KPN gaat hier glasvezel naar mijn huis aanleggen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-03 00:03
Mijn vraag
Heeft glasvezel een nog lagere ping bij online gamen ? (als coax internet) Amsterdam Noord

Ik zit al jaren bij ziggo, en heb op de prijs van het abonnement na weinig te klagen. 200/30 volgens speedtest, met een ping van 10ms.

Andere Ziggo gamers uit Amsterdam worden wel eens verdacht van vals spelen vanwege onze lage ping.
10 - 13ms uit me hoofd. (niet dat ik snap hoe je en ping zou kunnen faken, maar goed)

Van de week kreeg ik post van de KPN, of ik toestemming wilde geven voor een gratis glasvezel aansluiting.
Ik heb natuurlijk toestemming gegeven en zit nog nergens aan vast.

Maar ik ben wel benieuwd of ik met glasvezel dus een nog lagere ping zou hebben.

Wat ik denk te weten, is dat het ziggo netwerk voor het grootste gedeelte ook al glasvezel is, maar het laatste stukje naar mijn huis nog wel coax is.

Ik ben al wel blij, dat ik nu de keuze krijg tussen glasvezel of ziggo omdat tot nu toe ik alleen de keuze had uit adsl of ziggo.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-04 21:26

B4tman_DH

To the Bat.....

de ping van glas kan zo maar richting 2ms gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
Dank je wel en wow.

Dan is de vraag of ik verschil merk tussen 10 en 2, maar ik zag al providers die goedkoper zijn als ziggo.

Ziggo heeft al jaren in o.a Amsterdam eigenlijk geen concurrentie.
Daarom kunnen ze ook de prijs maar omhoog blijven schroeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:30
Nee dat verschil zal je niet merken. Wat je wel kan merken is dat bij Ziggo de ping vaak niet stabiel is door brakke modems. Dan kan er zomaar een grote spike zijn, of veel jitter. Niet iedereen heeft hier last van, maar glasvezel heeft dat probleem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:53
Met glas heb je 9/10 keer wel een lagere ping, maar als je nu al 10ms hebt zou ik niet weten waar je minder voor nodig hebt.

Echter zou ik wel toestemming geven om glas aan te leggen, want die abonnementen zijn vaak goedkoper en de verbinding stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
Ik heb van de kpn al een email waarin ze bevestigen dat ik me aan gemeld heb, en me bedanken voor de toestemming. Dus dat is al geregeld.

In de brief stond ook dat als ik later alsnog glasvezel wil, dat geen probleem is, maar dan niet meer gratis is.

Omdat ik echter nog nergens aan vast zit is, is er geen enkele reden om geen toestemming te geven.

Het is voor mij nu even wachten op bericht wanneer ze aan de gang gaan.
Ik geloof dat er hier in de straat al glasvezel ligt, maar dat is verder niet mijn probleem.
Wel stonden of staan er hier in noord borden dat de kpn glasvezel aan het aanleggen is.

Een stabielere verbinding is natuurlijk al vooruitgang, maar ik begin het verhogen van de prijzen elk jaar bij ziggo goed zat te worden.

En dan ook nog zeggen dat je niet op kan zeggen, omdat het in de algemene voorwaarden staat.
Dat zullen we nog wel eens zien of dat stand houd, ze kunnen wel zo veel roepen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Waarom zou je niet kunnen opzeggen bij Ziggo? Of je bedoelt dokken omdat je contractperiode (indien die er is) dient uit te dienen? Dat is geen probleem toch? En leuk dat je een 'aanbieding' krijgt van KPN, maar na een half jaar of jaar betaal jij ook gewoon de volle mep (voor wat bij KPN de volle mep is dan uiteraard).

(of bedoel je iets anders?)

Niet kunnen opzeggen? Dat zou mooi zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
The_BoKmeester schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:27:
Waarom zou je niet kunnen opzeggen bij Ziggo? Of je bedoelt dokken omdat je contractperiode (indien die er is) dient uit te dienen? Dat is geen probleem toch? En leuk dat je een 'aanbieding' krijgt van KPN, maar na een half jaar of jaar betaal jij ook gewoon de volle mep (voor wat bij KPN de volle mep is dan uiteraard).

