Aankoopadvies PoE switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-09 10:24
Ik heb in onze schuur een omvormer voor de zonnepanelen die aangesloten is op een ethernet-kabel vanuit het huis.
Nu wil ik in dezelfde ruimte graag een AP ophangen om daar ook een wifi netwerk te creëren.
Echter is het zo dat in de hoek waar de ethernetkabel uit de grond komt en in de omvormer gaat, geen stopcontact aanwezig is voor een eventuele netwerk switch en/of een AP.

Omdat daar het AP best in de buurt mag komen te hangen, had ik het volgende idee:
- Ethernet kabel in schuur aansluiten op een NanoSwitch (nog aan te schaffen).
- Ethernet kabel in huis voorzien van voeding dmv een Poe adapter (48V 30W, al reeds in bezit).
- Omvormer dmv ethernet kabel aansluiten op Nanoswitch.
- Unifi AP aansluiten op Nanoswitch (nog aan te schaffen).

Nu zal dit in de praktijk wel lukken, maar ik ben benieuwd of ik valkuilen tegen ga komen.
De geadviseerde Poe adapter voor de NanoSwitch is een 24V 24W adapter, dus minder dan wat ik al in mijn bezit heb, gaat dat problemen opleveren of is dat prima?
Ook wordt de omvormer nu opeens (gevoed) door een Poe signaal, kan dat kwaad (er zit namelijk geen non-poe poort op de NanoSwitch?

Mochten jullie nog andere oplossingen weten, sta ik daar natuurlijk ook voor open. :)

* Lengte kabel vanuit het huis naar de schuur is net iets minder dan 50 meter.

[ Voor 3% gewijzigd door Twan17 op 21-05-2023 13:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:57

rapture

Zelfs daar netwerken?

Er zijn Ubiquiti producten met 2 LAN-poorten en in de web interface kan je POE passthrough aanvinken om de volgende device te voeden (niet nodig in jouw geval). In de praktijk wordt het gebruikt om door te lussen naar een extra device of volgende wireless link.

Ik zou een POE injector dat je bij de aankoop van een Ubiquiti product krijgt, in het huis aan de netwerkkabel aansluiten. In de schuur de AP ophangen en de tweede LAN-poort gebruiken om de omvormer aan te sluiten.

De exacte details van Unifi AP's ken ik niet, mijn Ubiquiti ervaring is Point-to-Point verbindingen over kilometers.

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 21-05-2023 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:40
Naast dat zoals @rapture zegt sommige (alle?) Ubiquiti AP's een extra netwerk poort-output hebben is er ook de "In-wall" variant van de Ubiquiti AP. Die hebben een 4poort switch naast de netwerk PoE ingang en monteer je in/op een inbouwdoos. Erg netjes vind ik.

Overigens, in principe kan je altijd netwerkapparatuur die geen PoE kunnen op een PoE poort aansluiten. Het zit zo in elkaar dat deze daar niks mee doen.

[ Voor 7% gewijzigd door OnTracK op 21-05-2023 14:09 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:40
Ik kan zo snel niet vinden of de NanoSwitch op een 48V PoE kan werken.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.