somfy tahoma box en apple homekit 3 delige zonnetent/luifel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• already
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17-01 14:11
Hallo,

Ik heb een zonneluifel (bestaande uit 3 afzonderlijke bestuurbare delen nl: luifel, screen en verlichting)
In de Tahoma app komen deze 3 elementen voor zodat ik ze vandaar kan bedienen maar in de gekoppelde homekit app krijg ik alleen de bediening van de luifel te zien.

Hoe krijg ik nu de bediending voor de screen en de verlichting te zien in mijn apple homekit app.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten

Al

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 09:53
already schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:49:
Hallo,

Ik heb een zonneluifel (bestaande uit 3 afzonderlijke bestuurbare delen nl: luifel, screen en verlichting)
In de Tahoma app komen deze 3 elementen voor zodat ik ze vandaar kan bedienen maar in de gekoppelde homekit app krijg ik alleen de bediening van de luifel te zien.

Hoe krijg ik nu de bediending voor de screen en de verlichting te zien in mijn apple homekit app.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten

Al
is het de Tahoma Switch dan?

Die verlichting en luifel, is dat spul van Somfy zelf of is dat via bijvoorbeeld Zigbee aangesloten op de tahoma box? Of weet je dat niet? Voor zover ik weet heeft Somfy zelf helemaal geen verlichting in het assortiment.

Het zou enorm helpen als je wist wat die drie losse onderdelen zijn. Weet je dat?

Als het onderdeel zelf, zoals de verlichting, niet van Somfy is, dan gaat het niet zomaar werken met Apple Homekit, want Apple vereist dat alles gecertificeerd is voordat het met Homekit mag werken. De certificatie gaat dus ook over de combinatie van de specifieke Tahoma box + de specifieke motor/verlichting/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• already
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17-01 14:11
Hallo bedankt voor je reactie.

nee het is de laatste somfy box

De luifel/zonnetent is niet van somfy zelf maar deze werkt prima op homekit vermits de motor een Somfy Sunea io + is. De bijhorende screen en verlichting niet (eigenlijk zijn het geen 3 losse onderdelen maar één geheel).

Ik begrijp je redenering i.v.m. de certificatie maar alles werkt prima via de tahoma app dus herkenning door somfy.

Wat ik niet kan nagaan is dat er voor de screen een ander merk van motor is gebruikt.

Vriendelijke groeten

Al