een beetje duurder, maar krijg je wel upgrades voor terug, verder ervaring met deze onderdelen / merken makkelijk in te bouwen en past allemaal (zeker zelf de specs controlleren om zeker te zijn)
persoonlijk advies / smaak

just my 2 cents