Crashen van software bij alleen al het opstarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack A
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-05-2023
Waarom crasht mijn software bij alleen al het opstarten?
...

Mijn huidige setup is:
CPU: AMD Ryzen 9 5900X 12-Core
GPU: AMD Radeon RX 7900 XTX
Mobo: B550 AORUS ELITE V2
RAM: G.Skill DDR4 Ripjaws 2x16GB 3600Mhz
Power: Corsair RM1000e PSU PC voeding

Ook de drivers zijn up to date. Ook de BIOS is geupdatet.
...

Waar en wanneer komt het voor?
Bij het opstarten van Davinci Resolve dan wel Harry Potter Hogwarts kan ik zo'n 1 a 2minuten werken/spelen en dan crasht het programma. Naar mijn weten zou de huidige setup deze programma's makkelijk moeten kunnen draaien zonder enige problemen. Wellicht dat ik hier naast zit en hopelijk weet iemand waarom.

Hoop dat iemand mij kan helpen :)
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Wat doen je temperaturen? En doet hij het alleen bij deze games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack A
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-05-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ukEqiaLuQeeGoO50zoHOPgR5PpQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Gi90K4GBlcu9rIhxi6ZKBtyB.jpg?f=user_large

Zojuist de temps gecheckt tijdens het spelen (en dus ook weer crashen) van Harry Potter.
Het is inderdaad alleen bij HP qua games and Davinci qua editing software. Verder speel ik geen 'zware' games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:05

nelizmastr

Goed wies kapot

XMP/DOCP aan staan? Dan ook even zonder testen en memtest draaien. Crashende programma’s kunnen ook veroorzaakt worden door instabiel geheugen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:12

D4NG3R

kiwi

:)

Jack A schreef op zondag 21 mei 2023 @ 23:24:
[Afbeelding]

Zojuist de temps gecheckt tijdens het spelen (en dus ook weer crashen) van Harry Potter.
Het is inderdaad alleen bij HP qua games and Davinci qua editing software. Verder speel ik geen 'zware' games.
Je CPU wordt erg warm en zit waarschijnlijk te throttlen om niet nog warmer te worden, de GPU met haar 105C hotspot is zelfs zorgwekkend warm en gelinked aan een bekend probleem.

Het zou zomaar eens de oorzaak kunnen zijn, zeker gezien de crashes dus enkel en alleen voorkomen onder (flinke) load. Ook als dit niet de oorzaak is zou ik er wel wat aan doen, als dit bij HL al gebeurt wil ik niet weten hoe hoog de boel oploopt als je begint met renderen in Resolve.

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 22-05-2023 08:11 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken