Acties:
  • 0Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:49
Ik vraag me vooral af of iemand zelf ervaring hierin heeft of een oplossing weet.

Situatie: Rij op dit moment een golf uit 2018. Heeft Apple CAR Play alleen wil een groter scherm.
Heb dus een iPad( 2021 wifi versie) gekocht. Die heeft geen Apple CAR Play. Ok geen probleem ik gebruik deze dan wel voor muziek, navigatie, films. Alles werkt behalve de navigatie.

Ik deel via hotspot vanaf mijn iPhone 12 pro max de verbinding. En in begin lijkt de navigatie te werken maar vaak genoeg blijft het hangen. Apple zelf verwijt het probleem er aan dat er geen gps in de iPad zit. En heeft al meerderen keren geprobeerd support te bieden. Maar veel wijzer wordt ik er helaas niet van.

Wat zou ik graag willen. Zonder een mobiel abonnement op een iPad 5g te nemen. Toch een navigatie op een tablet via mijn telefoon hotspot.

Omdat ik al veel van Apple heb dacht ik iPad. Maar als er een goed alternatief is wil ik deze zeker overwegen.

How are you doing?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Koop een GNS 3000.

Dan gebruik je via de Bluetooth op je IPad de GPS data van de GNS 3000. En je gebruikt via de hotspot van je iPhone het internet om je kaartgegevens binnen te halen.

Mijn voorkeur zou trouwens gewoon een IPad met 5G hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stftweaker
Haga schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:23:
Koop een GNS 3000.

Dan gebruik je via de Bluetooth op je IPad de GPS data van de GNS 3000. En je gebruikt via de hotspot van je iPhone het internet om je kaartgegevens binnen te halen.

Mijn voorkeur zou trouwens gewoon een IPad met 5G hebben.
En dan werkt dit ook zonder een sim kaart in de ipad 5g te stoppen?

How are you doing?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 22:21
stftweaker schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:36:
[...]

Dit kan je zelf testen met je iPhone: haal de simkaart uit je telefoon en kijk of GPS dan nog steeds werkt. Zo ja, dan zal dat op een iPad met 5G ook zo werken. (Of zet 4G/5G uit op je iPhone, kan ook :P)

[Voor 5% gewijzigd door Hahn op 22-05-2023 20:40]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stftweaker
Hahn schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:39:
[...]

Dit kan je zelf testen met je iPhone: haal de simkaart uit je telefoon en kijk of GPS dan nog steeds werkt. Zo ja, dan zal dat op een iPad met 5G ook zo werken. (Of zet 4G/5G uit op je iPhone, kan ook :P)
Nee dat werkt niet, je moet wel een verbinding hebben. Maar de verbinding is geen probleem de tablet krijgt deze gewoon vanaf mijn iphone.

How are you doing?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 22:21
stftweaker schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:59:
[...]

Nee dat werkt niet, je moet wel een verbinding hebben. Maar de verbinding is geen probleem de tablet krijgt deze gewoon vanaf mijn iphone.
Ik zei ook niet dat je geen verbinding moet hebben, ik zei dat je je 4G/5G uit moest zetten of simkaart eruit moest halen ;)

Als jouw GPS op je iPhone nog steeds werkt met alleen wifi, zonder 4G/5G, dan gaat dat ook werken op de iPad met 5G zonder simkaart, met wifi.

[Voor 3% gewijzigd door Hahn op 22-05-2023 21:02]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
stftweaker schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:36:
[...]

Je zegt in je reactie dat je een IPad met WiFi hebt. Dan heb je dus geen 4/5G mogelijkheid.

Dus even terug: welk type iPad wil je nu gaan gebruiken in je Golf?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
Hahn schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:39:
[...]

Het werkt anders: je zet je locatievoorzieningen aan of uit. Heeft niets te maken met wel/geen simkaart of verbinding. Het enige is dat bij een IPad met LTE de LTE- en de GPS module op hetzelfde stukje hardware zijn gemonteerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stftweaker
Haga schreef op maandag 22 mei 2023 @ 23:09:
[...]

