Toon posts:

Buitendouches

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Iemand die een buitendouche staan heeft?
Ik overweeg dit te plaatsen.
Echter veel vragen.
Een douche nemen die je laat staan/ of binnenpakt in de winter?
Met of zonder solar? Werkt dat wel?
Ik ga zoiezo geen warmwaterleiding leggen.
Dus gewoon gardenaslang erop en gaan.
Is ook niet om te douchen / douchen maar gewoon es onderstaan en afspoelen of verfrissen.

Merk en/of tips welkom !
Foto's uiteraard nog beter om inspiratie op te doen !

Acties:
  • +23Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Hier een buiten douche.
Gewoon vast in/aan de gevel ( net als in een badkamer)
Met putje op het riool aangesloten
skank schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:28:

Met of zonder sonar? Werkt dat wel?
Geen last van duikboten, dus sonar is niet nodig waar ik zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skank
  • Nu online
jack zomer schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:53:
Hier een buiten douche.
Gewoon vast in/aan de gevel ( net als in een badkamer)
Met putje op het riool aangesloten

[...]

Geen last van duikboten, dus sonar is niet nodig waar ik zit.
Heb het aangepast :) moest solar zijn uiteraard :p

Mag ik vragen welke je hebt?
Dus die blijft in de winter hangen bij jullie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:35
dat is toch net als een buitenkraan? aan de gevel? gat door je gevel boren, douchekop buiten, in de winter aftappen. putje eronder als optie.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 12:05
Mijn ouders hebben gewoon een afvoerputje in het terras, en een gardena buitendouche die je in de grond kan prikken. Vroeger stak die in de rand van het gras; nu zijn er aan de muur 2 beugeltjes gemaakt (voor electriciteitsbuis) waar de douche in klikt. Neem je in de winter zo naar binnen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:01

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik zou het putje wel laten weglopen in de tuin. Zonde van dat kostbare water om het niet je plantjes te voeren. my2cents

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
skank schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:59:
[...]

Heb het aangepast :) moest solar zijn uiteraard :p

Mag ik vragen welke je hebt?
Dus die blijft in de winter hangen bij jullie.
Gewoon een willekeurige binnenkraan op de waterleiding van de gevel.
Met een willekeurige douch daar aan vast.

Betegeld vloertje met putje.

En ja hier blijft hij hangen. Maar winters zijn in Spanje niet zo koud
In nld zou ik zeker de leiding aftapbaar maken, zodat je geen problemen krijgt met bevriezen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:29
Ik heb een 'kantelbare douche wandhouder' aan de muur naast het keukenraam geschroefd. Ik heb een slang met douchekop (als set, zat misschien zelfs wel bij elkaar met die wandhouder, dus zoiets als dit) met een koppelstuk aan een stuk tuinslang. Die tuinslang kan door mijn keukenraam (kiepstand) en dan met een koppelstuk op de keukenkraan. Zo kan ik me wel ook warm douchen.
En nog een eenvoudig uittrekbaar windscherm, voor iets meer privacy.

Ik had ten tijde van de foto de grindtegels nog niet omgedraaid, dat stond niet prettig, dus een paar van die houttegelmatjes (Action) en klaar. Overigens zit daar ook wel precies het putje, dus dat is ook wel handig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• skank
  • Nu online
Ik zoek wel iets dat wat "zen" uitstraalt in de tuin, het oog wil ook wat :)
4

Acties:
  • 0Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 12:05
skank schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:55:
Ik zoek wel iets dat wat "zen" uitstraalt in de tuin, het oog wil ook wat :)
4
Aangezien je een inkoppertje wil: laat je vrouw douchen, als het oog wat wil :+
Wil/kan je die douche niet wat beschut zetten?
Ofwel kies je een douche die geschikt is voor buitengebruik (vriesvast), of je zorgt dat je hem vriesveilig kan maken, bijvoorbeeld uitblazen met perslucht als je een compressor hebt; of een leegloopventiel in de aanvoerleiding ondergronds plaatsen zodat het water wegloopt als je de kraan binnen dicht (zorg dan wel dat de douche ook netjes helemaal kan leeglopen).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skank
  • Nu online
Grappig :)
Nee afschutting hoeft niet, is niet om in ons blootje te douchen. Eerder gewoon verfrissen.

Hier es gekeken

https://buitendouche.nl

Die kun je makkelijk terug binnenhalen lijkt me

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-06 23:29
75,- Aldi buiten douche vorig jaar. Zwarte koker lekker in de zon, alleen koudwater aansluiting. Heerlijk afgespoeld, met de kids incl haren wassen. Ga wel kijken of ik er warm naar toe moet brengen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:09
Pas wel op met ontwikkeling van legionella als je iets van verwarming met de zon gaat maken. Zeker aangezien een douche water vernevelt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skank
  • Nu online
_NvS_ schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:50:
75,- Aldi buiten douche vorig jaar. Zwarte koker lekker in de zon, alleen koudwater aansluiting. Heerlijk afgespoeld, met de kids incl haren wassen. Ga wel kijken of ik er warm naar toe moet brengen.
Neem je die dan binnen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-06 23:29
Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Die zwarte koker is gevuld met water, dat warmt gedurende de dag op. Op een warme dag is het water heet, eerst meng je met koud daarna (5-10 mins later) wordt dit kouder en gebruik je het laatste beetje warm water door de kraan op de buitendouche alleen op warm te zetten.

Zoiets dus 😊

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-06 15:57

PinusRigida

I put the p in pool.

Iemand die een buitendouche staan heeft?
Ik overweeg dit te plaatsen.
Echter veel vragen.
Een douche nemen die je laat staan/ of binnenpakt in de winter?
Met of zonder solar? Werkt dat wel?
Ik ga zoiezo geen warmwaterleiding leggen.
Is ook niet om te douchen / douchen maar gewoon es onderstaan en afspoelen of verfrissen.

Merk en/of tips welkom !
Foto's uiteraard nog beter om inspiratie op te doen !
...edit: ik sprak over zo'n solar-douche -zwarte zak water in de zon hangen- handig tijdens kamperen maar vermoedelijk niet waar TS naar op zoek is. :*)

[Voor 28% gewijzigd door PinusRigida op 23-05-2023 11:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:29
Als het gewoon om af te spoelen of verfrissen is, werkt een simpele sproeikop voor op de slang ook prima.
https://www.action.com/nl-nl/p/ferm-sproeikopset-/

En ik zie bij de AC tion trouwens ook deze:
https://www.action.com/nl...tuindouche-en-sproeilans/

• skank
  • Nu online
Zelfbouw lijkt me wel iets
YouTube: Tuindouche 1/2

• skank
  • Nu online
Decathlon heeft er ook lol

https://www.decathlon.be/nl/search?Ntt=douche

Maar heb nog iets mooiers gevonden, wel geen solar

https://outdoorshower.nl/shop#!/products/douche-fleur
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee