Medicatielijst gehandicapte kinderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeKKeRVaaG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-12-2023

LeKKeRVaaG

Ik doe aan Crea Doe aan doe ik

Topicstarter
Hoe kan je een medicatielijst maken van bv een aantal personen die per dag aanwezig zijn.
Dit wisselt dus per dag en per tijdstip. Dus dat je personen kan selecteren.
En dat je per persoon de medicatie gelijk in een printable overzicht krijgt.
Dus stel Pietje,Klaas,Henk, zijn aanwezig vandaag met standaard medicatie med.A. med C. etc wat ze slikken.
Verschilt dus per persoon.

Dat je een excel makkelijk kan printen door de personen te kiezen en dat je aan de hand daarvan gelijk een totaallijst krijgt van alle medicatie die ze slikken op welk tjidstip.

Zelf dacht ik bv een soort standaard tabblad te maken per persoon.
Maar hoe krijg je dat dan in een overzicht, omdat soms slikt persoon 1 of meerdere medicatie.
Dan wisselt de lijst dus beetje...

Graag hulp.

:)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:04

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ipv een spreadsheet (Excel) kun je beter een database gebruiken, bijvoorbeeld Access.

Hou er trouwens wel rekening mee dat je je nogal op glad ijs begeeft. Het opslaan van persoonsgegevens is aan behoorlijk strenge regels verbonden. Voor medische gegevens geldt dat vervolgens nog een tandje erger.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:31
LeKKeRVaaG schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:22:
Hoe kan je een medicatielijst maken van bv een aantal personen die per dag aanwezig zijn.
Dit wisselt dus per dag en per tijdstip. Dus dat je personen kan selecteren.
En dat je per persoon de medicatie gelijk in een printable overzicht krijgt.
Dus stel Pietje,Klaas,Henk, zijn aanwezig vandaag met standaard medicatie med.A. med C. etc wat ze slikken.
Verschilt dus per persoon.

Graag hulp.

:)
Klinkt alsof het hier om een instelling of iets dergelijks gaat. Kan me zo voorstellen dat er standaardpakketten zijn die dit allang ondersteunen en in die sector gebruikt worden.

Als je dit zelf gaat maken en het hier om medische zaken en persoongegevens gaat, moet je niet alleen al goed in het snotje hebben wat er allemaal aan administratie en toegang bij komt kijken, maar moet je ook zeker zijn dat alles correct werkt. Wie gaat dat allemaal ontwerpen, bouwen, testen en de audit doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
@Janoz Access is een beetje overkill voor een paar lijstjes he.... (hou een beetje rekening met TS)

Als het aantal personen beperkt is, dan kun je best gebruik maken van Tabbladen en die vullen met de benodigde gegevens. Juist omdat de medicatie nogal kan verschillen van persoon tot persoon.

In Excel is alles wel mogelijk, probeer eerst eens inzichtelijk te maken welke gegevens je wil opslaan/uitprinten per Persoon, en zo kun je alvast een mooie indeling van je benodigde lijstjes maken.

@ iedereen hier boven: ja, dan helpen we TS toch niet joh :')

[ Voor 6% gewijzigd door The_BoKmeester op 22-05-2023 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afhankelijk welke Excel je hebt, in de nieuwere (vanaf 2019) kan je de @filter formule gebruiken, daar kan je erg leuke dingen mee doen.

Maar ik zou eerst eens 'visualiseren' hoe precies dat printje eruit zou komen te zien, vanuit daar te gaan kijken of dit te vullen is via een apart data sheet (persoon, tijdstip, medicijnen).

Als het een fixed (beperkt) aantal mensen zijn, zou ik met wat simpele radioboxes en datum bepalen wie er wel/niet zijn, vervolgens per tijdstip/blok een filter toepassen voor de mensen die op dat moment hun medicijnen moeten hebben.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:37
LeKKeRVaaG schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:22:

Zelf dacht ik bv een soort standaard tabblad te maken per persoon.
Maar hoe krijg je dat dan in een overzicht, omdat soms slikt persoon 1 of meerdere medicatie.
Dan wisselt de lijst dus beetje...
Dan is Excel, of überhaupt iets semi-handmatigs, wel erg foutgevoelig, imo. Persoonlijk zou ik daar nooit aan beginnen op die manier. Geef maar eens teveel of te weinig medicatie omdat het Excel-lijstje verouderd was...En dit is nog buiten de bezwaren omtrent de klasse informatie; kinderen, gezondheid en medicatie...dat is een beste combinatie.

Waaruit verkrijgen jullie de informatie omtrent wie wat aan medicatie nodig heeft? Je zal het in die hoek moeten zoeken denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door eric.1 op 22-05-2023 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:04

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

The_BoKmeester schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:33:
@Janoz Access is een beetje overkill voor een paar lijstjes he.... (hou een beetje rekening met TS)
Access (of überhaupt een database) is juist bedoeld voor 'lijstjes' en de relaties daartussen. MSSQL of Oracle aanraden zou overkill zijn, Access zeker niet.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:25
Klinkt inderdaad als een instelling. @LeKKeRVaaG, kan je misschien wat meer achtergrondinformatie geven? Ik begrijp dat je een deellijst nodig hebt en je zou dit bijvoorbeeld via access kunnen doen, of via een autofilter in Excel. Maar voordat je dit bouwt, hebben jullie al nagedacht over de procedure om medicatie te delen, om wijzigingen in de de medicatie door te voeren en hoe je de ingevulde deellijsten gaat bewaren?

PS het EPD / ECD heeft deze mogelijkheid niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Bernard0343 op 22-05-2023 13:23 ]

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Pagina: 1