Help bij formulier in MS Word

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceCowboy040
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 27-06-2023
Hallo,

Zijn er hier Word-tijgers die mij een stapje verder kunnen helpen?

Voor een logboekfunctie heb ik in MS Word in een tabel een invulformulier gemaakt. Dit heeft als doel bepaalde events te loggen die zich voordoen in mijn werksituatie.

In plaats van deze tabel nu op voorhand tig keer te kopieren in het word document, zou ik onder de tabel graag een knop willen plaatsen. Als je een event hebt gelogd en je op de knop klikt, verschijnt er automatisch weer een nieuw leeg tabelformulier onder.

Althans, dat heb ik in mijn hoofd. Maar nu nog in het document.... Kan iemand mij op weg helpen. Ik heb reeds wat gegoogled maar vind geen omschrijving die duidelijk maakt wat ik bedoel, om zo juiste resultaten te vinden.

Alvast hartelijk dank!

Groet, Maurice.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hi, welkom :)

Dergelijke 'dynamische inhoud' zal je met een stukje VBA-code moeten maken als je dat in Word (of Excel) wilt doen. Stap 1 is dus de basis van VBA leren, daarna komt de rest en kunnen we gaan meedenken als je een opzetje hebt :)

Een formulier i.c.m. Excel-data zou ook kunnen, dan geldt hetzelfde.

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 23-05-2023 00:14 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
SpaceCowboy040 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:51:
In plaats van deze tabel nu op voorhand tig keer te kopieren in het word document, zou ik onder de tabel graag een knop willen plaatsen. Als je een event hebt gelogd en je op de knop klikt, verschijnt er automatisch weer een nieuw leeg tabelformulier onder.
Bedoel je dat alleen de eerste tabel moet worden leeggemaakt, of dat er onder de eerste tabel (en onder de knop) een nieuwe tabel moet verschijnen (en als die 2e tabel is ingevuld daar wéér een 3e tabel onder)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het kan simpeler, zonder VBA:

Maak de tabel / formulier, selecteer het geheel en klik onder'snelonderdelen'' op selectie opslaan als snelonderdeel. Je krijgt dan een knopje in het lint om met één muisklik het gehele blok in te voegen.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland