Pfsense IPsec Fritzbox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:02
Zou iemand mij kunnen helpen met het volgende:

Ik heb een IPsec tunnel tussen de Fritzbox (192.168.10.0) en de PFsense opgebouwd via deze methode, maar met een specifieke VLAN (192.168.20.0) op de PFsense.
https://schroederdennis.d...n-ipsec-pfsense-fritzbox/

De verbinding werkt en ik kan met de pc in de Fritzbox inloggen via zijn eigen ip en overige apparaten in het netwerk pingen.

Nu wil ik graag dat elk apparaat dat ik in de VLAN zet, automatisch door de tunnel gaan.

Ik heb verschillende methodes geprobeerd, zoals deze https://geekistheway.com/...pn-gateway-using-pfsense/

Helaas krijg ik het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:44

nelizmastr

Goed wies kapot

195.168.x.x is een typo neem ik aan? Dat is namelijk niet aan te raden om te gebruiken. Zet de 195 dan terug op 192.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
Dat klopt, dat is inderdaad een typefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

_AcS_ schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:22:
Helaas krijg ik het niet voor elkaar.
Ik mis:
• Een vraag.
• Een complete situatieschets van alle betrokken netwerken.
• Diagnostische informatie, waaruit blijkt wat wel werkt en wat waar mis gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 22-05-2023 07:42 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
The Zep Man schreef op maandag 22 mei 2023 @ 07:37:
[...]

Ik mis:
• Een vraag.
• Een complete situatieschets van alle betrokken netwerken.
• Diagnostische informatie, waaruit blijkt wat wel werkt en wat waar mis gaat.
Situatie is als volgt.

Locatie A staat een Fritzbox 7530 met ip range 192.168.10.0/24
Locatie B staat een Pfsense router met verschillende VLAN's, hierbij wil ik VLAN VPN met range 192.168.20.0/24 door de IPsec tunnel leiden.

De tunnel is actief en ik kan de apparaten pingen op locatie A en inloggen op de Fritzbox onder zijn eigen IP (192.168.10.1) met de PC.

De vraag is hoe ik de gehele VLAN VPN (alle apparaten in de vlan) automatisch door de tunnel stuur en via locatie A op internet kunnen.

Ik heb gisteren na wat testen de meeste instellingen weer terug gezet, anders weet ik op laatst niet meer wat er allemaal veranderd is.

Momenteel kan ik ook niet bij de router komen, niet eerder dan vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dan zal je voor dat vlan specifieke routes moeten aanmaken die naar de VPN connectie leiden. Maar waarom zou je dat willen?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
Frogmen schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:42:
Dan zal je voor dat vlan specifieke routes moeten aanmaken die naar de VPN connectie leiden. Maar waarom zou je dat willen?
Voor geolocatie ivm bepaalde diensten en app's, bijv. televisie.
Locatie A is thuis en ik heb hier KPN glasvezel met tv en locatie B is mijn vakantiewoning met alleen internet, ook glasvezel.

Nu kun je wel naar de tv streamen met een telefoon of ipad, maar dat hapert soms, of het koppelen met de tv gaat niet in 1 keer.
Dus ik wil het dan via de app op de tv zelf kijken (android tv), hopelijk gaat het dan wel beter.

Ik heb deze methode geprobeerd https://geekistheway.com/...pn-gateway-using-pfsense/, maar met Whatsmyip zie ik nog steeds de ip van locatie B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Maak even een tekening van wat je wilt en vooral wat je waar hebt staan. Nu is het wel heel erg gokken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
Frogmen schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:33:
Maak even een tekening van wat je wilt en vooral wat je waar hebt staan. Nu is het wel heel erg gokken.
Ga ik doen, zodra ik vanavond thuis ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SyNZjSVbUQ7Ub2Up7BZNi3z99Tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Km6BTY8QjFNq7G3LHkBw65cK.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij de schema.
Pagina: 1