Beeld op zwart, vaak gepaard met crash

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keunes
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05-2023
Hey tweakers,

Kan verkeerde afdeling van het forum zijn. Ik kon geen duidelijke kandidaat voor pc helpvragen vinden.

Twee jaar terug heb ik een pc in elkaar gezet. Volledige partslist: https://pcpartpicker.com/b/ZtBZxr

Sinds een paar maanden heeft ie echter een vervelende gewoonte aangenomen. Zonder een duidelijke aanleiding geeft ie de geest. Vaak gaat het beeld op zwart of bevriest, geluid gaat dan door. Soms valt het geluid ook uit of gaat in een 'loop'.
Meestal is een reset nodig alleen soms besluit de pc zelf opnieuw op te starten. Geen errormeldingen, Geen blauw scherm, Geen kaartje met sorry van Microsoft.

Er is 1 ding wat ik moet noemen:
De pc heeft een paar maand naast een koelkast gestaan met de hdmi op een (goedkope) hdmi splitter.
Wanneer de koelkast aan/uit schakelde ging het beeld op zwart voor 2s. Zonder de splitter gebeurde dit niet.

Ik gok dat de oorzaak net genoemd is, vanaf deze periode heeft de pc de gewoonte van het uitvallen aangeleerd.

Iemand die weet of ik dit op kan lossen zonder een nieuwe gpu te kopen?
Of wellicht kan ik dit meten/controleren zonder (grof) geld uit te geven?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb alle drivers geupdate inclusief bios en een verse windows installatie, het probleem blijft zich voordoen.

Alvast bedankt voor jullie antwoord,

Mvg Koen

PC help gevonden

[ Voor 0% gewijzigd door Keunes op 23-05-2023 17:17 . Reden: verkeerde sectie. ]