Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenT1987
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-01-2024
Beste alle!

Sinds kort ben ik verhuisd en aangezien de wifi punten van de KPN mijn 50mb omzette naar 5mb ben ik overgestapt naar DECO X50. Deze haalt tenminste wel mijn 50 mb (met gemiddeld 70mb).

Hij is ingesteld als Acces Point, met een kabel zit hij in mijn router van de KPN.
Op de zwarte box heb ik de wifi disabled en is dus de enige wifi in het huis die van de DECO.

Alles en iedereen ziet de wifi, behalve mijn Asus GL752VW. Hij ziet wel andere netwerken, behalve die van mij zelf.

Ik heb;
- de DECO een aantal keren opnieuw opgestart zonder resultaat,
- drivers opnieuw geinstalleerd op de laptop
- via instellingen van de wifi adapter, geavanceerd, Preferred band gewisseld 2,4-5-auto geen succes
- via instellingen van de wifi adapter, geavanceerd, 802.11n channel 2,4Ghz veranderd
- via instellingen van de wifi adapter, geavanceerd, 802.11n channel 5Ghz veranderd
- via instellingen van de wifi adapter, geavanceerd, wireless mode veranderd, 802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11bg, 802.11ag en hij staat nu op 802.11abg (dit vindt ik wel gek, aangezien hierboven ik het heb over de 802.11n, maar ik weet weinig van wifi, dit viel mij op.

Ik las ook iets over een regio die je kon instellen, maar die optie zie ik helaas niet.
Met het typen van dit bericht zit ik op de wifi hotspot 5Ghz van mijn telefoon, die hij wel weer ziet....

Wat kan ik nog doen? Behalve heel windows eraf gooien en opnieuw erop te zetten, dat is A geen optie en B zit ik even niet op te wachten _O- Maar goed, het moet toch anders kunnen zou je zeggen.

Ik hoop dat iemand weet wat ik nog over het hoofd heb gezien.

Groet,
Steven :w

PS. Als ik een hotspot maak met de naam van mijn huidige wifi met hetzelfde ww dan verbind hij wel automatisch...

[ Voor 3% gewijzigd door StevenT1987 op 22-05-2023 11:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Bij de specs zie ik 5ghz (band 1) staan. Nu ben ik ook geen expert, maar kan het zijn dat je AP op een kanaal uitzend die je laptop niet kan zien?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:50
Kan het zijn dat die DECO's ingesteld staan om zowel 2.4 als 5 GHz over één SSID te gooien?
Heb hier ooit een laptop gehad die daar van over de zeik ging. Bedenk me wel dat die het SSID wel zag, maar verbinden deed hij niet (kon alleen 2.4 GHz).

Ik zou zelf juist in de instellingen van de DECO kijken om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 14:15
Staat de laptop heel misschien in airplane mode? Volgens mij zie je dan reeds bekende netwerken nog.

Kan de laptop connecten op andere netwerken? Eventueel een hotspot op mobiel proberen.

Drivers van wifi kaart herinstalleren.

Edit** Welke wifi chipset is dit? Bij hardware beheer kan je dit zien.

[ Voor 13% gewijzigd door TRAXION op 22-05-2023 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:15
Arunia schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:13:
Kan het zijn dat die DECO's ingesteld staan om zowel 2.4 als 5 GHz over één SSID te gooien?
Heb hier ooit een laptop gehad die daar van over de zeik ging. Bedenk me wel dat die het SSID wel zag, maar verbinden deed hij niet (kon alleen 2.4 GHz).

Ik zou zelf juist in de instellingen van de DECO kijken om eerlijk te zijn.
hier zat ik ook aan te denken. als de band geschared is zien sommige apparaten het netwerk compleet niet meer. heb dit zelf ook met meerdere apparaten gehad waar het netwerk totaal niet gezien werd als de SSID gedeeld wordt.