Je zegt in je reactie dat je een IPad met WiFi hebt. Dan heb je dus geen 4/5G mogelijkheid.

Dus even terug: welk type iPad wil je nu gaan gebruiken in je Golf?
Ik heb de ipad 2021 wifi. Maar vanwege de slechte gps wil ik gaan kijken naar een andere. En gaat deze retour. Ook met apple al meer dan 2 uur aan de telefoon gezeten en deze weten het nu ook niet meer.

How are you doing?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:32

Aiii

何これ

stftweaker schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:06:
[...]

Ik heb de ipad 2021 wifi. Maar vanwege de slechte gps wil ik gaan kijken naar een andere. En gaat deze retour. Ook met apple al meer dan 2 uur aan de telefoon gezeten en deze weten het nu ook niet meer.
Ik weet ook niet helemaal wat je precies van Apple verwacht. Je hebt een iPad zonder GPS. Die gaat dus van zichzelf geen GPS doen, nooit niet. Je enige optie voor een dergelijke iPad is een externe GPS via Bluetooth of kabel, maar die zijn duur en dus niet de moeite waard boven een gewone iPad 5G met GPS.

Dus ja, als je je iPad wilt gebruiken met GPS, dan kun je het beste een 5G iPad kopen, en nee dan hoef je er geen simkaart in te hebben en dan werkt je oplossing met een hotspot prima (al is dat omslachtig en moet je je telefoon aan de lader hebben, etc). Handiger is dan een goedkoop data abonnement af te sluiten en dat in je iPad te hangen. In mijn vorige auto had ik dat. Een iPad die aan twee magneethouders gehangen werd en met een bluetooth verbinding via de AUX aansluiting over de speakers ging.

Maar, tegenwoordig heb ik mijn leven een stuk makkelijk gemaakt en heb ik gewoon een Pioneer dubbel-din radio laten inbouwen in mijn nieuwe auto: uitvoering: Pioneer SPH-DA160DAB (met DAB-antenne) Dan heb je Apple CarPlay / Android Auto en ben je van al het gezeur af voor 350 Euro + montage(materiaal).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stftweaker
Aiii schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:53:
[...]

Ik weet ook niet helemaal wat je precies van Apple verwacht. Je hebt een iPad zonder GPS. Die gaat dus van zichzelf geen GPS doen, nooit niet. Je enige optie voor een dergelijke iPad is een externe GPS via Bluetooth of kabel, maar die zijn duur en dus niet de moeite waard boven een gewone iPad 5G met GPS.

Dus ja, als je je iPad wilt gebruiken met GPS, dan kun je het beste een 5G iPad kopen, en nee dan hoef je er geen simkaart in te hebben en dan werkt je oplossing met een hotspot prima (al is dat omslachtig en moet je je telefoon aan de lader hebben, etc). Handiger is dan een goedkoop data abonnement af te sluiten en dat in je iPad te hangen. In mijn vorige auto had ik dat. Een iPad die aan twee magneethouders gehangen werd en met een bluetooth verbinding via de AUX aansluiting over de speakers ging.

[Afbeelding]

Maar, tegenwoordig heb ik mijn leven een stuk makkelijk gemaakt en heb ik gewoon een Pioneer dubbel-din radio laten inbouwen in mijn nieuwe auto: uitvoering: Pioneer SPH-DA160DAB (met DAB-antenne) Dan heb je Apple CarPlay / Android Auto en ben je van al het gezeur af voor 350 Euro + montage(materiaal).

[Afbeelding]
Thanx voor je uitgebreide antwoord.

Ik ben een verwend nest(zeg ik niet zelf dit is mij verteld :9 want in mijn auto zit al een display, met carplay. Golf 7:)
Alleen ik vindt het scherm te laag en heb deze liever op ooghoogte.
En als ik aan het laden ben dan vindt ik het fijn om een redelijk scherm te hebben om een film/serie op te kijken :)

How are you doing?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee