Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rzoomer
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-06 15:59
Mijn vraag:
Ik heb een nieuwe installatie met 12 400wp panelen (ure peach 400wp full black staubli) en een Growatt mod 4000tl3-xh omvormer zonder optimizers. Het dak ligt op het zuiden en heeft geen schaduw.

Alles lijkt goed te staan, omvormer gaat aan en geeft geen foutmelding. Toch blijft de omvormer groen knipperen en op mijn online dashboard blijft hij op "Waiting" staan.

Als ik de spanning over de panelen meet, meet ik (afhankelijk van het weer) rond de 400VDC, aangesloten op PV1. Het schermpje op de omvormer geeft voor PV1 rond de 150-200V weer en voor PV2 (niks op aangesloten) rond de 400V. De min is netjes aangesloten op de min van de omvormer, net als de plus.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Aangezien mijn panelen in 2 strings naar binnen komen (4 en 8 panelen) heb ik ook beide strings al eens los aangesloten en ook verdeeld over beide PV aansluitingen. Helaas zonder resultaat.

Ook de regio instelling geprobeerd op zowel Nederland als VDE0126.

Na contact met Growatt zagen zij ook geen problemen op afstand en gingen er vanuit dat de omvormer kapot dan is. Door mijn leverancier een nieuwe omvormer ontvangen, geïnstalleerd, helaas met hetzelfde probleem. Dus het lijkt mij dat het meer een software of zonnepaneel probleem is.

Wat zou dit probleem kunnen veroorzaken, wat kan ik nog proberen en hoe los ik dit op zodat mijn panelen eindelijk stroom opwekken? :?

Alvast bedankt!

[Voor 40% gewijzigd door rzoomer op 22-05-2023 14:08. Reden: Afbeelding toegevoegd]

Beste antwoord (via rzoomer op 25-05-2023 09:19)

• redbullwaning
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:25
Heb je ook gemeten tussen de fases L1-L2,L2-L3,L3-L1.

PVoutput (WH-MDC05H3E5) 12880WP /// SWW Atlantic Explorer v4 270L

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Een string van 4 van deze panelen kan niet werken op deze omvormer. Heb je het als 2 strings omdat de oriëntatie van de 2 niet gelijk is?

Heb je het als string van 12 wel op de juiste aansluiting? Dus de plus en min op of pv1 of pv2?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rzoomer
Ronald schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:49:
Een string van 4 van deze panelen kan niet werken op deze omvormer. Heb je het als 2 strings omdat de oriëntatie van de 2 niet gelijk is?

Heb je het als string van 12 wel op de juiste aansluiting? Dus de plus en min op of pv1 of pv2?
In principe is inderdaad alles aangesloten als 1 string, alleen komt het als 2 strings naar binnen ivm de dakopbouw. Orientatie is gelijk verder. de plus van de ene "string" is aangesloten op de min van de andere. De andere plus en min zitten op de plus en min van de omvormer. Alles zit dan op PV1. Ook PV2 wel geprobeerd, maar veranderd niks.

[Voor 5% gewijzigd door rzoomer op 22-05-2023 13:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-06 08:57
Foto van de aansluitingen op je omvormer s.v.p.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rzoomer
IplugNplay schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:04:
Foto van de aansluitingen op je omvormer s.v.p.
Toegevoegd aan hoofdbericht :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Theezakje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-06 14:00
Moet de communicatie kabel niet worden aangesloten op de omvormer?

Is bij Goodwe omvormers in ieder geval wel zo. Staat vaak niet in de handleiding maar er zit een weerstandje in die connector wat het 'waiting' probleem fixt.

Zie https://support.goodwe.co...rticles/xs-waiting-status

Hopelijk werkt dit voor growatt ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rzoomer
Theezakje schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:40:
Moet de communicatie kabel niet worden aangesloten op de omvormer?

Is bij Goodwe omvormers in ieder geval wel zo. Staat vaak niet in de handleiding maar er zit een weerstandje in die connector wat het 'waiting' probleem fixt.

Zie https://support.goodwe.co...rticles/xs-waiting-status

Hopelijk werkt dit voor growatt ook.
Ik heb er inderdaad een connector bij, alleen zitten hier nog geen pinnen o.i.d. in geinstalleerd, deze zijn los meegeleverd. Als iemand weet wat ik zou moeten doorverbinden kan ik dat proberen inderdaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:09
Laatst een Growatt 4200W opgehangen, die had dat iig niet nodig. AC, DC, landcode en gaan met de banaan.
edit: heb je de AC kant gehecked?

[Voor 14% gewijzigd door P5ycho op 22-05-2023 14:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rzoomer
P5ycho schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:48:
Laatst een Growatt 4200W opgehangen, die had dat iig niet nodig. AC, DC, landcode en gaan met de banaan.
edit: heb je de AC kant gehecked?
Niet specifiek gecheckt. Maar hij geeft geen foutmelding en op de app lees ik onderstaand uit op dit moment.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:09
met bovenstaand plaatje heb je dus 4 panelen op PV1 en 8 panelen op PV2? Of niet, zoals je topicstart lijkt te suggereren?
De manual zegt dat groen knipperen 'update program' is. Wat dat ook mag wezen. Geeft het display nu 'Waiting' aan als status, tegelijk met knipperend groen logo?
Chinese meuk... als het werkt dan werkt het, maar als het niet werkt... dan wou je dat je SMA gekocht had.

[Voor 11% gewijzigd door P5ycho op 22-05-2023 15:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rzoomer
P5ycho schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:36:
met bovenstaand plaatje heb je dus 4 panelen op PV1 en 8 panelen op PV2? Of niet, zoals je topicstart lijkt te suggereren?
De manual zegt dat groen knipperen 'update program' is. Wat dat ook mag wezen.
Chinese meuk... als het werkt dan werkt het, maar als het niet werkt... dan wou je dat je SMA gekocht had.
Nee op dit moment zitten alle 12 panelen gewoon achter PV1, dus is het inderdaad vreemd dat op zowel PV1 als PV2 voltage wordt gemeten. Dit is bij beide omvormers het geval, dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit een fysiek probleem van de omvormer is.

Op het online dashboard geeft hij "Standby" weer, zo staat het ook in de manual beschreven bij een groen knipperende LED.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• redbullwaning
Weet je zeker dat plus en min goed zit.
Je moet de plus stekker aan de plus kabel hebben. Want de min zit aan de plus van de omvormer.
Pv2 geeft een inductiespanning die links laten liggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rzoomer
redbullwaning schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:53:
Weet je zeker dat plus en min goed zit.
Je moet de plus stekker aan de plus kabel hebben. Want de min zit aan de plus van de omvormer.
Pv2 geeft een inductiespanning die links laten liggen.
Hoe bedoel je dit met de stekkers precies? Volgens mij zit op dit moment de plus van de panelen aan de PV1 + van de omvormer, maar dit kan ik vanavond even verifiëren.

Bedankt voor de info van de PV2 spanning.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wortel87
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-06 17:21
Je moet de remote shutdown stekker insteken, ook al gebruik je hem niet.

Zal je probleem oplossen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rzoomer
Wortel87 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:20:
Je moet de remote shutdown stekker insteken, ook al gebruik je hem niet.

Zal je probleem oplossen.
Is dit de "signal/communication cable" zoals beschreven in de manual? Zo ja, welke pinnen zouden er in moeten zitten en/of wat moet er doorverbonden zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wortel87
  • Laatst online: 08-06 17:21
Alle stekkers die je over hebt er in steken. Al zit er niks op aangesloten.

[Voor 26% gewijzigd door Wortel87 op 22-05-2023 16:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rzoomer
Wortel87 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:41:
Alle stekkers die je over hebt er in steken. Al zit er niks op aangesloten.
Zal ik vanavond even proberen. Maar van wat ik me er van herinner zitten er geen pinnen in standaard, dus kan mij niet voorstellen dat het echt wat zal uithalen.