wat je kan proberen is ieder netwerk apart een naam te geven dan is de kans groot dat hij dan of wel de 2.4 of de 5 ghz SSID ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 11:46
@StevenT1987 Om welke uitvoering gaat het precies van de Asus ROG GL752VW-A1234B (dat laatste stuk dus) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Puch-Maxi op 22-05-2023 11:35 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:13
Heb zelf meegemaakt dat na het vervangen van mijn modem/router voor mijn deco, de verbinding opeens onstabiel werd. Dit omdat de devices vanuit geheugen bepaalde verbindinginstellingen hebben die ze onthouden bij dat netwerk (wat dus niet meer klopt).
In mijn geval: nieuwe SSID aangemaakt en alles werkt perfect.
Misschien werkt dit voor jou ook.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lachlan Osborn
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05-2023
Heeft u bijgewerkte WiFi-stuurprogramma's geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Sommige apparatuur heeft moeite met WPA3 (ook als WPA2 hiernaast beschikbaar is). Nu weet ik natuurlijk niet of je WPA3 ingeschakeld hebt en of dit het issue is. Maar als je toch aan het troubleshooten bent, zou je kunnen kijken of de laptop wel verbinding maakt wanneer de accespoint als WPA2 only ingesteld is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StevenT1987
Poterverdrie! Ik vond het zo stil op mijn email met reacties. Krijg dus geen meldingen.... Excusses.

@Detmer
De DECO heeft een keer gewisseld van kanaal en toen zag hij het SSID ook niet. De 2.4Ghz zit op een ander kanaal en deze ziet hij ook niet.

@Arunia
2.4Ghz en 5Ghz hebben idd hetzelfde SSID. Maar beide onzichtbaar evenals het Guest netwerk.
Ik gebruik de DECO app maar kan daar niet echt mee overweg, zocht idd naar een paar opties die ik niet kon vinden. Heb eerlijk gezegd nog niet gekeken of ik op de hoofd DECO kan inloggen via IP.

@TRAXION
De laptop staat niet op Airplane mode want kan A wel andere wifi's zien en kan verbinden met de Hotspot van mijn telefoon. Het is overigens de Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7265

@Puch-Maxi
Het is de T4232T

@Cyriel85
Ik snap je helemaal, maar het is zo'n leuk SSID. Wat ik niet heb kunnen vinden is waar de opgeslagen SSID staan zodat ik deze kan verwijderen. Maar als ik via mijn telefoon een Hotspot maak met hetzelfde SSID dan logt hij direct in (vanuit zijn geheugen dus)

@Lachlan Osborn
Uiteraard heb ik de website bezocht en ook via asus zelf laten zoeken maar ik heb de meest recente versie.

@Chris.nl
Ik heb daar naar gekeken en deze staat op WPA/WPA2. WPA3 is niet geselecteerd.

Hopelijk kan ik iedereen bereiken en duik ik even in mijn notificaties per mail.
Excuses voor de late reactie, ik zit er nu op!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 14:15
@StevenT1987 je zou kunnen overwegen de intel driver te installeren https://www.intel.com/con...el-wireless-adapters.html deze is een aantal versies nieuwer dan die op de Asus site.

Of dit daadwerkelijk een oplossing is durf ik niet te garanderen.
Het is wel een vreemd probleem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StevenT1987
@TRAXION

Ik een heel bericht getyped dat ik dit idd al had gedownload maar er nu ook echt achter kom dat het de verkeerde was... De 32 bit ipv de 64 bit gedowload. Op de verkeerde knop geklikt haha....

Inmiddels opnieuw opgestart..... ja hoor... heb weer internet via de DECO...
Hij ziet mijn WiFi weer en ook de Guest. Staat alleen als ik met mijn muis op de wifi bogen zweef een 2 achter de wifi.

Maar als dat het ergste is haha.

Lomp en onhandig maar had beter moeten kijken.

SOLVED ! Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door StevenT1987 op 22-05-2023 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:30
Mocht je je afvragen wat het nou waarschijnlijk was:
Depending on the Wi-Fi driver version used, Intel® Wireless Adapters supporting 802.11ac may not show Wi-Fi 6 (802.11ax) networks in their scan lists, and as a result, might not be able to connect to Wi-Fi 6 (802.11ax) capable wireless routers and access points, even at 802.11ac speeds.
https://www.intel.com/con...s/000054799/wireless.html

en die deco doet wifi 6. Het lijkt erop dat je wifi6 uithebt gezet tijdens troubleshooting maar misschien is dit mis gegaan want dat zou het fixen.

Enige echte fix is driver upgrade en ja het js vrij sneu dat default ms nog een stokoude driver levert

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1