Hoeveel bestellingen krijgt een kebabzaak?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.698 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06 21:16
Hallo

Heeft iemand er een idee van hoeveel bestellingen per dag een gemiddelde pizza- of kebabzaak binnenkrijgt via Takeaway of Uber Eats? Zowel in de stad als in een kleiner dorpje?

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hangt af van de dag, van promoties, van concurrentie, van hoe groot de zaak is etc.

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:04
42

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-10 14:23

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

3

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
Homeland schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:25:
Hangt af van de dag, van promoties, van concurrentie, van hoe groot de zaak is etc.
Een zaak die in een klein dorp <5000 inwoners. Enigste zaak in het dorp. In de omliggende regio misschien 10 concurrenten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
69 natuurlijk, wat dacht je dan zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-06-2023

fps

ONiel schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:29:
[...]

Een zaak die in een klein dorp <5000 inwoners. Enigste zaak in het dorp. In de omliggende regio misschien 10 concurrenten.
Misschien kan je bij die zaak zelf informeren?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Of vragen of marktonderzoek doen.

Lekkere strandstoel pakken en paar dagen voor de deur zitten turven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:48

Honesty

kattenneus!

In onze straat zit een turkse bakker die ook kebab verkoopt en die heeft zeker meer dan 1000 klanten per dag(wonen wel bij veel hogere scholen)
En denk 1% take away

[ Voor 7% gewijzigd door Honesty op 21-05-2023 20:39 ]

Festina lente

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03:13
Dat is makkelijk zelf na te gaan. Doe een bestelling vlak na openen en doe een tweede bestelling vlak voor sluitingstijd. De twee ordernummers trek je van elkaar af en je weet het aantal bestellingen! :*)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:16

-tom-562

Oliesjeik

Ik denk 7

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hier in elk geval 1 of meer dan 1
De calzone was net weer heerlijk.

@ONiel
Maar vanwaar je interesse?

[ Voor 12% gewijzigd door jack zomer op 21-05-2023 21:14 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Puch-Maxi schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:39:
Dat is makkelijk zelf na te gaan. Doe een bestelling vlak na openen en doe een tweede bestelling vlak voor sluitingstijd. De twee ordernummers trek je van elkaar af en je weet het aantal bestellingen! :*)
Daarom slaan ze soms een x-aantal nummers over, denkt TS straks dat hij met gemak 3000 broodjes per dag kan gaan verkopen *O*

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08:11
80085 op vrijdag, zaterdag en zondag. Overige dagen gemiddeld 1337.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03:13
Of je gaat buiten staan met een handteller/personenteller en telt het aantal bestellingen dat weg gaat :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-10 15:08
knip, verkeerde post

[ Voor 65% gewijzigd door corporalnl op 21-05-2023 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ONiel schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:29:
[...]

Doe een paar aannames:
5000 inwoners=1650 huishoudens
Ieder huishouden gaat 1x per week eten halen/laten bezorgen
Er zijn vijf mogelijkheden in het dorp, pizza, patat, chinees, shoarma, iets met ketjap/peper.
Deze zaken zijn zes dagen per week geopend.
1650 mogelijke bestelling, verdeeld over zes dagen is 275 per dag, 55 per eettent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ik dacht ongeveer 12 per uur, behalve op even dagen van oneven weken. Dan komt het net op 11 per uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05:50

Fiber

Beaches are for storming.

Miljoenen...

Om al dat criminele geld weer wit te wassen...

:7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Bedoel je de daadwerkelijke bestellingen, of die voor in de administratie als dekmantel voor het witwassen van crimineel geld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:10
Eerste wat mij te binnen schiet is “hoe lang is een Chinees”

Maar serieus, vanwaar deze vraag? Wil je investeren? Is je bestelling te laat bezorgd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:41

BLACKfm

o_O

Ik denk dat het een front is. Voor de gezelligheid komen alle neven en ooms gratis eten, en als je het codewoord weet mag je doorlopen naar achteren voor de gokautomaten.

Ze verkopen dus niks. Althans, als ik er kom lijkt het net 1 grote familie, maar misschien is het niet de zelfde als die jij bedoelt...

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
*knip*

[ Voor 111% gewijzigd door RoD op 21-05-2023 22:55 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Och ja, de zevenenveertigste sneleten, foodticket, sitedish, enzovoorts die denken het goedkoper te kunnen dan Thuisbezorgd. Tot er geld besteed moet gaan worden aan marketing, support, aansluiten van nieuwe shops, of, ik noem maar wat, marktonderzoek.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Jouw probleem is het krijgen van bestellende bezoekers op je site.

Waar zit die besparing in die je noemt voor de ondernemer? Heeft Takeaway een vaste kostendeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
CodeCaster schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:29:
Och ja, de zevenenveertigste sneleten, foodticket, sitedish, enzovoorts die denken het goedkoper te kunnen dan Thuisbezorgd. Tot er geld besteed moet gaan worden aan marketing, support, aansluiten van nieuwe shops, of, ik noem maar wat, marktonderzoek.
Het verschil is dat het voor mij niet zo groot moet zijn als Takeaway. Ik doe het meer voor mijn plezier, en als ik er een leuk maandloon op overhoud is het leuk. Denk dat er nog wel plaats is op de markt hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De beste besparing voor zo'n zaak is een lokaal telefoonnummer. Als ik lokaal, via de telefoon, een pizza bestel en die ophaal kost dat 11.-. Doe ik het via thuisbezorgd is de pizza 18.- per stuk en pas vanaf twee stuks is de bezorging inbegrepen.
Die grapjassen van JustEat vragen onderhand 20%.