Ik kan onderstaand nog wel vinden in de Manual, maar wordt er niet helemaal wijs uit. Ben niet helemaal thuis met de termen (RRCR, DRMS, DRM). Kan dit nog wat uithalen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:13

remco_k

een cassettebandje was genoeg

rzoomer schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:52:
[...]
In principe is inderdaad alles aangesloten als 1 string, alleen komt het als 2 strings naar binnen ivm de dakopbouw.
Teken hier eens een schema van hoe dat nu werkelijk in elkaar is gezet? Dus een tekening met een sectie van 4 panelen met +/- aanduiding en kabels en een sectie met 8 panelen met +/- aanduiding en kabels, waar en hoe die 2 secties (dus 4 kabels, 2+ en 2-?) met elkaar zijn verbonden in je tekening en tenslotte de 2 kabels die naar je omvormer + en - lopen.
Als je toch aan het tekenen gaat: kabels aan de + zijn rood, - is zwart. Dat leest voor iedereen fijn. :)

[Voor 10% gewijzigd door remco_k op 22-05-2023 17:02]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-06 08:57
rzoomer schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:47:
[...]

Zal ik vanavond even proberen. Maar van wat ik me er van herinner zitten er geen pinnen in standaard, dus kan mij niet voorstellen dat het echt wat zal uithalen.

Ik kan onderstaand nog wel vinden in de Manual, maar wordt er niet helemaal wijs uit. Ben niet helemaal thuis met de termen (RRCR, DRMS, DRM). Kan dit nog wat uithalen?
[Afbeelding]
Ik kan je al vertellen dat andere stekkers er in steken die niks doen ook niks gaan doen.

De kleur van de kabels is allemaal zwart, lastig om te zien of de plus en min goed zitten.
De plus op de omvormer heeft op de omvormer een min connector, zodat je er een plus connector in kan steken.
Maar dat begreep je denk ik al doordat op de omvormer duidelijk staat dat dat de plus is.

Begin even met labelen wat de plus en wat de min is van welke string, dan kan dat niet fout gaan.
Als het goed is geeft je meter -400v aan als je zwart op de plus en rood op de min zet.

Controleer de dc schakelaar, zet m uit en aan.
Daarna kan je ook nog dc uitschakelen, omvormer uit, omvormer aan en dc aan proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rzoomer
De extra stekker erin drukken heeft inderdaad geen oplossing geboden, maar er zit dan ook geen enkele pin in. (zie foto's)

Kleine schets bijgevoegd:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• redbullwaning
Misschien een slecht gemaakte mc4 connector. of niet ver genoeg erin geklikt(je hoort duidelijk een klik wanneer je de gekrimpte stekker in de huls stopt.)
Wanneer de omvormer vermogen probeert te trekken het voltage helemaal inzakt en op het startvoltage blijft hangen.

Als je de omvormer afschakelt dc switch voor min 5 minuten,
dan schakel je hem weer in en begint deze terug te tellen en kijkt meteen bij pv1.(wat staat er dan)
want hij gaat past vanaf de laatste 5 seconde ineens veel vermogen trekken van de panelen. zakt dat te ver blijft die hangen.

[Voor 41% gewijzigd door redbullwaning op 22-05-2023 19:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 22:03
Met 4 panelen plus 8 panelen doorgelust zou je op pv1 ongeveer 425 volt moeten zien op de omvormer, pv2 hooguit enkele volts.

Ik zou voor de zekerheid de string nog even achterstevoren meten zodat je zeker weet dat je plus en min goed hebt zitten.

Daarna even een check op slechte verbinding of lekstroom zoals @redbullwaning aangeeft.
Meet voor de grap eens met je multimeter tussen de aarde en de min. Je zou dan niks moeten meten.
Tussen de aarde en de plus zou ook niks moeten staan. Meet je toch iets dan heb je ergens je slechte verbinding te pakken.

En check even of je niet in Power limiting staat of dat het ding zoekt naar zijn batterij.
Waarom mensen hybride omvormers pakken terwijl dat niet nodig is snap ik niet zo goed.....

[Voor 14% gewijzigd door Lardman op 22-05-2023 19:28]

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:13

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Lardman schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:26:
Ik zou voor de zekerheid de string nog even achterstevoren meten zodat je zeker weet dat je plus en min goed hebt zitten.
Ik denk dat dit plaatje van TS niets van onzekerheid achterlaat, wat betreft ompoling en voldoende spanning:

Dit is in orde.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lardman
De reden dat ik aangaf dat het een goed idee is om nog even achterstevoren te meten is dat ik al een keer heb mogen meemaken dat een bepaald merk multimeter niet goed liet zien of je nou negatief of positief zat. Ik ben het met je eens dat het probleem waarschijnlijk niet daar zit, maar morgen even extra meten kan geen kwaad. En als TS dan toch bezig is kan hij meteen even tussen min en aarde meten en tussen plus en aarde ;)

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rzoomer
Allen bedankt voor de input,

Vandaag nog iemand van de leverancier over de vloer gehad om e.e.a. na te lopen. Beide omvormers opnieuw geprobeerd, nieuwe connectoren aan de kabels gezet, alles nagemeten. Het probleem blijft hetzelfde. Ook als we de "string" met 8 panelen alleen aansluiten komt de omvormer niet op gang.

Ook in de 3 fase kabel alle fasen gemeten, komen correct binnen op de connector. Echter geven beide omvormers op het schermpje 2/400/400V weer voor de AC kant. Dit is dan dus wel weer vreemd, zou volgens mij 230/230/230V moeten zijn? Op de online interface hebben we 1 instelling gevonden die staat op "Single phase", three phase is een optie maar kan niet worden geactiveerd. Zie afbeelding

https://tweakers.net/i/0dY3on_l4Kw_E8K0GmVc4pHVJ58=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2LuMSOggv0XbMupAub3x5of5.png?f=fotoalbum_large

Daarnaast blijft de omvormer een grote spanning meten op PV2 terwijl hier niks is aangesloten. PV2 geeft grofweg de spanning van de panelen weer, terwijl PV1 veel lager aangeeft. Ook direct bij opstarten. Echter is het probleem dat hij niet terug telt maar slechts "60s" (of 30s bij VDE0126) aangeeft.

Wellicht dan dus toch ergens een lekstroom. Hoe meet ik goed tussen de min en aarde? Moet de plus dan zijn aangesloten? Moet de DC switch aan staan? Aarde op de behuizing of ergens anders? @Lardman

De leverancier heeft morgen contact met Growatt om het verder uit te zoeken, maar als er nog verdere suggesties zijn hoor ik dat natuurlijk graag.

@Lardman Een hybride omdat ik liever nu eenmalig een iets duurdere omvormer aanschaf met het oog op de toekomst dan dat ik over een jaar of 2/3 alsnog een hybride wil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJP!
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:45
Zijn de fases in de correcte volgorde aangesloten? Volgens mij checken sommige 3 fase omvormers het draaiveld. Als de fases dan in de verkeerde volgorde zitten is de spanning ten opzichte van de nul wel correct maar ten opzichte van elkaar gaat het dan mis.

• Lardman
@rzoomer het woont niet in België toch?

Aangaande het meten waar je naar vroeg:
Zet DC schakelaar op off.
Haal DC plus en min stekker los van de omvormer.
Bij de growatt zit de AC aarde ook verbonden met de buitenkant van de omvormer, dus kun je met de multimeter meten tussen de buitenkant van de omvormer op het stalen gedeelte bij het schroefje en de mc4 stekker zoals eerder.

Qua meting zit er iets volledig raar, 2/400/400 AC matcht niet met jouw foto van 22mei waarop iedere fase keurig 230ish laat zien. Ook het nameten toont keurig de juiste fasen binnen dus mijn gok blijft in de instellingen van de hybride omvormer.

Raar

Ik zou als ik leverancier was een omvormer waarvan ik zeker wist dat hij het deed meenemen en bij jou inzetten als test.

En ik zou alle stekkers op het dak nalopen of ze niet alleen verbonden zitten maar ook helemaal aangeschoven tot achter de weerhaakjes van de plus stekker ( de fameuze click)

[Voor 28% gewijzigd door Lardman op 24-05-2023 07:51. Reden: Incompleet]

• rzoomer
DJP! schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:03:
Zijn de fases in de correcte volgorde aangesloten? Volgens mij checken sommige 3 fase omvormers het draaiveld. Als de fases dan in de verkeerde volgorde zitten is de spanning ten opzichte van de nul wel correct maar ten opzichte van elkaar gaat het dan mis.
Fases zijn inderdaad na gelopen en zitten correct in de connector.
Lardman schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 07:33:
@rzoomer het woont niet in België toch?

Aangaande het meten waar je naar vroeg:
Zet DC schakelaar op off.
Haal DC plus en min stekker los van de omvormer.
Bij de growatt zit de AC aarde ook verbonden met de buitenkant van de omvormer, dus kun je met de multimeter meten tussen de buitenkant van de omvormer op het stalen gedeelte bij het schroefje en de mc4 stekker zoals eerder.