(of bedoel je iets anders?)

Niet kunnen opzeggen? Dat zou mooi zijn :D
Dat is wat Ziggo beweert en wat ik niet geloof, maar dat gaat inderdaad over de contract periode.

Ik zit al jaren bij ziggo, en heb online al gezien dat het geen stand houd wat ziggo beweerd.
Misschien wel voor mensen die net een nieuw contract hebben afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:43
@Gps4l Van brief tot werkende verbinding kan maanden of langer duren…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 09:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nHOHlJLXsSZ5ZioOyt9ca1aq-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ojMXjpfik8MXX2wRSvEEpfzN.jpg?f=fotoalbum_large

Moet ik nog iets zeggen? Of is het plaatje duidelijk?

Vanaf de eerst brief dat ze gaan graven tot het aansluiten (ik was de eerste in de hele wijk) zat ongeveer 3
Maanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:09

Barrycade

Through the...

Kpn glas hier met 100/100 wat in de praktijk 120/150 is.

En een ping van 2 Ms.

Ik speel voornamelijk Battlefield, meeste Europese servers heb ik de laagste ping. Niet dat het me helpt, ben een casual gamer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:38
Als je al jaren bij Ziggo zit en recent niets aangepast hebt, bijvoorbeeld voor een korting, kun je gewoon opzeggen met een termijn van één maand. Meestal kan kpn, of welke provider je ook neemt, dit voor je regelen zodat je abonnement naadloos overgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
Roos79 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:41:
@Gps4l Van brief tot werkende verbinding kan maanden of langer duren…
Ik heb geen haast en weet niet 100% zeker of er al glasvezel in de straat ligt.

Voorlopig zeg ik ziggo ook nog niet op.

Wel is hier vorig jaar meerdere keren de straat open gebroken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:56
Als Ziggo al beweert dat je niet kunt opzeggen en jij blijkbaar hun marketingriedeltje gelooft hun coax netwerk gelijk is aan glas zou ik er zeker al weg lopen. Een provider die leugens verkoopt wil je toch niet bij blijven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:26
hcQd schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:48:
Als je al jaren bij Ziggo zit en recent niets aangepast hebt, bijvoorbeeld voor een korting, kun je gewoon opzeggen met een termijn van één maand. Meestal kan kpn, of welke provider je ook neemt, dit voor je regelen zodat je abonnement naadloos overgaat.
Pas daar wel mee op. De datum bij Ziggo is nml niet naadloos, kleine hobbel in de planning en je zit zonder internet.

Ik heb hier anderhalf jaar geleden toegehapt bij Delta, de aansluiting is in de meterkast gemaakt ruim een maand geleden, maar wanneer ik modem krijg en mijn abo ingaat (en ook werkt) is nog maar afwachten. Tot die tijd zeg ik Ziggo nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
Andros schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:04:
Als Ziggo al beweert dat je niet kunt opzeggen en jij blijkbaar hun marketingriedeltje gelooft hun coax netwerk gelijk is aan glas zou ik er zeker al weg lopen. Een provider die leugens verkoopt wil je toch niet bij blijven?
Ik verwacht dat ziggo hier in Amsterdam noord ook meerdere klanten gaat verliezen.

Ze kwamen met veel weg, omdat als ik geen adsl wilde ik geen andere keus had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
_JGC_ schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:10:
[...]

Pas daar wel mee op. De datum bij Ziggo is nml niet naadloos, kleine hobbel in de planning en je zit zonder internet.

Ik heb hier anderhalf jaar geleden toegehapt bij Delta, de aansluiting is in de meterkast gemaakt ruim een maand geleden, maar wanneer ik modem krijg en mijn abo ingaat (en ook werkt) is nog maar afwachten. Tot die tijd zeg ik Ziggo nog niet op.
Dat is ook mijn plan, ik zeg ziggo pas op als ik hier werkend glasvezel heb, en de nieuwe provider ook echt goedkoper is, niet alleen de eerste maanden.

Ik denk dat ik bij mijn opensuse vast wel twee internet verbindingen kan hebben.

Misschien kan ik me al vast in gaan lezen hoe ik dat aanpak en of het openSUSE forum lastig vallen.
Maar eerst maar even wachten tot minimaal de monteur hier geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 09:23
[...]

Bij kpn werkte dit zonder problemen. Je abonnement gaat pas lopen als je modem in de lucht is. Op die dag stopt ziggo ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-04 08:02
Ik heb destijds bewust een maand overlap gehad. Dus vanaf de datum dat de glasvezel geactiveerd zou worden en dan een maand wachten. Dat was verstandig omdat destijds het vaste telefoonnummer ook overgezet moest worden. Dat duurde 10 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Simply_jeroen schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:38:
[...]

Bij kpn werkte dit zonder problemen. Je abonnement gaat pas lopen als je modem in de lucht is. Op die dag stopt ziggo ook.
Nou, dat werkte hier verre van naadloos. Als je internet heel belangrijk voor je is, moet je of geen overstapservice nemen, of er zelf echt bovenop zitten om direct alles te annuleren als er iets mis gaat.

Ze hadden vorig jaar mijn Ziggo mooi al opgezegd, had zelfs al retourdozen van Ziggo gehad om modem + STB weer terug te kunnen sturen. En dan het mooie, nu een jaar later, nog steeds geen glasvezel. Zo naadloos gaat dat dus niet altijd. Hier zit er inmiddels al een "naadje" van ruim een jaar tussen. :)

Zoals het er nu naar uitziet, zit er hier tussen het geven van toestemming en de daadwerkelijke aanleg ruim 2 jaar. En da's 1,5 jaar langer dan beloofd door KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Je bent je ervan bewust dat het alternatief voor mensen zonder glasvezelaansluiting een DSL-verbinding op het stro-touwtjes netwerk van KPN is? KPN probeert je zelfs "tot we binnenkort glasvezel aansluiten" alvast aan te sluiten op hun stro-touwtjes en daarna laten ze je gerust nog 1,5 jaar wachten. Blij dat ik daar destijds niet ingetrapt ben. KPN kan me namelijk nog steeds niet vertellen wanneer we precies glasvezel krijgen, maar kan me al wel precies vertellen wanneer ze niets meer gaan leveren over stro-touwtjes (minder dan 600 dagen en dan is het hier einde koper).

Daar ook maar weglopen dan? Je hebt in mijn ogen maar 1 reden om weg te lopen bij Ziggo (tenzij je in een regio zit waar hun netwerk gewoon heel slecht zou zijn ofzo) en dat is de prijs. In mijn vorige woning had ik vanaf het begin glasvezel, maar ben toen tussendoor ook gewoon klant geweest bij Ziggo. Niks mis mee verder. Ik heb destijds 3 glasvezelproviders gehad en Ziggo. Destijds bij 1 provider problemen gehad bij het aansluiten van de spulletjes: KPN dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 22-05-2023 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:55
I_IBlackI_I schreef op zondag 21 mei 2023 @ 18:04:
Nee dat verschil zal je niet merken. Wat je wel kan merken is dat bij Ziggo de ping vaak niet stabiel is door brakke modems. Dan kan er zomaar een grote spike zijn, of veel jitter. Niet iedereen heeft hier last van, maar glasvezel heeft dat probleem niet.
Mijn ervaring met glasvezel van T-Mobile had enorm veel last van jitter en in de drukke avonduren een totaal onwerkbare trage verbinding. Eigen router loste het probleem ook niet op. Verhuizing naar KPN glas op datzelfde kabeltje, ONT en eigen router en de verbinding was weer supersnel. Dus ook al ligt er glasvezel dan heb je nog te maken met providers die er een zooitje van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:56
Anoniem: 39993 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 07:55:
[...]

Je bent je ervan bewust dat het alternatief voor mensen zonder glasvezelaansluiting een DSL-verbinding op het stro-touwtjes netwerk van KPN is? KPN probeert je zelfs "tot we binnenkort glasvezel aansluiten" alvast aan te sluiten op hun stro-touwtjes en daarna laten ze je gerust nog 1,5 jaar wachten. Blijk dat ik daar destijds niet ingetrapt ben. KPN kan me namelijk nog steeds niet vertellen wanneer we precies glasvezel krijgen, maar kan me al wel precies vertellen wanneer ze niets meer gaan leveren over stro-touwtjes (minder dan 600 dagen en dan is het hier einde koper).

Daar ook maar weglopen dan? Je hebt in mijn ogen maar 1 reden om weg te lopen bij Ziggo (tenzij je in een regio zit waar hun netwerk gewoon heel slecht zou zijn ofzo) en dat is de prijs. In mijn vorige woning had ik vanaf het begin glasvezel, maar ben toen tussendoor ook gewoon klant geweest bij Ziggo. Niks mis mee verder.
Uiteraard. Echter wordt het door mij bekritiseerde argument bij Ziggo vooral geroepen om mensen te overtuigen GEEN glasvezel te nemen en gewoon bij hen te blijven. In een regio waar nog geen glas ligt hoor je ze nooit over hun "glasvezelkabel" flauwekul. KPN kan hetzelfde roepen over hun kopernetwerk, dat is immers ook glas tot aan de wijkkast en het laatste stuk tot de klant is koper, zelfde verhaal. Maar zij investeren wel in de toekomst met energiezuinigere, goedkopere en snellere glasvezelnetwerken.

Dat Ziggo er voor kiest om coax te blijven gebruiken is hun eigen keuze maar het getuigt van minachting naar de klant om een duidelijk superieur netwerk af te kraken, puur omdat ze zelf de boot missen. Concurreren kan ook op prijs of inzetten op zaken die ze beter doen zoals tv of allerhande wifi beloften. Met modder gooien en mensen misleiden schaadt je reputatie alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Andros schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:02:
[...]

Uiteraard. Echter wordt het door mij bekritiseerde argument bij Ziggo vooral geroepen om mensen te overtuigen GEEN glasvezel te nemen en gewoon bij hen te blijven. In een regio waar nog geen glas ligt hoor je ze nooit over hun "glasvezelkabel" flauwekul. KPN kan hetzelfde roepen over hun kopernetwerk, dat is immers ook glas tot aan de wijkkast en het laatste stuk tot de klant is koper, zelfde verhaal. Maar zij investeren wel in de toekomst met energiezuinigere, goedkopere en snellere glasvezelnetwerken.

Dat Ziggo er voor kiest om coax te blijven gebruiken is hun eigen keuze maar het getuigt van minachting naar de klant om een duidelijk superieur netwerk af te kraken, puur omdat ze zelf de boot missen. Concurreren kan ook op prijs of inzetten op zaken die ze beter doen zoals tv of allerhande wifi beloften. Met modder gooien en mensen misleiden schaadt je reputatie alleen maar.
Blijkbaar ziet Ziggo nog genoeg ruimte op coax, anders hadden ze ook wel de laatste meters vervangen door glas. En ze hebben ook wel een punt natuurlijk, over coax kan ook gewoon veel meer dan over 2 in elkaar gedraaide dunne koperdraadjes. De noodzaak voor iets beters is bij Ziggo met DOCSIS gewoon (nog) lang niet zo groot als bij KPN met DSL.

Ik ga ook weer naar glas, als KPN het binnenkort lukt om de aansluiting te maken. Maar dat heeft echt maar 1 reden: prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:38

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

n= 1 maar ik heb hier al een paar jaar KPN Glasvezel.

Destijds 500/500 abo afgenomen want we uploaden nog wel eens wat op YT en dat is een paar weken geleden zelfs gratis ge-upgrade naar 1gb.

Nooit gezeik; en dat was op UPC/ZIggo kabel wel anders,

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:26
Simply_jeroen schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:38:
[...]

Collega had modem nog niet gekregen op afgesproken datum, Ziggo viel die dag gewoon uit. Leuk dat KPN pas in gaat als je modem wordt aangesloten, maar het einde van je Ziggo abonnement is maar net hoe makkelijk Ziggo daarmee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:29
Bij mij is kpn oplevering bijna een jaar lang meerdere keren opgeschoven kwa levering.

