'ontbrekend' huisnummer / adres eigenhandig opvoeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik heb een beetje vreemde situatie.
Mijn huis staat op een hoekperceel, met een bedrijfsruimte achter het huis. De bedrijfsruimte heeft zijn eigen ingang om de hoek, dus in een andere straat. De nummering van de huizen begint dus pas bij mijn buren aan die kant, maar, met nummer 2A, 2B, 2C, dan 4, 6, 8 etc etc.
Het is eigenlijk een beetje onduidelijk waarom dat zo is. Er was vroeger niets hier behalve mijn huis, en later is de wijk (met nummers 2A en verder) pas gebouwd.

Ik denk zelf dat deze 4 m2 ooit nummer 2 was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4QqeygE6gAYGX1secTjoYBbThcQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jvvpIWdATKMkfdRS1IywcNnT.png?f=fotoalbum_large
Ergens in de jaren 80 is er veel grond verkocht dat deel uitmaakte van mijn huis aan een projectontwikkelaar, en ten tijde van de ontwikkeling van 'zijstraat' heeft daar een nuts voorzieningen huisje gestaan. Dat ding is al tig jaar weg, maar is kadastraal nooit meer hersteld en al lang en breed verjaard.
We hebben daar in het aankoopproces uitvoerig onderzoek naar gedaan, en ondanks dat dit Zuid-Limburg is, 'is' het stukje grond van een een bedrijf in Rotterdam.
Ze hadden geen enkele moeite met afstaan van het stukje als wij de kadastrale kosten zouden dragen. Aan de andere kant... wat moeten ze er mee, ze kunnen (en mogen) er niet bij en ik ben niet van plan er wat op te bouwen, dus we hebben alles lekker gelaten zoals het is. (moet verplicht ruimte hebben voor 2 auto's naast elkaar vanwege mijn vergunning dus moet het sowieso oprit laten)

ivm met de vele koeriers (3-5) die op een dag langskomen, en ik elke keer 25m naar voren moet rennen in de hoop dat ze niet al vertrokken zijn, zou ik eigenlijk liever een ander afleveradres willen opgeven, namelijk: zijstraat 2 :), zonder dat ik dan officieel ook een adres moet hebben, met dus aansluiting, en dus belastingen enz. Ik vraag me trouwens ook af of dat zomaar kan, want dan moet alles (kadastraal) en bouwtechnisch ook gescheiden worden lijkt me.

Nu is er natuurlijk de optie om gewoon een 2 op te hangen, en daar zaken te laten bezorgen.
Ik doe daar verder niemand kwaad mee, ik benadeel ook niemand, er is never nooit meer plek om een 'echt' nummer 2 te maken, ik verhuis niet...
Zou er iets op tegen zijn? Kan het echt niet door de beugel als ik dat zou doen? Gewoon een grote 2 op de glazen deur plakken zeg maar.

offtopic:
ik heb bij wat diverse webwinkels geprobeerd die postcode en huisnummer 2 op te geven, en lijkt gewoon te worden geaccepteerd. Met wat verder googlen bestaat deze postcodereeks uit huisnummers 2-42

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 22-05-2023 11:48 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:11
Bel de gemeente eens of er wellicht een huisnummer geregistreerd staat op perceel 96?

Bezorgdiensten lijken zich vooral te bekommeren of hun navigatie ze naar de juiste locatie brengt en dan inderdaad lokale herkenbaarheid.
In een bestelproces kun je er wel tegenaan lopen dat je een valide adres moet invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Rukapul schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:49:
Bel de gemeente eens of er wellicht een huisnummer geregistreerd staat op perceel 96?

Bezorgdiensten lijken zich vooral te bekommeren of hun navigatie ze naar de juiste locatie brengt en dan inderdaad lokale herkenbaarheid.
In een bestelproces kun je er wel tegenaan lopen dat je een valide adres moet invoeren.
net een ot toegevoegd :)

In de kadastergegevens is er op perceel 96 geen adres bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Bagviewer ook gechecked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Daar bestaat het adres niet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14FkqT8O74LVkdOeYT9QPdM-Y9o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/noXwJsLEXtRb80o1029AMCke.png?f=fotoalbum_large

google maps, apple kaarten, BMW navigatie kunnen allemaal gewoon naar nummer 2 navigeren overigens

Mijn oprit lijkt wel nog onder dat andere postcodegebied te vallen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4L996xJfObaycAE3jHl-0h_h98=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TawuHBUhrEWXkYkbvHjRuXYn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door paQ op 22-05-2023 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:47

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zou er iets op tegen zijn?
Nee, zou het gewoon doen. Post van de overheid krijg je daar niet op bezorgd natuurlijk, maar je pakketjes kun je prima daar laten bezorgen?
Probeer het eens met een losse bestelling :)

Heb ooit eens in een (denk illegaal) gesplitste woning gezeten. Die had ook 1a/b/c/d huisnrs gemaakt, alleen nr 1 was bij de gemeente bekend. Wel de meeste post op 1B bezorgd gekregen.

