Owkeej ik wilde dus ff m'n axia t-bird opfokken, na de L1 bruggen keurig ingekleurd te hebben bleek dit idd te werken (nog geen heavy oveclock, gewoon ff kijken of de multiplier nu ook echt onlocked was en op 8 i.p.v. 7,5 gezet). Halvewege het booten bleef ie hangen.. ff gereboot en naar BIOS ff kijken naar temp. enzo, na ongeveer 1 seconde in het BIOS te zitten loopt ie al vast (freeze). Nog een keer gereboot, nu werkte nix meer (helemaal nix dus). Andere voeding geprobeerd (handig alsje wat op voorraad hebt
), PC gaat wel aan maar daar blijft het ook bij (scherm blijft gewoon standby knipperen enzo). Andere Proc. geprobeerd, nu werkt alles wel.. dus proc&voeding dood door 50 MHz overclock?
...what the hell hapened
..
mischien scheef gekleurd?
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
noopz.. 'k ben erg goed in kleuren
..'k heb wel goed gecontroleerd of het recht was enzo dus..
Uitgummen en nog een x proberen, met een andere potlood (tip: geen kleurpotloden gebruiken
)
Het kan ook zijn dat de koeler scheef zit ofzo, check dat ook ff...
Het kan ook zijn dat de koeler scheef zit ofzo, check dat ook ff...
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0
ik heb het al uitgegumd en opnieuw geprobeerd..maar hij doet gewoon NIX meer met die proc. erin
(en ik heb het wel gewoon met een 2HB potlood gedaan
)
Ook niet perongelijk de verkeerde bruggetjes ingekleurd?
Maak is een foto van je proc en post die ff hier anders.
Maak is een foto van je proc en post die ff hier anders.
Stichting eth0
Verwijderd
Misschien is je multiplier al ge-unlockt
anders uitgummen, daarna met wasbenzine afpoetsen
En opnieuw:
HARD DRUKKEN, niet bang zijn dat je iets mold (zacht drukken werkt dus niet)
en dus een dikke laag neer krijten
(tip: vergrootglas!!!)
anders uitgummen, daarna met wasbenzine afpoetsen
En opnieuw:
HARD DRUKKEN, niet bang zijn dat je iets mold (zacht drukken werkt dus niet)
en dus een dikke laag neer krijten
(tip: vergrootglas!!!)
wat jij wil 

niet veel bijzonders dus, maar die 4 L1 bruggen had ik dus ingekleurd, toen was hij wel multiplier unlocked, nu doet ie helemaal nix meer (ingekleurd of uitgegeumd).
niet veel bijzonders dus, maar die 4 L1 bruggen had ik dus ingekleurd, toen was hij wel multiplier unlocked, nu doet ie helemaal nix meer (ingekleurd of uitgegeumd).
Dit is trouwens een erg slecht processor om hoog mee te overclocken. AXIA 9 is natuurlijk beter als een AVIA maar die 9 is niet zo goed. Als je geluk hebt haal je de 1333mhz ermee.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
ik ben al lang blij als ik er weer 1000 mee haal..momenteel doet ie nix
Maak je cpu eerst eens goed schoon zodat al die AS en potlood eraf is. Beste is THINNER en dan deppen. Kan niets mis mee gaan.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Zoals ik de bruggen nu zie zien ze er niet echt doorverbonden uit... Idd wat harder drukken
(ik heb vorig jaar op de hcc dagen voor t.net duron staan overklokken, na 20 van die dingen heb je wel door dat lichtjes drukken niet werkt
)
Je core is trouwens een beetje zwartig... Ik hoop dat dat gewoon door de foto komt?
Je core is trouwens een beetje zwartig... Ik hoop dat dat gewoon door de foto komt?
Stichting eth0
dat zwarte komt van de foto jah.. ziet er nog goed uit verder
..maar dat unlocken werkte wel..maar hij doet nu nix meer (zonder kleurtjes moet ie het toch wel weer gewoon doen?). En de voeding dan? die is dus echt dood.. hoe komt dat zo? (is 300W..wel genoeg want er zit nu een 235W in en die draait wel gewoon) ..
Hij heeft lopen rukkenOp zondag 02 september 2001 17:58 schreef Edmond het volgende:
Wat is al die witte prut, teveel pasta gebruikt
Voeding dood? Hmz dat zou een verklaring kunne zijn waarom ie niet meer boot
En 300 watt zou idd wel genoeg moeten zijn...
Stichting eth0
ff voor de duidelijkheid:
Nu met 235W voeding en ouwe t-bird loopt alles als een trein
Met 300W voeding is hij helemaal dood (voeding gaat niet aan)
Met AXIA t-bird (en 235W voeding dus) gaat de PC wel aan maar start niet op.

ff de proc goed schoongemaakt met wasbenzine, we hebben geen thinner meer (nadat ik het omgegooid heb
)
ik ga nu weer die (schoongemaakte) axia erin gooien en kijken wat ie doet
Met 300W voeding is hij helemaal dood (voeding gaat niet aan)
Met AXIA t-bird (en 235W voeding dus) gaat de PC wel aan maar start niet op.
ff de proc goed schoongemaakt met wasbenzine, we hebben geen thinner meer (nadat ik het omgegooid heb
ik ga nu weer die (schoongemaakte) axia erin gooien en kijken wat ie doet
Verwijderd
Heee, Kheb dezelfde processor.... ook bij Gistron gekocht... Nou, die van mij draait perfect op 1333.... zelfs als ik mijn silverado op 8 volt laat draaien....
Misschien moet je hem unlocken met zilverlijm (Bison Electro)... dat heb ik nl. gedaan... werkte tot nu altijd perfect !! (Duron 600@950, Duron900@1050 en nu de TB1000AXIA9@1333....)
Roeland
Misschien moet je hem unlocken met zilverlijm (Bison Electro)... dat heb ik nl. gedaan... werkte tot nu altijd perfect !! (Duron 600@950, Duron900@1050 en nu de TB1000AXIA9@1333....)
Roeland
Core is niet beschadigd, is gewoon nog wat koelprut die je ziet. En het gaat mij nu niet zozeer om het overklokken maar om de CPU gewoon weer te laten werken..als dat ooit nog wil..
Verwijderd
Kun je niet effe met een andere processor het mobo testen ??
Dan kun je dat in ieder geval uitsluiten... werkt dit wel, en met je tb-tje niet... dan ben ik bang dat hij overleden is.... misschien kun je hem terugsturen ?? Ik zie nl. niks geen beschadigingen op de foto....
Roeland
Dan kun je dat in ieder geval uitsluiten... werkt dit wel, en met je tb-tje niet... dan ben ik bang dat hij overleden is.... misschien kun je hem terugsturen ?? Ik zie nl. niks geen beschadigingen op de foto....
Roeland
dus het moederbord werkt prima, evenals de rest van de PC.. de voeding is sowieso dood, de proc. waarschijnlijk ook dusOp zondag 02 september 2001 18:08 schreef primusz het volgende:
ff voor de duidelijkheid:
Ik heb ook zoiets dergelijks gehad... was gewoon een slecht ge-fabriceerde T-Bird. hij werd gewoon ineens binnen 3sec spontaan van 30 graden naar 78 en issie dus doorgebrand
en daarbij blies ie ook meteen mn voeding op en mooi niet dat ik hem onder garantie kon krijgen omdat er gezegd werd dat ik hem niet goed gekoeld had!
terwijl mn waterkoeling nog gewoon draaide. maagoed heb dus mooi een nieuwe moeten kopen.... BALEN!!!
Verwijderd
Ik heb trouwens bij mijn vorige computer (KT7A-RAID/Duron900/300Watt voeding) ook mijn voeding opgeblazen... Ik weet nog steeds niet goed het gekomen is... Mijn processor was niks mee aan de hand... Mijn moederbord was vanaf voedingplug af hele doorgebrand (de koperen banen waren gewoon los gekomen... totaal verkoold..)
Wel een nieuw mobo en voeding gekregen, maar toch nog effe gechecked hoe en waarom... Ik denk persoonlijk dat die voeding niet alles meer kon trekken... Ik had nl. ook casefans aangesloten op mijn mobo.. (waaronder een 120 cfm 12x12x3,8 cm nidec fan).. ik denk dat dat gewoon niet zo ok is....
Veel succes in ieder geval...
Wel een nieuw mobo en voeding gekregen, maar toch nog effe gechecked hoe en waarom... Ik denk persoonlijk dat die voeding niet alles meer kon trekken... Ik had nl. ook casefans aangesloten op mijn mobo.. (waaronder een 120 cfm 12x12x3,8 cm nidec fan).. ik denk dat dat gewoon niet zo ok is....
Veel succes in ieder geval...
Pagina: 1