Ziggo werd pas uitgeschakeld na activering kpn.
Kwa ping scheelt het niet veel, wel was het ziggo modem "brak, puma chipset" dus veel jitter en spikes op de verbinding.

Voor de connectbox had ik een Cisco modem dat werkte perfect.
Nu met glas icm asus modem perfecte verbinding.

En gigabit is superfijn met de huidige updates en downloads van games welke zo 100gb kunnen zijn.

Met andere woorden ik ben zeer tevreden met glasvezel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sneakerzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 14:51
[...]

zou zelf ook altijd een maandje overloop inplannen... zonde van het geld misschien, maar je zit iig niet zonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
Ik ben geen fan van Ziggo, maar ik heb nu wel een ping van 10ms. Bij online gamen zit mijn ping altijd bij het groepje met de laagste ping.

Als ik nu van ziggo af wil, moet ik terug naar adsl.

Dat vind ik niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
Fraggert schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:23:
n= 1 maar ik heb hier al een paar jaar KPN Glasvezel.

Destijds 500/500 abo afgenomen want we uploaden nog wel eens wat op YT en dat is een paar weken geleden zelfs gratis ge-upgrade naar 1gb.

Nooit gezeik; en dat was op UPC/ZIggo kabel wel anders,
Ik heb al langer het idee, dat je met ziggo in Amsterdam wel goed zit, maar dat dit zeker niet voor heel Nederland geld.

Bron: Tweakers forum.

Probleem is wel dat ziggo hier eigenlijk geen concurrentie heeft en dus kunnen ze doen wat ze willen met de prijzen. Maar dat gaat nu dus veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
Ik heb de brief nog eens gelezen, en het lijkt er toch op dat er hier nog geen glasvezel in de straat ligt.

Dat gaat dus nog wel even duren, voor ik ook echt glasvezel kiezen kan.

Toestemming heb ik dus al weg gegeven.

Ik ben zeker van plan om ziggo niet op te zeggen totdat de glasvezel aansluiting hier ook echt werkt.
Dan ga ik dus wel dubbel betalen, maar kan wel mooi de aansluitingen vergelijken.

Er staat in de brief ook niets over hoe lang het gaat duren, alleen dat ze afspraken gemaakt hebben met de gemeente en een aannemer.

Dan is stap twee dat ze toestemming vragen aan de bewoners.

Voorlopig is het dus eerst wachten, tot ze hier ook werkelijk gaan graven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Bij Ziggo betaal je voor televisie. Iets wat ik eigenlijk nauwelijks meer kijk (de NPO app is gewoon goed).
Dus alleen internet is bij KPN glasvezel een besparing van 20 euro per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:59
Gewoon wachten totdat de glasvezelverbinding werkt en inderdaad 1 maand dubbel betalen als je niet zonder internet wilt zitten.
Heb hier T-mobile glas bekabeld een ping van 1ms en op wifi 7ms. Met Ziggo zat ik bekabeld rond de 10-15ms.

Vervolgens zal je iedere maand meerdere keren gebeld worden of je niet terug wilt want coax met een upload van 200Mbit zou volgens hun toch beter zijn dan 1000Mbit. Blokkeer je dat nummer en ben je daar ook vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
YangWenli schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:41:
Bij Ziggo betaal je voor televisie. Iets wat ik eigenlijk nauwelijks meer kijk (de NPO app is gewoon goed).
Dus alleen internet is bij KPN glasvezel een besparing van 20 euro per maand.
Ik zit al langer te denken om tv op te zeggen.

Heb nu bij ziggo alles in één. Ik heb geen mobile telefoon, al red me dect telefoon het wel tot in me tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
com2,1ghz schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:27:
Gewoon wachten totdat de glasvezelverbinding werkt en inderdaad 1 maand dubbel betalen als je niet zonder internet wilt zitten.
Heb hier T-mobile glas bekabeld een ping van 1ms en op wifi 7ms. Met Ziggo zat ik bekabeld rond de 10-15ms.

Vervolgens zal je iedere maand meerdere keren gebeld worden of je niet terug wilt want coax met een upload van 200Mbit zou volgens hun toch beter zijn dan 1000Mbit. Blokkeer je dat nummer en ben je daar ook vanaf.
Dat is wel een goed idee, hun nummer blokkeren.

Maar anders heb ik daar ook wel een systeem voor.
Gewoon ophangen en niet reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:20
Gps4l schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:33:
Ik heb de brief nog eens gelezen, en het lijkt er toch op dat er hier nog geen glasvezel in de straat ligt.

Dat gaat dus nog wel even duren, voor ik ook echt glasvezel kiezen kan.

Toestemming heb ik dus al weg gegeven.

Ik ben zeker van plan om ziggo niet op te zeggen totdat de glasvezel aansluiting hier ook echt werkt.
Dan ga ik dus wel dubbel betalen, maar kan wel mooi de aansluitingen vergelijken.

Er staat in de brief ook niets over hoe lang het gaat duren, alleen dat ze afspraken gemaakt hebben met de gemeente en een aannemer.

Dan is stap twee dat ze toestemming vragen aan de bewoners.

Voorlopig is het dus eerst wachten, tot ze hier ook werkelijk gaan graven.
Die brief heb ik maanden geleden ook gehad, van een andere partij. Prima, leg maar aan. Ik ga het niet nemen maar het kan er maar liggen. Tot op heden niks meer gehoord.. Kan me er niet druk om maken.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
Volgens een kpn site volgend jaar jan/feb.

Krijg het idee dat ze al flink achter lopen.
Vanaf begin 2020 gaan we de aankomende jaren verder met de aanleg van glasvezel in Amsterdam. Buitenveldert en Amsterdam-Noord zijn als eerste aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gps4l schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 01:34:
Dat is wel een goed idee, hun nummer blokkeren.

Maar anders heb ik daar ook wel een systeem voor.
Gewoon ophangen en niet reageren.
Daar is het bel-me-niet-register voor. ;) Ook omdat dat soort centrales meestal met afgeschermde nummers bellen.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 24-05-2023 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Gps4l schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 02:28:
Volgens een kpn site volgend jaar jan/feb.

Krijg het idee dat ze al flink achter lopen.

[...]
Ze lopen niet achter. Het gaat precies volgens plan. Eerst mensen lekker maken en overal en nergens toestemming gaan vragen voor aanleg. En vervolgens doe je 1,5 jaar zo goed als niets, geef je geen duidelijke antwoorden op vragen van mensen die zich afvragen waar je helemaal mee bezig bent.... maar je hebt wel je toestemming alvast liggen. Het is gewoon een soort van "landjepik" voor glasvezelboeren. Als KPN ergens een stuk grond "claimt" en 3 keer een schep in de grond steekt, dan is de kans vrij klein dat bijvoorbeeld ODF op die plek glas gaat aanleggen. Dan bevries je die situatie dus gewoon en kun je ondertussen verder met andere projecten. Dan zien ze wel wanneer ze het werk ooit af gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-04 08:41
CH4OS schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 07:49:
[...]
Daar is het bel-me-niet-register voor. ;) Ook omdat dat soort centrales meestal met afgeschermde nummers bellen.
Dan loop je een tijdje achter want het Bel-me-niet register bestaat sinds 2021 niet meer.

Ook mag een partij (in dit geval Ziggo) je blijven bellen als je de afgelopen 3 jaar nog klant bij ze bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:59
Gefeliciteerd. Ziggo zuigt enorm en KPN is best OK.

Al gezegd, maar hier mijn ervaring: na mijn opzegging bij Ziggo waarbij ik een einddatum heb opgegeven stond in de bevesting ineens een veel vroegere datum. Daar heb ik dus weer een half uur voor in de wacht moeten staan. Blij dat ik daar weg ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

m181087 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:56:
Dan loop je een tijdje achter want het Bel-me-niet register bestaat sinds 2021 niet meer.
Ah ja, het is nu inderdaad opt-in geworden. :) Was ik even vergeten. :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:07:
[...]

Ze lopen niet achter. Het gaat precies volgens plan. Eerst mensen lekker maken en overal en nergens toestemming gaan vragen voor aanleg. En vervolgens doe je 1,5 jaar zo goed als niets, geef je geen duidelijke antwoorden op vragen van mensen die zich afvragen waar je helemaal mee bezig bent.... maar je hebt wel je toestemming alvast liggen. Het is gewoon een soort van "landjepik" voor glasvezelboeren. Als KPN ergens een stuk grond "claimt" en 3 keer een schep in de grond steekt, dan is de kans vrij klein dat bijvoorbeeld ODF op die plek glas gaat aanleggen. Dan bevries je die situatie dus gewoon en kun je ondertussen verder met andere projecten. Dan zien ze wel wanneer ze het werk ooit af gaan maken.
Via de gemeente weet ik al langer dat ze hier glasvezel aan gaan leggen.
Eerst de bedrijven en universiteiten dan de particulieren.

Vorig jaar zag ik hier vlak bij ineens een bord van de KPN staan, dat ze bezig zijn.

Ik heb op de prijs na eigenlijk niets te klagen over Ziggo, maar ik ben erg blij dat ze nu eindelijk echte concurrentie gaan krijgen.

Beste provider die ik ooit had was XS4ALL, maar die bestaat al niet meer in dezelfde vorm als vroeger.
Enige provider die toen ook instructies had voor Linux.

Het gezeik begon toen ik isdn op wilde zeggen en bij een snelheid update (adsl) te ver van de centrale bleek te wonen. Dat resulteerde in een goedkoper abonnement.

Ik weet nog dat toen ik al opgezegd had, ik xs4all aan de telefoon kreeg die toen vertelde dat het veranderd was en ik wel eenvoudig van isdn af kon komen.
Dat gezeur lag overigens aan de kpn niet aan xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-04 13:08
Een topic als deze gaat altijd heel erg snel in een N=1 ervaringen topic veranderen en soms ook flink overdrijven. Ik heb beide gehad iets lagere ping heb ik nooit gemerkt, maar er is altijd een groepje die-hards die zal zeggen dat ze het wel merken. Als casual gamer waar ik mezelf ook onder schaar. Een lage ping op de speedtest om de hoek zegt ook niet alles - want het hangt ook af van peering. Netto in warzone scheelde het bij mij paar miliseconde, maar niet noemenswaardig.

Upload van glasvezel is zeker leuk, maar als je nu geen beperking daarin merkt ga je er straks geen voordeel van hebben. Dus echt heel afhankelijk hoe je het internet gebruikt.

Lang verhaal kort: Als je ontevreden bent of eens wat anders wil proberen en je wil daardoor overstappen moet je dat natuurlijk doen, maar verwacht geen wereld van verschil of dat je straks stuk beter kan gamen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door SirMemeAlot op 24-05-2023 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
Ik denk absoluut niet dat ik of andere het verschil kunnen merken tussen een ping van 10 en 2.

Een meer stabielere verbinding misschien wel.

Dat zag je ook met een video van Linus tech tips over fps.
Constant is belangrijker als de waarde op zich.
Wij passen ons wel aan, maar dat lukt nooit als de fps omhoog en omlaag gaan.

Ik ga zeker kijken als ze klaar zijn, maar dat gaat vooral over de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
Ik kreeg net een email van Ziggo en dat is wat me dwars zit.
Ik wist dit echter al oa via deze site:

Eens per jaar kan Ziggo een inflatiecorrectie doorvoeren. Eerder dit jaar informeerden we je al over de inflatiecorrectie per 1 juli 2023. Ook passen we de Algemene Voorwaarden aan. Lees hieronder wat het betekent.
• Herinnering inflatiecorrectie per 1 juli
Zoals ook al eerder gecommuniceerd baseren we de inflatiecorrectie op de CBS-consumentenprijsindex van vorig jaar. Je maandbedrag gaat per 1 juli 2023 met 5,75 euro omhoog. Ook de tarieven voor bellen veranderen. Kijk op de tarievenpagina voor een overzicht. Op de factuur over de maand juli zie je dit voor het eerst.
• Wijziging voorwaarden per 1 augustus
Per 1 augustus 2023 passen we het inflatieartikel in de Algemene Voorwaarden aan. Dit is het huidige en nieuwe artikel:
Pagina: 1