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-05-2023 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:10
paQ schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:53:
[...]

Daar bestaat het adres niet
[Afbeelding]

google maps, apple kaarten, BMW navigatie kunnen allemaal gewoon naar nummer 2 navigeren overigens
Als die in de goede straat uitkomen zou ik gewoon een bordje 2 ophangen. Niet moeilijker maken dan het is. Zolang je voor officiele zaken maar het echte nummer gebruikt zal er geen haan naar kraaien.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Uiteraard blijft mijn adres gewoon "straatnaam 10".
Het is puur voor pakjes (geen post), en niet moeten zeggen "straatnaam 10 maar dan om de hoek bij die deur zonder huisnummer"

Pakje van 2A was laatst zoek en werd 3 dagen later geprobeerd te bezorgen bij mij. Toen stond er ineens een bezorger binnen of ik nummer 2 was :D
(was voor 2A dus, maar de A was vergeten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
redwing schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:59:
[...]

Als die in de goede straat uitkomen zou ik gewoon een bordje 2 ophangen. Niet moeilijker maken dan het is. Zolang je voor officiele zaken maar het echte nummer gebruikt zal er geen haan naar kraaien.
En bij dat bordje dan een 'bij geen gehoor <straat><nr> met pijl' en bij officiele adres 'leveringen voor <bedrijfsnaam aub aflevere om de hoek bij <straat><nr> met pijl'. Na 3x heeft elke bezorger* het patroon wel door.

* DHL Parcel paar pogingen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Rukapul schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:01:
[...]

En bij dat bordje dan een 'bij geen gehoor <straat><nr> met pijl' en bij officiele adres 'leveringen voor <bedrijfsnaam aub aflevere om de hoek bij <straat><nr> met pijl'. Na 3x heeft elke bezorger* het patroon wel door.

* DHL Parcel paar pogingen meer
Ik heb zo ontzettend veel verschillende bezorgers.
Van postNL heb ik nu al zeker 12 verschillende gezien (met 'echte' PostNL bus), DHL in de avond volgens mij nog nooit dezelfde, DLH overdag altijd dezelfde en die kwakt het sowieso al in de gang aan zijstraat '2'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:47

CyBeRSPiN

sinds 2001

paQ schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:01:

Pakje van 2A was laatst zoek en werd 3 dagen later geprobeerd te bezorgen bij mij. Toen stond er ineens een bezorger binnen of ik nummer 2 was :D
(was voor 2A dus, maar de A was vergeten)
Dat risico ga je dan wel lopen, dat er dan ineens een hoop pakketjes voor 2A bij 2 worden aangeboden, maar is ook op te lossen met duidelijk bordje natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
paQ schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:43:

Ergens in de jaren 80 is er veel grond verkocht dat deel uitmaakte van mijn huis aan een projectontwikkelaar, en ten tijde van de ontwikkeling van 'zijstraat' heeft daar een nuts voorzieningen huisje gestaan. Dat ding is al tig jaar weg, maar is kadastraal nooit meer hersteld en al lang en breed verjaard.
We hebben daar in het aankoopproces uitvoerig onderzoek naar gedaan, en ondanks dat dit Zuid-Limburg is, 'is' het stukje grond van een een bedrijf in Rotterdam.
Ze hadden geen enkele moeite met afstaan van het stukje als wij de kadastrale kosten zouden dragen. Aan de andere kant... wat moeten ze er mee, ze kunnen (en mogen) er niet bij en ik ben niet van plan er wat op te bouwen, dus we hebben alles lekker gelaten zoals het is. (moet verplicht ruimte hebben voor 2 auto's naast elkaar vanwege mijn vergunning dus moet het sowieso oprit laten)
Ik zou sowieso regelen dat dit stukje kadastraal ook van jou is, scheelt je een hoop gedoe als je de boel ooit wilt verkopen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
nooberke schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:07:
[...]

