Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensuna
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-01-2024
Goede avond Tweakers,

Ik beschouw mij een hobbyist als het gaat om netwerken en heb bij deze vraag nu al wel jullie hulp en ervaring nodig.

In het verleden 3 Deco M4 Mesh routers ontvangen van Ziggo die ik nu gebruik met de provider T-Mobile. Ik heb een Zyxel T54 modem gelinkt naar de eerste (hoofd) Deco die weer aangesloten is op een TP-Link Switch, die vervolgens weer naar de Deco in de woonkamer gaat en naar de Deco op de 1e verdieping. Achter de Deco's van de woonkamer en de 1e verdieping zitten weer switches waar er weer apparaten op aangesloten zijn.

Snelheid was enige tijd prima en bleef redelijk stabiel naar de snelheden die je mag verwachten van een 1Gbps verbinding. Maar sinds enige tijd valt eens per week de snelheid terug naar 100Mbps (10.5 MB per seconden). Na de gehele Deco netwerk te resetten is de snelheid weer voor eventjes normaal.

Hebben jullie enig idee waarom het netwerk dus wel de snelheden aankan voor een bepaalde tijd, maar om dan vervolgens weer terug te gaan naar ongeveer 100Mbps?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 20:11
Wat als eerste in mij opkomt:
check je utp kabels....
Gebruik je originele kabels of zelf aangeknepen?

[ Voor 19% gewijzigd door EverLast2002 op 21-05-2023 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensuna
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-01-2024
Hallo EverLast2002.

Bedankt voor je antwoordt. Het zijn orginele UTP kabels. Heb net eens de switch opnieuw gereset en nu blijft het langer 'goed' zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 20:11
Schiet me net te binnen, maar hebben je switches (of switch) een Energy Green feature ?
Dan schakelen bepaalde poorten op je switch naar een energiezuinige stand,
kan zijn dat dit 100Mbps is.