Toon posts:

Rioollucht toilet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anja78
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-05 08:15
Goedenavond,

Sinds enige tijd hangt er een rioollucht in het toilet. De lucht komt vermoedelijk uit de afzuiger want als ik die de hele tijd aan laat staan is het niet. De lucht wordt sterker als ik de afzuigkap in de keuken aanzet. Ik heb een terugslagklep in de pijp van de afzuiger van het toilet aangebracht. Dat leek een tijdje te helpen maar het wordt weer snel erger. Ik heb de klep nagekeken en deze zit er nog goed in.
Ik heb geen kraantje oid in toilet en het toilet spoelt goed door. Ik heb ook geen probleem van vieze lucht in de badkamer met toilet boven.
Graag jullie advies.
Alvast bedankt.

Groet Anja

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:26
en hoe zit het met de gootsteen waar je je handen wast in die toiletruimte?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:24
boyette schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:37:
en hoe zit het met de gootsteen waar je je handen wast in die toiletruimte?
anja78 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:32:
Ik heb geen kraantje oid in toilet en het toilet spoelt goed door.
Ik denk dat d'n geen 'kraantje' en dus geen gootsteen aanwezig is in de toiletruimte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Baijson
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-06 13:14
Ik vraag me af of het misschien een dode muis o.i.d. zou kunnen zijn. Heb je hier al aan gedacht?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:40
anja78 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:32:
De lucht komt vermoedelijk uit de afzuiger want als ik die de hele tijd aan laat staan is het niet.
Lijkt mij logisch als je de afzuiger aan zet dat je het minder ruikt, daarvoor dient die afzuiger toch? Ik vermoed dan ook dat het niet van daar komt. Indien je denkt dat het wel van daar komt, stop dan die afzuiger eens dicht. Als je het nog ruikt, dan komt het zo goed als zeker niet van daar.
De lucht wordt sterker als ik de afzuigkap in de keuken aanzet.
Dan creëer je inderdaad een lichte onderdruk in huis. Dat het dan meer begint te ruiken in het toilet, kan wijzen op een lek naar het riool. Dus waarschijnlijk dat er dan een afdichting tussen toilet en afvoerbuis kapot is of zelfs een buis gebarsten. Welk type toilet is het, kan je visueel de afdichtingen controleren? Eventueel zal je de pot moeten demonteren.

Kijk vooral ook eerst eens na of het water in te toiletput niet borrelt wanneer je andere toiletten doorspoelt, doucht, bad laat leeglopen, de wasmachine water afvoert, ...

[Voor 27% gewijzigd door D-Three op 22-05-2023 22:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Is er een verbinding toilet-kruipruimte? Mss komt de geur van daar.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35
D-Three schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:57:
Dan creëer je inderdaad een lichte onderdruk in huis. Dat het dan meer begint te ruiken in het toilet, kan wijzen op een lek naar het riool. Dus waarschijnlijk dat er dan een afdichting tussen toilet en afvoerbuis kapot is of zelfs een buis gebarsten. Welk type toilet is het, kan je visueel de afdichtingen controleren? Eventueel zal je de pot moeten demonteren.
Een mogelijk issue is een afvoermanchet dat niet goed (meer) afsluit.

• anja78
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-05 08:15
Veel dank voor de snelle reacties!
Ik heb inderdaad geen kraantje in toilet. Ik heb al een goed jaar last van de vieze lucht en het wordt erger, een muis zou dus niet meer kunnen stinken.
De toilet is hangend en helemaal weggewerkt in de muur. De toilet zit erg dicht bij de put van de watermeter. Daar kan ik in en daar stinkt het het niet.

Ik heb het gat van de afvoer dichtgepropt en de lucht is nu weg. De lucht vanuit de pijp op de tweede etage (buiten) ruikt wel sterk naar riool. Kan dit de reguliere verluchting zijn van het riool en moet ik de buis in de afvoer strakker afwerken of is er iets niet goed?

Vriendelijke groet
Anja
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee