Toon posts:

Uitzetten CV verwarming (Honeywell Round Modulation)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:32
Beste allemaal,

ik heb een honeywell round modulation. met dit warme weer zet ik de thermostaat op 5 graden (minimum) omdat ik niet wil dat de radiotoren en vloer warm worden. helaas is dat wel het geval. zelfs met 24 graden buiten gaat de cv-ketel af en toe 'aan' en worden de radiotoren en de vloerverwarming warm. Als ik op de meter kijk dan verstook ik nu dagelijks iets van 2m3 aan gas voor het 'verwarmen' van mijn huis(zeg 3 euro) hoe kan ik de honeywell round modulation instellen zodat ik zeker weet dat de radiotoren en vloerverwarming niet meer verwarmd worden? ik wil eigenlijk de CV-functie uitzetten, maar uiteraard wel warm tapwater behouden.
is het misschien mogelijk de modulerende functie helemaal (tijdelijk) uit te zetten? ik kan dit niet terugvinden in de handleiding

ik heb de Honeywell Home T87M Round Modulation (T87M2018) in combinatie met een intergas Xtreme 36 ketel.

Dank jullie wel alvast!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06
Staat de tapwater functie misschien nog aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kuwerti
Deef_K schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 07:17:
Staat de tapwater functie misschien nog aan?
Hoi @Deef_K als ik op de CV-ketel kijk dan staat er een temepratuur ingesteld voor het tapwater. maar dat is goed denk ik omdat ik wel warm tapwater wil blijven gebruiken. ik wil alleen (met dit warme weer) niet meer verwarmen. Of bedoel jij iets anders?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:46
De tapwater /comfort/ functie zou geen 2m3 per dag moeten gebruiken. Onder een half is dan meer waar je aan moet denken.

Dit is de functie dat de warmte wisselaar op temperatuur gehouden wordt voor dienst sneller warm water.

Of is warm water echt direct beschikbaar - lees: is er een ring leiding die energie vreet

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kuwerti
Beste @Ronald @Deef_K dank voor het meedenken. het zit hem echt in de CV. Ik voel dat de radiatoren een klein beetje warm zijn. dat wil ik dus helemaal uitzetten. ik wil dus NIET meer dat er gas gestookt wordt om mijn huis te verwarmen als het buiten 25 graden is :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:52

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Weersafhankelijke regeling aan misschien?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kuwerti
Beekforel schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 07:55:
Weersafhankelijke regeling aan misschien?
ik heb geen sensor buiten zitten. Hoe kan ik dit checken op de Honeywell?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06
De tapwater functie zou ik sowieso uit zetten dat scheelt al verbruik en geld. Wanneer is het laatste onderhoud geweest?

Misschien een kapotte driewegklep of iets waardoor er toch warmwater in het circuit terecht komt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:46
@Deef_K omschrijf je suggestie even correct: tapwater comfort functie uit / eco mode aan

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kuwerti
Deef_K schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:00:
De tapwater functie zou ik sowieso uit zetten dat scheelt al verbruik en geld. Wanneer is het laatste onderhoud geweest?

Misschien een kapotte driewegklep of iets waardoor er toch warmwater in het circuit terecht komt?
kapotte klep lijkt mij onwaarschijnlijk. het zit hem (denk ik) in de modulerende functie. zowel ketel als regelaar zijn net nieuw (2 maanden oud) . Weet jij hoe ik de modulatie op de honeywell round regelaar kan uitzetten en dus weer een ouderwetse aan/uit regelaar heb?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:44

mrc4nl

Procrastinatie expert

draait de pomp ook vaak?
ik heb mijn cv uit de winterstand moeten halen, anders ging ie regelmatig even aan zodat de leidingen niet zouden bevriezen.

Maar ik heb als extra maatregel een slimme stekker gekocht, en zet mn cv op die manier uit,en alleen aan als ik warm water nodig heb (afwassen of douchen)
scheelt toch weer iets van 0.5-1m3 per dag

ora et labora

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 08:52

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

kuwerti schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 07:56:
[...]

ik heb geen sensor buiten zitten. Hoe kan ik dit checken op de Honeywell?
Dan zou dat inderdaad niet actief moeten zijn volgens de handleiding.

Aangezien de ketel nog maar net hangt zou ik de installateur vragen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lange Herman
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21:41
Ik gok op een combinatie van een hydraulisch actieve verdeler en een ingeschakelde comfortstand.
Stap 1: schakel de comfortstand uit. (zie handleiding)
Stap 2: plaats een tweewegafsluiter (zoneklep) in de retour onder de ketel en sluit deze elektrisch zo aan dat de klep sluit als er SWW-bedrijf is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@kuwerti Voor zover ik kan zien is jouw huidige thermostaat te primitief om o.a. de tapwaterfunctie aan te sturen. Waarschijnlijk moet je het e.e.a. (eco-stand voor warmwater) op de ketel zelf instellen.

Met een klokthermostaat kan je o.a. instellen dat tijdens nachtverlaging/vakantie etc. geen warm tapwater getapt kan worden. Hiervoor moet je soms het installateursmenu activeren.
YMMV

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Laatst online: 08:19
Eens met @Lange Herman, vermoedelijk ergens een (vloerverwarmings)pomp die stroming over de wisselaar geeft. Als je dan tapwater neemt, of de tapcomfort staat aan, dan worden ook de radiatoren warm.

Doordat de Intergas geen 3-weg klep heeft, sluit ie de CV leidingen niet af bij tapwater bedrijf. Een externe pomp kan dan water door de ketel laten stromen, dat wil je niet.

Oplossing is de genoemde afsluiter, of nog simpeler een keerklep in de retourleiding. https://www.warmteservice...Wfy6neoudZ0IaAhCKEALw_wcB

[Voor 14% gewijzigd door hesselbeertje op 23-05-2023 16:44]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 LIVE + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 21:38
hesselbeertje schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:43:
Eens met @Lange Herman, vermoedelijk ergens een (vloerverwarmings)pomp die stroming over de wisselaar geeft. Als je dan tapwater neemt, of de tapcomfort staat aan, dan worden ook de radiatoren warm.

Doordat de Intergas geen 3-weg klep heeft, sluit ie de CV leidingen niet af bij tapwater bedrijf. Een externe pomp kan dan water door de ketel laten stromen, dat wil je niet.

Oplossing is de genoemde afsluiter, of nog simpeler een keerklep in de retourleiding. https://www.warmteservice...Wfy6neoudZ0IaAhCKEALw_wcB
Of pompschakelaars op de verdelers zetten, spaart op termijn ook nog eens stroom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kuwerti
Super bedankt allemaal, ik ga mij aankomend wekend eens verdiepen in de oplossing. dank voor alle hulp ewn ik laat weten als het gelukt is!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee