2 profielen op 1 e-mail adres?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EAPL
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04-04-2024
Mijn vraag
Kan ik 2 profielen met 1 e-mail adres aanmaken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
N.v.t.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht in de Help functie van Facebook, maar ik kon het niet vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleo123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-09 12:14
Lijkt me niet, hoe moet facebook dan weten op welk account jij wilt inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EAPL
Door op je profiel foto te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Reinier

\o/

Afhankelijk van waar je je mail hebt kun je de truc met het plusje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

EAPL schreef op zondag 21 mei 2023 @ 16:22:
Als jij weet dat dat kan, waarom stel je die vraag dan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EAPL
Omdat ik nu 2 profielen heb met 2 verschillende e-mailadressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55
ik zou zeggen, probeer het...
maak een nieuw profiel aan met hetzelfde e-mailadres....
Het lijkt mij dat het niet kan maar ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:38
Facebook's beleid is om niet meer dan één enkel persoonlijk account per persoon toe te staan, dus ook niet meerdere profielen achter een enkel e-mailadres.

Dus de 'juiste' weg is om de twee profielen tot een samen te voegen en een ervan te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 11:27
Ik zie ook niet zo snel waarom je dit zou willen op 1 mailadres...denk ook niet dat het kan?! Is ook inderdaad tegen het beleid.
Maar meer dan 1 (persoonlijke) FB account kan gewoon en is ook prima mogelijk. Een persoonlijke pagina en bv. 1 voor je bedrijf / hobbie(s) / club / stichting... Er zijn zoveel redenen om meer dan 1 account te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:33
Profiel van wat eigenlijk? Mensen zoeken tegenwoordig vanalles op facebook maar je vraag is me niet duidelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EAPL
Waarom 2 profielen? 1 in het Nederlands (voor Nederland), 1 in het Spaans (voor Spanje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleo123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-09 12:14
EAPL schreef op zondag 21 mei 2023 @ 16:22:
Wissel je dan tussen accounts? Gebruik zelf geen Facebook namelijk.

Je zal een extra email adres moeten aanmaken. Twee accounts op één emailadres lijkt me vrij sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EAPL
Ja, ik wissel van accountt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
De vraag ontgaat mij een beetje het doel, net als in je andere topic over het inloggen op de Spaanse facebook, zoals je toen ook al is uitgelegd door meerdere mensen, er is maar 1 facebook, of die nu in het Spaans, Nederlands, Duits, Frans of welke taal dan ook is.

Je zal moeten kiezen, of je gebruikt een Spaans mailadres of je gebruikt een Nederlands mailadres, meer keuzes en smaken zijn er niet voor jou persoonlijke account.

[ Voor 3% gewijzigd door jimmy87 op 21-05-2023 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

EAPL schreef op zondag 21 mei 2023 @ 16:15:
Mijn vraag
Kan ik 2 profielen met 1 e-mail adres aanmaken?
Nee.

Misschien kan jij je vraag oplossen door met je bestaande account 2 pagina's aan te maken voor het doel wat jij voor ogen hebt. Een NL versie en een ES versie. Bij die 2 pagina's ben jij met je prive account dan de beheerder en kan je er content op plaatsen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EAPL
Daar ga ik eens rustig over nadenken (nu geen tijd voor).

Misschien kan je jouw reactie toelichten? B.v.d.

[ Voor 31% gewijzigd door EAPL op 21-05-2023 18:01 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

EAPL schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:59:
Daar ga ik eens rustig over nadenken (nu geen tijd voor).

Misschien kan je jouw reactie toelichten? B.v.d.
* knip*. Doe eens niet zo flauw.

[ Voor 92% gewijzigd door rens-br op 21-05-2023 20:33 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik weet niet wat remco_k hierboven schreef, maar ik vind het hoe dan ook erg frappant dat er wederom weer met 2 maten gemeten wordt,

je mag ook niet praten over de hackintosh want daarmee schendt je de rechten van apple en jat je feitelijk hun hardverdiende werk.
maar tegelijkertijd bestaat er OOK al bijna 10 jaar een topic over synology (expenology) waarin je LETTERLIJK precies hetzelfde doet... (misbruik maken van de opensource bootloader om vervolgens de closedsource software te jatten) en op eigen (niet officiele) hardware te draaien precies wat hackintosh ook beoogd te doen..

en dan moeten we nu weer iemand gaan helpen met het omzeilen van de Algemene gebruikers Voorwaarden van facebook simpelweg omdat er 5 mensen zijn die liever geen spaanstalige posts willen op het profiel van een persoon die ze in nederland kennen.

dan is mijn oprechte vraag aan de modjes, waarom hier geen slotje op, illegal = illegal right?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Gaat het over zakelijk gebruik of persoonlijk gebruik? Voor zakelijk gebruik kun je twee pagina's aanmaken, maar je mag maar één account hebben.

Alle suggesties om meerdere Facebookaccounts te maken zijn tegen de voorwaarden van Facebook en daarmee ook in strijd met het beleid van Tweakers, dus lijkt me niet handig om dat hier te discussiëren.

Uiteindelijk gaat toch niemand je Facebookposts lezen, of ze nou in het Nederlands of in het Spaans zijn, dus ik zou me er niet druk om maken. Lekker één account zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Wat voor emailadres-provider heb je?

Stel je hebt gmail dan zou je nog middels de labelfunctie 1 emailadres kunnen gebruiken.

Emailadres+facebookaccount1@gmail.com is dan account 1 en emailadres+facebookaccount2@gmail.com account 2.

Bij beide komt alle mail omtrent beide facebook-accounts gewoon uit op emailadres@gmail.com

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

@MsG exact wat ik bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:40
i-chat schreef op maandag 22 mei 2023 @ 01:01:
ik weet niet wat remco_k hierboven schreef, maar ik vind het hoe dan ook erg frappant dat er wederom weer met 2 maten gemeten wordt,

je mag ook niet praten over de hackintosh want daarmee schendt je de rechten van apple en jat je feitelijk hun hardverdiende werk.
maar tegelijkertijd bestaat er OOK al bijna 10 jaar een topic over synology (expenology) waarin je LETTERLIJK precies hetzelfde doet... (misbruik maken van de opensource bootloader om vervolgens de closedsource software te jatten) en op eigen (niet officiele) hardware te draaien precies wat hackintosh ook beoogd te doen..

en dan moeten we nu weer iemand gaan helpen met het omzeilen van de Algemene gebruikers Voorwaarden van facebook simpelweg omdat er 5 mensen zijn die liever geen spaanstalige posts willen op het profiel van een persoon die ze in nederland kennen.

dan is mijn oprechte vraag aan de modjes, waarom hier geen slotje op, illegal = illegal right?
Ik heb de reactie wel nog gezien voordat die geknipt werd. Het was een flauwe danwel gevatte (voor beide termen heb ik begrip) reactie op het gequote bericht. Het had volgens mij niets te maken met het al dan niet houden aan gebruiksvoorwaarden. Tot jouw bericht had ik geen enkele keer hier aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:09

jurroen

Security en privacy geek

Ik zou zeggen: maak het als pagina's aan. Dan voldoe je aan de voorwaarden, hoef je niet constant tussen accounts te wisselen. Eén account kan meerdere pagina's beheren, maar je kunt niet meerdere accounts hebben.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 15:49

PinusRigida

I put the p in pool.

- of je werkt met 2 verschillende e-mailadressen

- of je slaat een NL sessie op in je favorieten, en je slaat een ES sessie op in je favorieten, beiden op jezelfde account met hetzelfde e-mailadres. Volgende keer dat je je browser opent, open je ofwel de NL sessie of de ES sessie... zorg dan wel dat je je browsercache niet leegmaakt of sessies worden vergeten en je moet weer inloggen.

Zijn de enige 2 mogelijkheden dat ik zie... een e-mailadres om in te loggen is net bedoeld als identifier van een aan een persoon gebonden account, waaraan o.a. taalintstellingen gebonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EAPL
MsG schreef op maandag 22 mei 2023 @ 07:13:
Wat voor emailadres-provider heb je?

Stel je hebt gmail dan zou je nog middels de labelfunctie 1 emailadres kunnen gebruiken.

Emailadres+facebookaccount1@gmail.com is dan account 1 en emailadres+facebookaccount2@gmail.com account 2.

Bij beide komt alle mail omtrent beide facebook-accounts gewoon uit op emailadres@gmail.com
Gelukkig heb ik 2 accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

i-chat schreef op maandag 22 mei 2023 @ 01:01:
Ik deed inderdaad een beetje flauw, ik reageerde op zijn "Ik heb geen tijd", dat had ik ook niet. Had ik achteraf misschien niet hoeven doen.
Ik had geen opmerking over beleid in ieder geval.
EAPL schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:27:
[...]
Gelukkig heb ik 2 accounts.
Wat tegen het beleid is van FB. Ik heb dit ook eens gedaan, lang geleden, na enige tijd was één account gewoon ineens einde verhaal. Je komt er niet meer in. Dus voorkom die schade, regel het correct.

Heb je al tijd gehad om te kijken naar het idee van 2 pagina's maken met één account wat ik en inmiddels ook anderen aangeven? Want dat is de oplossing die FB je geeft voor het probleem wat je voorschotelt.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 19:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een profiel is persoonlijk hoort bij een persoonlijke identiteit
Een pagina hoort bij een organisatie, en niet persoonlijk, en dus openbaar. Je kan hier niet wederzijds bevriend mee raken, maar iedereen kan het actief volgen door het te liken.

Als je twee profielen wilt hebben, dan hoop ik dat ze voor twee verschillende personen zijn. En daarbij horen ook twee verschillende mailadressen.

Ik las in eerdere topics al dat je een scheiding wou hebben tussen een Nederlandse Facebook en een Spaanse. Nu is je al verteld dat er geen Nederlandse Facebook of Spaanse Facebook bestaat, en dat alles juist één Facebook is, met een vertaling erover heen.

Dus wat wil je precies bereiken @EAPL ?
Een scheiding in twee vriendengroepen? Je Nederlandse vrienden en je Spaanse vrienden?
En met welke reden zou je dit gescheiden willen hebben? Mogen je Nederlandse vrienden niet weten dat Juan Carlos je buurman is? Je gisteren Paella op hebt? En dat je bijvoorbeeld werkt bij de Spaanse bar 'Barra de Verano'?

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 22-05-2023 14:14 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1