Ik zou sowieso regelen dat dit stukje kadastraal ook van jou is, scheelt je een hoop gedoe als je de boel ooit wilt verkopen denk ik ;)
Op zich is eea nu reeds gedocumenteerd in mijn eigen koopovereenkomst. Het was me die 8-900 euro (notaris voor overdracht, en wijziging in kadaster) niet waard eerlijk gezegd. Mocht het ooit bij verkoop een probleem opleveren, dan kunnen we het alsnog wel regelen.

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 22-05-2023 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
In de tweede/derde adresregel waar je gebouwnummers neer kan zetten kun je natuurlijk ook:
"via zijstraatnaam" invullen en dan een duidelijk bord ergens op je perceel zetten/hangen.
Of is dat teveel voor de bezorgers tegenwoordig?

Als je zelf een adres verzint heb je natuurlijk het risico dat het plotseling ineens zo kan zijn dat het adres er wel is. Of dat de bezorging zegt "dit adres bestaat niet" en je pakjes gaan retour. Moet je dat weer oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
jeroen3 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:48:
In de tweede/derde adresregel waar je gebouwnummers neer kan zetten kun je natuurlijk ook:
"via zijstraatnaam" invullen en dan een duidelijk bord ergens op je perceel zetten/hangen.
Of is dat teveel voor de bezorgers tegenwoordig?

Als je zelf een adres verzint heb je natuurlijk het risico dat het plotseling ineens zo kan zijn dat het adres er wel is. Of dat de bezorging zegt "dit adres bestaat niet" en je pakjes gaan retour. Moet je dat weer oplossen.
dat eerste al paar keer gepoogd, maar bezorgers kijken daar vaak niet naar (kan het ze ook niet kwalijk nemen). Als ik het dan opmerk kijken ze pas in de handheld naar die aanvullende info of aangepaste bezorgafspraak.
Nagenoeg alle diensten hebben ook precies een wijkscheiding op de straat van mijn hoofdadres. Dat kan ook wel eens in mijn voordeel werken, want GLS is er voor 09:00, PostNL doorgaans voor 09:30, maar DHL pas na 19:00.
In zijstraat komen ze allemaal tussen 12 en 15 doorgaans. (andere bezorgers ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06:34
Zou even informeren bij de gemeente. Er zal een officieel besluit "huisnummerbesluit" genomen moeten worden. Bij nieuwbouw wordt dat vaak meegenomen door een gemeente. Bij bestaande bouw mag een eigenaar dat zelf aanvragen. Er zitten voorwaarden aan zo'n huisnummerbesluit. Vraag die eens op. Mogelijk staat het ook op de website van je gemeente.

Het kan ook zijn dat je met een huisnummer de gemeentelijke belastingen voor dat object moet gaan betalen. Informeer daarom even goed en vraag door. Ook al denk je dat de vragen "stom" en "dom" zijn. Gewoon doorvragen.

Je kan het proberen of het zo werkt met bezorgdiensten e.d. In het buitengebied zie je dat vaker. Het bijgezette woning krijgt dan "vanzelf" 2a. Bij het bestellen zou het bij websites die gebruik maken van een database om het adres aan te vullen kan het mogelijk eens misgaan. Dat zal een paar keer testen worden.

[ Voor 14% gewijzigd door RonnieKo op 22-05-2023 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
RonnieKo schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:39:
Zou even informeren bij de gemeente. Er zal een officieel besluit "huisnummerbesluit" genomen moeten worden. Bij nieuwbouw wordt dat vaak meegenomen door een gemeente. Bij bestaande bouw mag een eigenaar dat zelf aanvragen. Er zitten voorwaarden aan zo'n huisnummerbesluit. Vraag die eens op. Mogelijk staat het ook op de website van je gemeente.
eerlijk gezegd wil ik geen slapende honden wakker maken, en zoals hierboven ook al iemand schreef; niet moeilijker maken dan het is. Kan me ook niet voorstellen dat de gemeente dan zou zeggen: welja joh! bedenk lekker zelf even een adres!

:+
(ik wil ook geen officieel (extra) adres, ik wil gewoon dat bezorgers bij een andere deur aanbellen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
Daarom geef ik ook aan: Je kan het proberen of het adres gebruikt kan worden. Als het niet in de database staat kan het mogelijk zo zijn dat ze het niet kunnen vinden of niet accepteren bij het bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
RonnieKo schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:45:
Daarom geef ik ook aan: Je kan het proberen of het adres gebruikt kan worden. Als het niet in de database staat kan het mogelijk zo zijn dat ze het niet kunnen vinden of niet accepteren bij het bestellen.
ah zo, ja stond in de startpost ;)
Het werkt, en je kan er ook naar toe navigeren.

Had toevallig ook 1 webshop te pakken waarbij hij even lastig deed over nr 2 "bedoel je niet a, b, c? nee gewoon 2?, OK"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
uhm.. even een sanitycheck.
Worden huisnummers nou doorgaans
2, 4, 6a, 6b, of 2, 4, 6, 6a, 6b genummerd? (of kan allebei voorkomen)

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 22-05-2023 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
Ligt aan de situatie. Het kan alle twee. maar vaak is het 2 en 2a, enzovoort....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
RonnieKo schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:25:
Ligt aan de situatie. Het kan alle twee. maar vaak is het 2 en 2a, enzovoort....
kee, niet dat ik dadelijk iets zit te doen wat sowieso niet zou kunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als het geen officieel adres is ga je met heel veel webshops problemen krijgen, die kennen je adres dan niet in de postcode databases, verzendlabel printen wordt lastig, etc etc.

Ik krijg dan sowieso een melding in beeld ongeldig adres, klant gaan mailen, etc

[ Voor 19% gewijzigd door Navi op 29-05-2023 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:42
Schaf een ringsysteem aan en een pakketbox naast de voordeur. Zo kun je bezorgers vanuit je bedrijfspand opdracht geven het in de pakketbox te stoppen.

Pakketkluis aan huis als voorbeeld

[ Voor 24% gewijzigd door Toke_gt op 29-05-2023 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

paQ schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:36:
uhm.. even een sanitycheck.
Worden huisnummers nou doorgaans
2, 4, 6a, 6b, of 2, 4, 6, 6a, 6b genummerd? (of kan allebei voorkomen)
https://lokaleregelgeving...gunningen%20en%20Toezicht.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Overigens heeft een kadastraal perceel een hele andere nummering dan de huisnummers. Ieder hoofdgebouw (dus niet bijgebouw) heeft die eentje, maar een bijgebouw kan prima op een eigen kadastraal perceel staan.

Maar om het simpel te houden zou ik gewoon een groot bord met logo maken "Cinepaq, expeditie om de hoek" en dat snappen die bezorgers echt wel.
(Expeditie laat ze ook meteen denken dat ze er met een bus kunnen komen, dat helpt ;) )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ta_chi79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:52
Je zou kunnen proberen bij de gemeente een nevenadres aan te vragen. Die zijn specifiek bedoeld om een ingang bij een andere straat te faciliteren.

Veelal gebruikt voor winkels waar leveranciers via de achterdeur moeten bezorgen, maar waarom zou het niet kunnen voor woonhuizen die op een ongelukkige locatie liggen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Nu dit topic toch de kick van de maand krijgt, ben ik wel benieuwd waar dit geëindigd is.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:43
De gemeente gaat over de adressen. Deze worden opgenomen in de Bag. De planners van de de bezorgers werken ook vanuit die database. Het kan zijn dat je bij het plaatsen van de bestelling een ander (fictief) adres opgeven niet lukt. Of dat ze het fictieve adres niet kunnen vinden. Zeker bij een bezorger die niet plaatselijk bekend is. Dan blijft een toevoeging bij de bestelling over. Bij veel webshops kun je wat extra info opgeven, maar de vraag is of de bezorger dit leest…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Dinictus208 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:40:
Nu dit topic toch de kick van de maand krijgt, ben ik wel benieuwd waar dit geëindigd is.
Ik heb er nog niets mee gedaan vooralsnog.
Ook mede dat ik nog steeds geen deurbel heb geïnstalleerd aan die ont. Die ligt al bijna een jaar in de doos te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:52
Radar heeft gisteren een filmpje geplaatst, wat hier eigenlijk een beetje over gaat.

Zodra een adres niet in de basisadministratie van de gemeente staat, sturen de machines de post automatisch terug.

Een bordje zoals @The Eagle aangeeft zou moeten werken.
Als ze merken dat je daar altijd bent, komen ze waarschijnlijk niet eens meer naar je huisadres.
En anders misschien een pakketkluis?

[ Voor 18% gewijzigd door FRANQ op 01-10-2024 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Had het toevallig afgelopen week met de buren erover.
Nr 2 was er, daarna zijn er op twee percelen ervoor 2 twee huizen gebouwd.
2 is 2c geworden
En de nieuwe huizen 2a en 2b :F

En daarom is er geen nr 2
Veel pakketjes komen ook niet aan op 2a overigens.

Pagina: 1