Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MSENF
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:03
Mijn vraag:
Iemand ervaring met missende bestanden in iCloud Drive?

Ik kwam er gisteren achter dat ik een hoop bestanden mis in mijn iCloud Drive. Ik weet uiteraard niet wat ik allemaal mis maar o.a. heb ik een hoop mappen met foto's waarin ineens geen of nauwelijks meer foto's staan (Mappen in iCloud Drive, niet in iCloud-Foto's).
Vandaag al contact gezocht met Apple Care maar hier verwacht ik niet erg veel van. Uiteraard heb ik geen back-up (I know). Heeft iemand hier ervaring mee, ik lees online meerdere ervaringen maar helaas geen oplossingen. Iemand nog goede ideën wat ik zou kunnen proberen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Iphone
iCloud voor Windows App

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Apple Care
Verwijdere Bestanden in iCloud Drive

Ps. verplaatst dit topic gerust.

[Voor 3% gewijzigd door MSENF op 22-05-2023 12:49]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:12
Is er een soort prullenbak waar je in kunt kijken?

En kijk je via de browser of via de synchronisatie software? In het laatste geval kan het zo zijn dat er ruimte bespaard wordt door niet alles te synchroniseren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MSENF
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:03
swhnld schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:30:
Is er een soort prullenbak waar je in kunt kijken?

En kijk je via de browser of via de synchronisatie software? In het laatste geval kan het zo zijn dat er ruimte bespaard wordt door niet alles te synchroniseren.
Ja, dit laat de verwijderde bestanden zien van de laatste 30 dagen. Hier zitten niet de missende bestanden bij.
Ik kijk via de browser & in de App op windows en op m'n Iphone. Het is allemaal up-to-date en ik zie daar dezelfde bestanden maar niet de missende.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Het probleem zit in iCloud voor Windows.

Ik heb 2 jaar geleden hetzelfde mee gemaakt. Als je te lange paden gebruikt (dus bv):
/bestanden/administratie/2022/januari/post/belastingdienst/aangifte.pdf
Dan komt er een punt dat iCloud voor Windows het niet meer kan verwerken, het is iets te lang geleden om het me specifiek te herinneren maar, je kan het zien in de iCloud voor Windows logs:

code:
1
`C:\Users\User\AppData\Local\Packages\AppleInc.iCloud_<CODE>\LocalCache\Local\Logs`

Het stukje code is specifiek voor jouw installatie, dus dat moet je even vervangen. Als je de logs in die map opent zal je sync errors zien en helaas zal dat matchen met je verdwenen bestanden.

Ik ben zelf overgestapt op pcloud en geaccepteerd dat iCloud voor Windows gewoon niet te vertrouwen is op het moment.

Hij verplaatst ze wel naar je prullenbak, en je kan ze zien als het niet langer is dan 30 dagen (maar alleen op je iPhone)

[Voor 7% gewijzigd door ex87 op 23-05-2023 11:52]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee