Ik heb momenteel een perfect werkend netwerk met een MikroTik hAP ac². Over enkele maanden zou ik echter op een kleine 125m afstand van dit gebouw ook netwerk access willen hebben. Een kabel trekken is uitgesloten, maar er is wel (op één erg ongelukkig geplaatst boompje na) een mooie line of sight tussen de twee gebouwen.
Nu had ik gezien dat MikroTik ook schoteltjes heeft waar een Point-to-Point verbinding mee opgezet kan worden. Dit is één willekeurig model. Ik vroeg me af of hetgeen ik wil bereiken hier mogelijk mee is? Met andere woorden dat ik de ene schotel in de bestaande router plug, en de andere plug ik aan de WAN kant van de andere router.
Ik heb iets zoals dit in gedachten:
:strip_exif()/f/image/Y1qhKchtuGQW4FJV9zr9MzPM.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit mogelijk? Dienen deze schotels hiervoor? Of begrijp ik hun functie totaal verkeerd?
(Merk op dat ik een totale leek ben in dit vakgebied.)
Nu had ik gezien dat MikroTik ook schoteltjes heeft waar een Point-to-Point verbinding mee opgezet kan worden. Dit is één willekeurig model. Ik vroeg me af of hetgeen ik wil bereiken hier mogelijk mee is? Met andere woorden dat ik de ene schotel in de bestaande router plug, en de andere plug ik aan de WAN kant van de andere router.
Ik heb iets zoals dit in gedachten:
:strip_exif()/f/image/Y1qhKchtuGQW4FJV9zr9MzPM.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit mogelijk? Dienen deze schotels hiervoor? Of begrijp ik hun functie totaal verkeerd?
(Merk op dat ik een totale leek ben in dit vakgebied.)