Beste Tweakers,
Bij mijn vorige samengestelde PC zijn de tips die ik van jullie heb ontvangen van grote waarde geweest.
Inmiddels wordt het weer tijd voor een upgrade, of liever nog, een compleet nieuwe build. Ik heb een redelijk goed idee bij wat ik wil, maar zou dit graag toch nog een keer met jullie willen spiegelen, vooral op het vlak van geheugen en moederbord. Maar mogelijk dat jullie ook op andere vlakken nog aanmerkingen hebben.
De gekozen kast kom ik niet vaak tegen. Looks maken mij eigenlijk niet zoveel uit, en bij GamersNexus kwam deze kast erg goed uit de verf.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal grotendeels gebruikt worden voor Gaming (2K/4K - 144Hz)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik verwacht zo rond de 2600 euro uit te geven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, dit wordt een compleet nieuwe build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De hele chabang. Ik ben van plan deze wederom zelf te assembleren. Mijn oude build wil ik in zijn geheel verkopen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hoewel ik altijd een Intel persoon ben geweest, neig ik dit keer toch heel erg naar een AMD build. Mijn huidige samenstelling is daar dus ook op gebaseerd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee. Mijn huidige build is met momenten vrij luid. Dit mag wel wat minder. Ik verwacht echter dat dit met de huidige samenstelling al minder zal zijn.
Ga je overklokken?
Nee, dit is iets waar ik niet vertrouwd mee ben.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een keer eerder met jullie advies een build gemaakt. De feedback die ik toentertijd kreeg is mij enorm bevallen. Daarom wil ik mijn idee graag met jullie spiegelen. Ik heb al een voorstel staan, zie ook beneden. Vooral op het gebied van geheugen en moederbord ben ik benieuwd naar jullie advies. Maar ook vorige keer heb ik goed advies gekregen op vlakken die ik afgedekt dacht te hebben.
Bij mijn vorige samengestelde PC zijn de tips die ik van jullie heb ontvangen van grote waarde geweest.
Inmiddels wordt het weer tijd voor een upgrade, of liever nog, een compleet nieuwe build. Ik heb een redelijk goed idee bij wat ik wil, maar zou dit graag toch nog een keer met jullie willen spiegelen, vooral op het vlak van geheugen en moederbord. Maar mogelijk dat jullie ook op andere vlakken nog aanmerkingen hebben.
De gekozen kast kom ik niet vaak tegen. Looks maken mij eigenlijk niet zoveel uit, en bij GamersNexus kwam deze kast erg goed uit de verf.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal grotendeels gebruikt worden voor Gaming (2K/4K - 144Hz)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik verwacht zo rond de 2600 euro uit te geven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, dit wordt een compleet nieuwe build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De hele chabang. Ik ben van plan deze wederom zelf te assembleren. Mijn oude build wil ik in zijn geheel verkopen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hoewel ik altijd een Intel persoon ben geweest, neig ik dit keer toch heel erg naar een AMD build. Mijn huidige samenstelling is daar dus ook op gebaseerd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee. Mijn huidige build is met momenten vrij luid. Dit mag wel wat minder. Ik verwacht echter dat dit met de huidige samenstelling al minder zal zijn.
Ga je overklokken?
Nee, dit is iets waar ik niet vertrouwd mee ben.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een keer eerder met jullie advies een build gemaakt. De feedback die ik toentertijd kreeg is mij enorm bevallen. Daarom wil ik mijn idee graag met jullie spiegelen. Ik heb al een voorstel staan, zie ook beneden. Vooral op het gebied van geheugen en moederbord ben ik benieuwd naar jullie advies. Maar ook vorige keer heb ik goed advies gekregen op vlakken die ik afgedekt dacht te hebben.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 7900X Boxed | € 409,- | € 409,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B650 GAMING X AX (rev. 1.0) | € 193,- | € 193,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC Edition 24GB GDDR6 | € 1.199,- | € 1.199,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Torrent Black Solid | € 180,12 | € 180,12 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 103,90 | € 103,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 145,78 | € 145,78 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 178,70 | € 178,70 |
| Totaal | € 2.509,40 | |||