Hallo,
Ik ben partner van zakelijk verkopen via Bol.
Er is mij iets niet helemaal duidelijk op de manier hoe bedragen worden vermeld.
Om het duidelijker te maken heb ik een screenhot erbij gedaan.
Via de Bol calculator kan je berekenen wat het kost/oplevert als je een product aan bied.
Mij valt iets op bij alle producten die ik te koop zet.
Om een voorbeeld te geven wil ik een puzzel aanbieden voor een prijs van 35,95.
In de verokopprijs zit de BTW verrekend van 6,24.
De kosten die ik aan Bol moet afdragen zijn 5,31.
Verzendkosten zijn 6,95 (deze kan ik niet afzonderlijk invullen want volgens Bol moeten de verzendkosten in de huidige verkoopprijs vermeld zijn)
Als ik de verkoopprijs - BTW - Bol kosten - verzendkosten moet afhalen kom ik uit op een marge van 17,45 euro.
De inkoopprijs van de puzzel is 19 euro.
Ik zou dus verlies maken.
Bij de 143 producten die ik heb gecontroleerd is dit allemaal het geval.
Uiteraard kan ik mijn prijs verhogen, maar dan kom ik boven de concurrent waardoor ik niks zal verkopen en dit ook niet ten goede is voor mijn account via Bol.
Hoe kunnen andere verkopers zo laag zitten en waarschijnlijk nog steeds winst maken op hun producten?
Bij een aantal concurrenten weet ik dat ze dezelfde leverancier hebben, dus ook dezelfde inkoopprijs hebben van dat product.
Alvast bedankt voor de informatie!
Ik ben partner van zakelijk verkopen via Bol.
Er is mij iets niet helemaal duidelijk op de manier hoe bedragen worden vermeld.
Om het duidelijker te maken heb ik een screenhot erbij gedaan.
Via de Bol calculator kan je berekenen wat het kost/oplevert als je een product aan bied.
Mij valt iets op bij alle producten die ik te koop zet.
Om een voorbeeld te geven wil ik een puzzel aanbieden voor een prijs van 35,95.
In de verokopprijs zit de BTW verrekend van 6,24.
De kosten die ik aan Bol moet afdragen zijn 5,31.
Verzendkosten zijn 6,95 (deze kan ik niet afzonderlijk invullen want volgens Bol moeten de verzendkosten in de huidige verkoopprijs vermeld zijn)
Als ik de verkoopprijs - BTW - Bol kosten - verzendkosten moet afhalen kom ik uit op een marge van 17,45 euro.
De inkoopprijs van de puzzel is 19 euro.
Ik zou dus verlies maken.
Bij de 143 producten die ik heb gecontroleerd is dit allemaal het geval.
Uiteraard kan ik mijn prijs verhogen, maar dan kom ik boven de concurrent waardoor ik niks zal verkopen en dit ook niet ten goede is voor mijn account via Bol.
Hoe kunnen andere verkopers zo laag zitten en waarschijnlijk nog steeds winst maken op hun producten?
Bij een aantal concurrenten weet ik dat ze dezelfde leverancier hebben, dus ook dezelfde inkoopprijs hebben van dat product.
Alvast bedankt voor de informatie!
:strip_exif()/f/image/OIH2ZL5hH5LSRGOwpQLzvxhh.jpg?f=fotoalbum_large)