Vloerverwarming nat of droog

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:38

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Topicstarter
Ik ga in oktober een uitbouw (laten) plaatsen. Het blijft hier niet bij ook de hele benedenverdieping wordt onderhanden genomen. Incl vloerverwarming. Betreft woonkamer met open keuken maar de vloerverwarming trek ik dan ook door naar de hal en waarschijnlijk ook het toilet.

De hele vloer gaat er uit dus fresen is niet nodig.

Maar: nou zag ik laatst een advertentie van "Warp Systems" die claimen dat je voordeel haalt uit de korte opwarm tijd die je hebt via hun systeem omdat het wat "hoger" ligt in de vloer.

Nou zal ik vaak op kantoor zijn en dus rustig een week niet thuis zijn (9-5). Ik snap dat je met reguliere vloerverwarming eigenlijk de temperatuur 'stabiel' wil houden maar dat is misschien wat zonde. Ik vond het dus wel interessant klinken. Zet wel je thermostaat lager, in ~45m is het weer opgewarmd.

Zijn er mensen ervaring met zo'n systeem? Zal in eerste instantie nog gewoon een CV zijn maar een WP sluit ik niet uit in de toekomst.

Ter indicatie: ca 60m²

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:15
Gewoon het klassieke natte systeem, maar juiste volgorde: constructieve betonplaat, isolatie en dan vloerverwarming in zandcement of anhydriet.
Dan heb je je buffer (beter rendement van warmtepomp), maar niet teveel (want betonplaat geïsoleerd).
In een half uur voel je de warmte al komen; en een goeie thermostaat (iSense bijvoorbeeld) regelt zelf de aanwarmvervroeging waardoor het warm is als je thuiskomt. Het vroeger warmen win je terug doordat de verwarming ook vroeger uit mag.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:59

paQ

Ik heb een droogbouw vvw.
Het werkt uitstekend, en inderdaad heel snel; koelt ook snel weer af ;) (broekzak vestzak dus)

Had ik achteraf meer diepte / mogelijkheid tot isoleren had ik het zeker gestort en gefreesd.
Als ik het nu over zou moeten doen met droogbouw, dan zou ik denk ik voor fermacell platen gaan en daar de slangen in.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:38

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Topicstarter
@naftebakje jij hebt ook via het natte systeem in gebruik?

@paQ wat heb jij voor afwerkvloer? laminiaat?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:59

paQ

PVC

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:15
Ja, is nat systeem. Heb zelf vloer uitgebroken en metertje diep uitgegraven, dan kwam betonplaat en betopor, en dan zelf vloerverwarming gelegd.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1