[ Voor 9% gewijzigd door jadjong op 21-05-2023 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
mrmrmr schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:31:
Jouw probleem is het krijgen van bestellende bezoekers op je site.

Waar zit die besparing in die je noemt voor de ondernemer? Heeft Takeaway een vaste kostendeel?
Takeaway is 14% commissie in dorpen zonder koeriers, dus op een bestelling van €35 is dit tegen de €5. Bij mij is het €1/bestelling.

+ Ik focus mij op zaken in kleinere dorpen, niet in steden. In de stad waar ik woon surfen mensen direct naar Takeaway.com om eten te bestellen. In het dorp waar ik vroeger woonde, doen mensen dat niet. Ze zoeken op Google naar "Bestellen bij zaak X". Nu komen ze op de Takeaway-pagina van die zaak uit, maar het is makkelijk mogelijk mijn pagina als 2e te laten verschijnen. Een paar bestellingen per dag via mijn platform zou al leuk zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door ONiel op 21-05-2023 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 11-10 01:18
Homeland schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:52:
[...]

Daarom slaan ze soms een x-aantal nummers over, denkt TS straks dat hij met gemak 3000 broodjes per dag kan gaan verkopen *O*
Dus doe je eerste twee bestellingen en einde dag nog twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
jadjong schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:31:
De beste besparing voor zo'n zaak is een lokaal telefoonnummer. Als ik lokaal, via de telefoon, een pizza bestel en die ophaal kost dat 11.-. Doe ik het via thuisbezorgd is de pizza 18.- per stuk en pas vanaf twee stuks is de bezorging inbegrepen.
Die grapjassen van JustEat vragen onderhand 20%.
Justeat zal alleen maar duurder worden omdat het een gigantisch bedrijf is, in moeilijke papieren zit, duizenden werknemers moet betalen, aandeelhouders moet tevreden houden,...

Als ik een stuk of 25 pizzazaakjes en kebabzaken kan binnenhalen die wat bestellingen binnenhalen is het voor mij al geslaagd. Dan kan ik op €1/bestelling blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
Dan gewoon een beetje organisch laten groeien en hier en daar in die dorpen kleine social media marketing-campagnes lanceren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 23:48
Juist, de zoveelste 'Thuisbezorgd maar dan met een lagere commissie!', kan niet misgaan. Waarom zou ik bij jouw mini-site gaan bestellen als ondernemers een prijsgarantie moeten hanteren waarbij Thuisbezorgd nooit duurder mag zijn dan bij direct/etc bestellen? Het gratis blikje frisdrank maar dan een gebrek aan klantenservice, klachtenbemiddeling, up-to-date menukaart, enzovoorts?

Het principe van een bedrijf als Sitedish waar een ondernemer zijn "eigen" site krijgt lijkt me een betere USP die jij ondernemers kan aanbieden. Dan krijgt de kebabzaak www.kebabbie-lutjebroek.nl waar ze mee kunnen promoten op hun folder en jij krijgt daar wat commissie van. De zoveelste indexer, man...

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Laatst online: 01:41

BLACKfm

o_O

Gebruik thuisbezorgd en dergelijke site waar ze voor bedoeld zijn. Als een soort mediamarkt.

Kijken wat er beschikbaar is en dan gewoon direct bij de bron bestellen.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:43
hoale.nl ook een goede!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
MacorgaZ schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:56:
Juist, de zoveelste 'Thuisbezorgd maar dan met een lagere commissie!', kan niet misgaan. Waarom zou ik bij jouw mini-site gaan bestellen als ondernemers een prijsgarantie moeten hanteren waarbij Thuisbezorgd nooit duurder mag zijn dan bij direct/etc bestellen? Het gratis blikje frisdrank maar dan een gebrek aan klantenservice, klachtenbemiddeling, up-to-date menukaart, enzovoorts?

Het principe van een bedrijf als Sitedish waar een ondernemer zijn "eigen" site krijgt lijkt me een betere USP die jij ondernemers kan aanbieden. Dan krijgt de kebabzaak www.kebabbie-lutjebroek.nl waar ze mee kunnen promoten op hun folder en jij krijgt daar wat commissie van. De zoveelste indexer, man...
Praat met een kebabzaak, ze zijn allemaal Takeaway beu omdat de commissie veel te hoog is. Mijn selling point is dat ze bij mij gewoon veel meer kunnen besparen.

En waarom zou iemand bij mij bestellen? Wel, waarom niet? Ik denk niet dat iemand die even een pizza wil bestellen gaat liggen denken over klantenservice, klantenbemiddeling,... Het enige wat ze denken is "Ik heb honger ik wil eten". Dan Googl'en ze "bestellen bij zaak X". 90% zal klikken op de Takeaway-pagina van de zaak omdat die als 1e staat, maar als 10% klikt op mijn link die eronder staat met de titel "Goedkoper online bestellen bij zaak X" is dat genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
Ik geef toe, er zijn veel alternatieven. Maar om eerlijk te zijn, zijn de meeste van die alternatieven heel brak.
En ik snap niet waarom iedereen denkt dat omdat er één gigant bestaat in een sector, er geen marktplaats meer over is.

We hebben toch ook honderden auto-merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GoT is er niet om jouw marktonderzoek voor je te doen, en al helemaal niet om je website/dienst te promoten.

Dit topic gaat dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.