Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 11:33
Ik vraag dit niet als redacteur, maar als gewone gebruiker van dit forum :)

Dit is mijn probleem: ik bel graag met mensen als ik buiten wandel en dan hoor je veel windgeruis - meestal ben ik slecht verstaanbaar. Een oplossing die werkt is een muts opzetten, die filtert het windgeruis uitstekend weg en dan is bellen goed te doen. Maar in de zomer is dat een beetje warm.

Hoe los ik dit op zonder gelijk dure noisecancelling oordopjes aan te moeten schaffen? Zou een zweetband over de oren bijvoorbeeld werken of is er een low-tech oplossing die ik over het hoofd zie?

Heb dit geprobeerd met mijn vaste oordopjes, Edifier X3, maar ook met de Samsung Galaxy Buds+ van mijn vrouw - beide met hetzelfde resultaat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:57
Ik zou denken:
uitvoering: Sennheiser MB Pro 2 (Zwart)

Die wordt geleverd met een schuimdop. Die filtert bijna alles weg.

Of je hiermee over straat wil lopen, laat ik ik jou over :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17

Wish

ingwell

Noicecancelling geldt toch alleen voor het geluid dat je hoort? Wat jij zoekt is een apparaat dat de microfoon beschermt.

Life hack :)
YouTube: Stop smartphone wind noise SIMPLE DIY CHEAP HACK

Dat gaat niet werken voor je in ears, maar misschien dit ter inspiratie.
https://www.reddit.com/r/...tdoor_calls_that_filters/

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 13:17
Ik zet zelf, als ik buiten bel voor bvb werk, een Jabra Evolve2 75 op...

Er kan een vrachtwagen langsrijden en de andere kant hoort er niks van...volgens mij is de goedkopere 65 ook nog steeds erg sterk in het filteren van omgevingsgeluid.

2e hands zijn ze ook wel eens, nieuw, goedkoper te vinden.

Voordeel van de headset is dat ik hem op kantoor/thuiswerkplek ook gebruik voor Teams en meetings. Als de schoonmaakster met de stofzuiger bezig gaat hoort de andere kant er niets van. Idem met muziek, heb ik thuis altijd aanstaan ook tijdens de meetings. Word volledig weggefilterd.

Is wel wat duurder, en je hebt een headset op. Maar volgens mij wel de beste oplossing voor problemen mbt omgevingsgeluid.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
arnoudwokke schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:07:
Ik vraag dit niet als redacteur, maar als gewone gebruiker van dit forum :)

Dit is mijn probleem: ik bel graag met mensen als ik buiten wandel en dan hoor je veel windgeruis - meestal ben ik slecht verstaanbaar. Een oplossing die werkt is een muts opzetten, die filtert het windgeruis uitstekend weg en dan is bellen goed te doen. Maar in de zomer is dat een beetje warm.

Hoe los ik dit op zonder gelijk dure noisecancelling oordopjes aan te moeten schaffen? Zou een zweetband over de oren bijvoorbeeld werken of is er een low-tech oplossing die ik over het hoofd zie?

Heb dit geprobeerd met mijn vaste oordopjes, Edifier X3, maar ook met de Samsung Galaxy Buds+ van mijn vrouw - beide met hetzelfde resultaat :'(
Je beschrijft 2 problemen:
• anderen horen jou slecht
• jij hoort andere slecht

Voor het tweede probleem gebruik ik op de fiets al jaren een hoofdband, in winter en zomer. Krijg anders zere oren van de continue geluidsbelasting. Er zijn ook andere 'windvangers'. Wellicht ook iets uit de bovengenoemde Youtube video, maar dat is 30s reclame plus 2 minuten debiele video wat met 1 foto en 2 zinnen ook duidelijk had kunnen worden.

Om verstaanbaar te worden voor anderen kun je een betere microfoon gebruiken, die dichterbij zit, met schuim (de welbekende plofkap), met actieve ruisonderdrukking. Geen idee of geleiding via de schedel kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 11:33
Oeh, dank voor alle ideeën tot nu toe, top :)
Voor het tweede probleem gebruik ik op de fiets al jaren een hoofdband, in winter en zomer. Krijg anders zere oren van de continue geluidsbelasting. Er zijn ook andere 'windvangers'.
Welke gebruik jij? En wat voor windvangers kun je gebruiken met die kleine draadloze oordopjes? Heb trouwens vooral problemen met mij verstaanbaar maken, ik kan bellers eigenlijk altijd wel goed horen.
Om verstaanbaar te worden voor anderen kun je een betere microfoon gebruiken, die dichterbij zit, met schuim (de welbekende plofkap), met actieve ruisonderdrukking. Geen idee of geleiding via de schedel kan helpen.
Iemand met wie ik veel bel heeft zo'n botgeleiding-headset en die heeft hetzelfde probleem helaas.
Ik zet zelf, als ik buiten bel voor bvb werk, een Jabra Evolve2 75 op...

Er kan een vrachtwagen langsrijden en de andere kant hoort er niks van...volgens mij is de goedkopere 65 ook nog steeds erg sterk in het filteren van omgevingsgeluid.
Dat is een over-ear koptelefoon toch? Lijkt me ook best warm eigenlijk. Heb nog wel een over-ear die ik kan proberen trouwens.
Life hack :)
YouTube: Stop smartphone wind noise SIMPLE DIY CHEAP HACK
Ja, dit vereist bedrade oordopjes met een losse mic in de draad. Is dan wel een aardige oplossing.
Die wordt geleverd met een schuimdop. Die filtert bijna alles weg.

Of je hiermee over straat wil lopen, laat ik ik jou over :-)
Haha nee, dat lijkt me niet ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De Jabra Evolve 2 76 is on ear, niet over ear :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:10
Gebruik je een iphone? Met de optie ‘stemisolatie’ kan ik sinds die toevoeging zelfs bellen op de fiets. Ik gebruik jabra 75t in ears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 13:17
arnoudwokke schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:53:
Oeh, dank voor alle ideeën tot nu toe, top :)

[...]

Dat is een over-ear koptelefoon toch? Lijkt me ook best warm eigenlijk. Heb nog wel een over-ear die ik kan proberen trouwens.

[...]
On-ear inderdaad.

Let wel op dat de Jabra specifiek ontwikkeld is om omgevingsgeluid weg te filteren bij de microfoon. Dus de andere kant hoort ten alle tijde alleen jou stem.

Hun eigen ruisonderdrukking is niet zo goed als bvb Sony of Bose.. Dat is dus wat jij zelf hoort van de omgeving.

Andere merken hebben wellicht niet zon goede filter voor omgevingsgeluid.

Ik vind ze in ieder geval het geld ruim waard, en ideaal om ook voor de werk tean meetings te gebruiken.

https://wren.co/join/Devian

Pagina: 1