Toon posts:

Ventilatie houten schuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ik heb een houten schuur met balken geraamte aan de binnenkant met een betonnen vloer van ongeveer 20jaar oud. De schuur komt deze week weer netjes in de verf en de ventilatie roosters zijn aan vervanging toe.

De schilder wees mij er op dat de ventilatie in de schuur niet helemaal op orde is omdat de ventilatie roosters binnen uitkomen in een kast vol met spullen. Klinkt logisch maar ongeveer elke wand vd schuur is grotendeels afgedekt. Aan de ene kant kast3n, achterin boodschappen en een koelvries combinatie en aan de rechterkant fietsen met daarboven legplanken.

Stel ik zou een pijp maken in het dak. Heb ik dan in de wanden ook nog een rooster(s) nodig, moet dit hoog of laag en hoever bij de dakdoorvoer vandaan?

Dank voor de tips.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-06 22:17
Kun je een ventilatierooster in je deur maken misschien

Joe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Is de schuur kier/tochtdicht? Komt er ooit vocht in te staan (bij regen bijv.) en heb je last van schimmelvorming of een muffe geur?

Ik zou me er niet heel druk om maken, hooguit als de binnenkant ook geschilderd wordt even een dagje de deur open laten.

Meer ventilatie is altijd prima, je kunt ook dauerluftung boven de ramen plaatsen en die 24/7 open laten staan maar zolang je niet actief lucht laat rondstromen gaat het weinig opleveren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Nu online
BennieWolters schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:31:
Kun je een ventilatierooster in je deur maken misschien
Ja kan maar vind ik niet de mooiste oplossing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Nu online
Oon schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:34:
Is de schuur kier/tochtdicht? Komt er ooit vocht in te staan (bij regen bijv.) en heb je last van schimmelvorming of een muffe geur?

Ik zou me er niet heel druk om maken, hooguit als de binnenkant ook geschilderd wordt even een dagje de deur open laten.

Meer ventilatie is altijd prima, je kunt ook dauerluftung boven de ramen plaatsen en die 24/7 open laten staan maar zolang je niet actief lucht laat rondstromen gaat het weinig opleveren.
Nee schuur is niet muf.
Bij veel regen is de binnenkant dak nat en als het flink vriest de frisdrank ook bevroren. Verder geen schimmel oid. MDF kasten staan ook nog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:11
De schuurdeur gaat toch ook regelmatig open/dicht? Ik snap dat de schilder het constateert en erop wijst, maar als jij in twintig jaar niks bijzonders hebt gemerkt aan ventilatieproblemen, valt het vast reuze mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:58
Als de kast niet helemaal tot boven loopt, kan je deze niet 5cm naar voren halen? Dan heb je in ieder geval verse lucht.
En vraag aan je schilder wat voor invloed dit heeft, als er problemen zijn over een half jaar gooit hij het dan natuurlijk als eerste op de ventilatie.. Zou het wel oplossen.
Een kleine pijp in het dak ook een optie. Weet niet wat je dakbedekking is maar met een plakplaat is dat eenvoudig te realiseren.

[Voor 56% gewijzigd door FitTiv op 21-05-2023 21:32]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee