alexsv schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:51:
[...]
Bedankt voor je antwoord
Kan je me vertellen wat dat precies is een pun intended standby circuit. Is dat een condensator die ik zelf kan los solderen? Ik kan ook zo een nieuw pcb bestellen, zit deze daar op?
Sorry voor de verwarring "pun intended" betekend "als grap" dus dat het standby circuit "overspannen is"
Vaak zijn de spanningsregelaars geïntegreerd in een ic ik zal eens even een Google doen op het type tv en het voedingsboard zal straks even reageren met mijn bevindingen.
Er is weinig informatie te vinden kwa schema's ik vermoed naar aanleiding van foto's van de achterkant van de pcb, een van de ic's icm een spanningsregelaar verantwoordelijk is voor de standby lijn, helaas zal je dit niet zelf kunnen doen zonder benodigde apparatuur en ook niet weten of daarmee het probleem is opgelost.
Ik zelf zou de ic's opzoeken en als er een datasheet is vanaf daar op onderzoek uitgaan.
Aan de andere kant zag ik tijdens mijn zoektocht vervangings printen welke aanzienlijk goedkoper waren.
Verder zou ik je willen adviseren deze vraag bij een erkend lg reparatie centrum voor te leggen en van daaruit eventueel winkelier aanschrijven ivm Non-conformiteit aangezien je bij een oled welke amper 3 jaar oud is gewoon functioneel moet zijn.
Netspanning is in Nederland vastgelegd in de NEN-EN 50160. Voor de spanning is afgesproken dat de spanning naar beneden toe nooit meer dan 15% mag afwijken (195,5 volt) en naar boven nooit meer dan 10% (253 volt)
Dus in dit geval kan je je ook gewoon dom houden winkel benaderen en aangeven dat het toestel te pas en te onpas problemen geeft in standby.
Lg consumenten center zijn geen mensen met technische kennis op dit gebied.
[
Voor 49% gewijzigd door
TRAXION op 23-05-2023 19:39
]