Qua meting zit er iets volledig raar, 2/400/400 AC matcht niet met jouw foto van 22mei waarop iedere fase keurig 230ish laat zien. Ook het nameten toont keurig de juiste fasen binnen dus mijn gok blijft in de instellingen van de hybride omvormer.

Raar

Ik zou als ik leverancier was een omvormer waarvan ik zeker wist dat hij het deed meenemen en bij jou inzetten als test.

En ik zou alle stekkers op het dak nalopen of ze niet alleen verbonden zitten maar ook helemaal aangeschoven tot achter de weerhaakjes van de plus stekker ( de fameuze click)
Ik woon in Nederland inderdaad.

Deze meting heb ik inderdaad geprobeerd uit te voeren, maar kom dan bij beide "strings" op waarden waar ik niet helemaal wijs uit wordt:
De string van 4
>open lus spanning =137V
>Min naar aarde = 90V
>Plus naar aarde = 92V

Hierna heb ik alle connecties van deze lus nagelopen, opnieuw in elkaar geklikt. Zag nergens iets van oxidatie oid in de connectoren. Helaas zelfde metingen.

De string van 8
>Open lus spanning = 280V
>Min naar aarde = 185V
>Plus naar aarde = 185V

Deze string is wat moeilijker te bereiken, dus nog niet alles nagelopen.

Maar hoe moet ik deze meting lezen? Er lijkt dus een lekstroom te zijn bij beide strings, hoe kan ik achterhalen waar dit gebeurd? En nog belangrijker, hoe los ik het op?

Qua 3 fasen; In de app geeft hij het inderdaad gewoon nog steeds correct weer. Alleen op het schermpje geeft hij een vreemde waarde en de instellingen online staat dus "Single phase". Als AC is uitgeschakeld geeft hij nog 0/10/10V aan. :? :?

Leverancier is inderdaad nog op zoek naar een oplossing in samenspraak met Growatt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KLVN01
  • Laatst online: 09:11
Afgelopen weekend een het zelfde type Growatt omvormer aangesloten (9kW) versie. Ook de stekkers in PV1 gedaan, echter op het display geeft die aan dat alles binnen komt op PV2. Dit is dus blijkbaar iets wat vaker voorkomt…

De omvormer leverde echter wel gewoon terug, dus wij hebben er verder niet naar gekeken.

• rzoomer
Dit zijn alle gegevens die ik uit de omvormer kan lezen via de app. Meeste kan ik wel plaatsen, alleen zegt "VacRs(V)" mij zo niks, die staat op 2.2.

Ziet iemand hier iets geks in? :)

• rzoomer
Ik zie tevens dat de firmware op versie 1.0 staat. Op een ander forum vind ik dat voor de MOD serie op dat moment de laatste versie 1.7.7.7 was. (oktober 2021)

Normaal zou deze vanzelf moeten updaten als het goed is, maar zou het kunnen dat om een of andere reden de update er niet op komt. Wellicht lost dit het probleem op?

Zo ja, hoe kom ik aan de firmware? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Growatt een mailtje sturen? (service.nl@ginverter.com).
https://gathering.tweaker...d/poster/1923708/messages

[Voor 12% gewijzigd door AUijtdehaag op 24-05-2023 14:14]

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• redbullwaning

Acties:
  • +7Henk 'm!

• rzoomer
redbullwaning schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:08:
Ik was in de veronderstelling dat we dit inderdaad gedaan hadden, om het uit te sluiten gisteren toch nog maar eens na gemeten. En tot mijn verassing kwam de meting tussen L1 en L2 op 0V uit. Bekabeling leek allemaal goed, ook op de automaat zat alles goed maar meette ik hetzelfde.

Bleek dat de installateur van de meterkast per ongeluk de Fase 1 aan de Fase 2 klemmen te hebben aangesloten... Kabeltje naar de juiste klem gelegd en de omvormer startte keurig op.

Gelukkig dus opgelost :) 8)7

Acties:
  • +2Henk 'm!

• redbullwaning
Dat verklaart die rare waarde.
De omvormer meet tussen de fases en in de shineapp staat tussen fase en null.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee